Saker som aldrig kommer finnas på en Elbil.
Moderator: Redaktion
Re: Saker som aldrig kommer finnas på en Elbil.
Stå i snålblåsten och hålla i en slang som vägrar fastna i tankläge.
- Gustafsson
- Teslaägare
Försökte få igång Fortums CHAdeMO förra vintern i -10 å blåst med 0% kvar. Några telefonsamtal senare gick det i lite ström iaf. Så helt klarar man sig inte från sånt...LarsL skrev:Stå i snålblåsten och hålla i en slang som vägrar fastna i tankläge.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Stå vid rödljus med stans raggare bredvid och varva motorerna.. (har jag i och för sig inte gjort tidigare heller då jag haft för mesiga motorer i mina bilar..) 

Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Att se bilar stå parkerade i vägrenen med öppen motorhuv...
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Välkommen att kika under huven på min Leaf, det kommer garanterat att strula i ett antal fallFuelman skrev:Att se bilar stå parkerade i vägrenen med öppen motorhuv...

Antar att det ser liknande ut under huven på dom flesta utom Tesla, iaf än så länge...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Den här båten ska vi nog sitta stilla i. Det skulle inte förvåna mig om Elon är lika hatad som Lucas om 15-20 år.Bjelke skrev:Välkommen att kika under huven på min Leaf, det kommer garanterat att strula i ett antal fallFuelman skrev:Att se bilar stå parkerade i vägrenen med öppen motorhuv...
Antar att det ser liknande ut under huven på dom flesta utom Tesla, iaf än så länge...
edit: bonuslänk http://www.djursholmsmotorklubb.se/Lucas.htm
dstr skrev:Den här båten ska vi nog sitta stilla i. Det skulle inte förvåna mig om Elon är lika hatad som Lucas om 15-20 år.Bjelke skrev:Välkommen att kika under huven på min Leaf, det kommer garanterat att strula i ett antal fallFuelman skrev:Att se bilar stå parkerade i vägrenen med öppen motorhuv...

Lucas: Mannen som uppfann mörkret.
MYP -22 | MIB | svart/svart
Att stå och bita på naglarna medan besiktningsmannen kollar avgasvärdena.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Att kunna köpa energi direkt över disk utan kort, mobilapp eller rfid
eller behöva köpa två flaskor k-sprit inför ombesiktningen.Surfaren skrev:Att stå och bita på naglarna medan besiktningsmannen kollar avgasvärdena.

- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
dstr skrev:Den här båten ska vi nog sitta stilla i. Det skulle inte förvåna mig om Elon är lika hatad som Lucas om 15-20 år.Bjelke skrev:Välkommen att kika under huven på min Leaf, det kommer garanterat att strula i ett antal fallFuelman skrev:Att se bilar stå parkerade i vägrenen med öppen motorhuv...

Jo inte lär elbilarna vara problemfria framöver inte... Det har vi ju redan nu smaskiga exempel på...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Jag blir lite stött av sista styket på den sidan. Jag har haft två Jaguarer. Lucas är liksom inte bra. Inte alls.Bjelke skrev:tack för länken
Jo inte lär elbilarna vara problemfria framöver inte... Det har vi ju redan nu smaskiga exempel på...
Jag kommer sakna blickarna man får när man glömmer stänga av motorn efter man kört in i en manuell biltvätt.
Svart X90D, bokat en M3.