Tesla har valt att presentera Powerpack på sin blog istället för på eventet ikväll/natt. Den har numera 200 kWh istället för tidigare 100 kWh och kommer tillsammans med Teslas egenutvecklade inverter. Enligt Tesla ska invertern vara den billigaste per kW och ha högst effektivitet i världen. Totalt har Tesla Energy idag levererat nästan 300 MWh batterier i världen fördelat på 18 länder.
Vore väl ypperligt att kunna ladda upp fullt inom en timme istf. under hela natten.
Jag vet inte vad nästa powerwall kommer ha men första versionen har en effekt på 3,3 kW så trefas går betydligt snabbare. Tesla ska däremot presentera en ny laddare ikväll så vi får väll se hur det blir. Kanske kommer gå att ladda med likström direkt från solpaneler och powerwall?
Är det felskrivning eller är det verkligen ett powerpack på 200kWh. Det borde ju väga ca 1 ton isåfall?
Beställd MYP
Tesla Model 3 SR RWD HW3
Zero FXS, Elmotorcykel 7,2kWh
City slicker Elmoped, 1,8kWh
Tesla Model 3 LR AWD FSD HW2,5 såld
Super soco TS 1200R, Elmoped 3,2kWh
Tesla Model S85,3~fasladdning såld
BMW i3 REX, 1~fasladdning såld
Think såld
Är det felskrivning eller är det verkligen ett powerpack på 200kWh. Det borde ju väga ca 1 ton isåfall?
Powerpack var tidigare på 100 kWh och de säger nu att de har fördubblats så de borde vara 200 kWh. Vad de väger har jag ingen aning om men eftersom det är fast installation till stora företag eller elnätet så har vikten nog inte så stor betydelse.
Jag ser att powerwall och då troligen även powerpack har dubbla vikten mot batteripacket på bilen per kWh. Gissar att det är för att tåla cykling mycket bättre.
Beställd MYP
Tesla Model 3 SR RWD HW3
Zero FXS, Elmotorcykel 7,2kWh
City slicker Elmoped, 1,8kWh
Tesla Model 3 LR AWD FSD HW2,5 såld
Super soco TS 1200R, Elmoped 3,2kWh
Tesla Model S85,3~fasladdning såld
BMW i3 REX, 1~fasladdning såld
Think såld
Är det felskrivning eller är det verkligen ett powerpack på 200kWh. Det borde ju väga ca 1 ton isåfall?
Tesla har nu uppdaterat sin hemsida och tydligen så väger ett powerpack 1622 kg så ja, det är tungt. Det är även på 210 kWh istället för 200 som ryktena sa.
Vore väl ypperligt att kunna ladda upp fullt inom en timme istf. under hela natten.
Jag vet inte vad nästa powerwall kommer ha men första versionen har en effekt på 3,3 kW så trefas går betydligt snabbare. Tesla ska däremot presentera en ny laddare ikväll så vi får väll se hur det blir. Kanske kommer gå att ladda med likström direkt från solpaneler och powerwall?
Men ett powerpack verkar ju vara 15st staplade powerwalls.
Då bör man kunna få ut 15 x 5kW dvs. 75kW med över 100kW peak.
Vore väl ypperligt att kunna ladda upp fullt inom en timme istf. under hela natten.
Jag vet inte vad nästa powerwall kommer ha men första versionen har en effekt på 3,3 kW så trefas går betydligt snabbare. Tesla ska däremot presentera en ny laddare ikväll så vi får väll se hur det blir. Kanske kommer gå att ladda med likström direkt från solpaneler och powerwall?
Men ett powerpack verkar ju vara 15st staplade powerwalls.
Då bör man kunna få ut 15 x 5kW dvs. 75kW med över 100kW peak.
Oj, när du sa hemmabruk så tänkte jag automatiskt på powerwall. På Teslas hemsida står det att ett powerpack kan som Max ge 50 kW så det skulle ändå behövas ungefär 2 timmar att fylla.
Det är ju det man använder en växelriktare till (eller inverter om man föredrar att slänga sig med engelska termer).
Dessa vänder sig inte direkt till konsument så de bolag som köper dessa vet nog vad som passar deras behov, och skaffar vad de behöver för sin tillämpning.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS