bainit skrev:När jag hade hämtat min nya S60 för några veckor sedan fick jag vända tillbaka för den skramlade mycket över 100km/h. Visade sig att det saknade clips för plastdetaljer under bilen.
Bagageluckan var inte heller rätt justerad så den gick oftast inte att stänga.
Tesla har en bit kvar till premiumkvalitet.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Första inlägget.
Exakt detta hände mig 800m från Tesla SC, men hela listen vek sig bakåt och skrapade i backen.
10 minuter in i sitt Tesla ägande ligger man på asfalten under bilen och felsöker, då upptäcker jag dessutom att 3 ventilhattar saknas...
Jag är jättenöjd med min bil och hur mycket bättre vardagen är med en elbil.
Hitills upptäckt:
Smuts under klarlack.
Buckla i silverlisten runt rutan.
Missanpassade externa paneler.
Missanpassade lister.
Skrammel från paneler.
Nötande ljud från en kabel (nästan vid spolarvätskan) på frunken.
Lös panel på förardörren.
Höger framdörrs gångjärn kärvar (tar i någonstans?).
Det finns mycket kritik att ge, och det tråkigaste av allt är känslan av att hitta fler och fler missar.
Upptäckte t.ex. idag att när man öppnat vänster bakdörr (fönstret åker ner lite vid öppning) och stänger den så är det 4cm glipa rakt in i bilen.
Som tur är går allt detta att åtgärda. Bilen är revolutionerande, men den känns inte som quality build.