För tydlighets skull en egen tråd!
Data Sharing är som standard avslagen i V8. Och V8 verkar behöva lite hjälp på traven här och där...
Så, aktivera datadelningen och lär upp piloten där inne. Det har vi alla glädje av.
https://www.youtube.com/watch?v=7X-SRBOLURw
Teslaägare världen över - förena eder! (aka data sharing)
Moderator: Redaktion
Teslaägare världen över - förena eder! (aka data sharing)
- 2020 VW ID3 Pro Life, 2019 Ioniq Electric, 2018 S75D Pano, svart metallic, 2017 S75(60) Pano, vinterpaket, silver, 2015 S85D Pano, titanium.
Re: Teslaägare världen över - förena eder! (aka data sharing
Om man nu inte känner att man är en extremt dålig bilförare... då ska man inte aktivera delningen.
Precis. Är man ofta ute på åkrar eller frontar rakt in i berg med viss frekvens - atkivera ej.LarsL skrev:Om man nu inte känner att man är en extremt dålig bilförare... då ska man inte aktivera delningen.
- 2020 VW ID3 Pro Life, 2019 Ioniq Electric, 2018 S75D Pano, svart metallic, 2017 S75(60) Pano, vinterpaket, silver, 2015 S85D Pano, titanium.
Va fan, det är torsdag, solen skiner och jag känner mig stark. Jag ska aktivera data sharing trots tidigare motstånd!
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Hoppas jag har bidragit till fleet learning idag
Två helt onödiga kraftiga automatiska inbromsningar av TACC idag på E4an mellan sthlm och uppsala, som jag manuellt fick gasa igenom.
Har aldrig varit med om det tidigare på den sträckan med v7.

Två helt onödiga kraftiga automatiska inbromsningar av TACC idag på E4an mellan sthlm och uppsala, som jag manuellt fick gasa igenom.
MY LR, Pearl White
Klart man delar med sig. "Sharing is caring" 

Model YP 2024
Reservation Cybertruck Trimotor
Reservation Cybertruck Trimotor
Jag har aktiverat data sharing, trots att min bil saknar AP. Hoppas att jag kan bidra med mer än bara moraliskt stöd. Knappen finns där i alla fall. 

e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
- tobbeturbo
- Teslaägare
Jag var med om det med v.7, men inte än med v.8. Dock inte på motorväg, men den fick för sig ett par gånger att bromsa in relativt kraftigt, som om det ens fanns en framförvarande bil som också bromsat - men icke.Kirre skrev:Hoppas jag har bidragit till fleet learning idag![]()
Referral: http://---
- Nicklas
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ida2603
Kul att du är med!HelectriC skrev:Va fan, det är torsdag, solen skiner och jag känner mig stark. Jag ska aktivera data sharing trots tidigare motstånd!
- välkommen