När man ända skulle vara i hufvudstaden i helgen samt jobb där på måndagen, varför inte ta och och förlänga 2*60-mila trippen med en "liten" tur på 2*90 mil upp till ens "heimat" Luleå, nu när man kan göra den turen

? Det kostar ju lixom "inget" ....
Sagt och gjort, började upp till brodern i Sundsvall Måndag kväll, som dagen till ära hade fixat ett trefasuttag i garaget för att fira min ankomst

(hade förvarnat om min ankomst 3-4 dagar innan). Det kallar jag broderkärlek

! Sedan en tur upp till Luleå på Tisdagen och hälsa på gamla vänner. Man klarar Skellefteå-Luleå ToR (26 mil) men då det blev några provrundor fick jag ta två timmar 11 kW, type 2 i P-huset Karpen Luleå för att ha lite marginal) Trodde jag skulle vara ensam på SuC:s där i norr, men icke sa nicke. Hade sällskap av en blå "kompis" Umeå/Skellefteå som skulle vidare till Arvidsjaur (kanske någon här?). Onsdag, där jag bl.a kunde utnyttja laddtiden i Skellefteå för en videokonferens (#DigitalNomad) avslutades på Scandic hotell Väst Gävle (som har vanliga 10A vägguttag i carportarna som man kan utnyttja), och sedan tillbaka ner till de sydligaste delarna av landet på torsdagen.
Totalt 323 mil inklusive ett antal provturer

, 201 Wh/km.
Efter 4000 mil verkar jag ha 62.5 kWh batteri att använda, hur står det sig i förhållande till andra 70-modeller? (Tack Teslaclubkompis blincoln för din ruttplanerare, och tack för att du la till "batteridegradation"

)
Vidare, autopiloten är ju helt fantastisk, körde nog 85-90% av tiden med det. Blir det mörkt och regn samt 2+1 väg så vinglar den lite ffa när man går från 2 till 1 fil, så då får man vara beredd ta över förarrollen.
Bifogar några bilder från de 3 nordligaste SuC:s, som "bevis". Bilen i Umeå är dock inte min, utan den som var på väg till A-jaur, men fin färg hade den också

.
Har insett ett stort problem att äga en Tesla...
Okynneskörningen kan bli ganska rejäl

.