Hur hörde du talas om Tesla Motors?

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Kategoriregler
Diskussioner om Elon Musks politiska aktiviteter hänvisas till: viewtopic.php?t=37057
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare

Re: Hur hörde du talas om Tesla Motors?

Inlägg av lator »

mati skrev:
danni skrev:
Ja, det är faktiskt riktigt märkligt. Jag har alltid gillat bilar och haft rätt trevliga bilar. Men det har aldrig varit drömbilen, det har alltid funnits nåt annat häftigare att sukta efter. Men nu har jag ju faktiskt drömbilen. Det enda jag kunde önska mig är att jag skulle haft toppmodellen istället för mellanmodellen, men det är ju en småsak ärligt talat. Jag behöver inte längre känna minsta lilla ledsamhet när det kör förbi en ashäftig Porsche :)
Visst är det så. Tyvärr är Tesla en mycket dyr bil och jag tror inte att min privatekonomi kommer att tillåta att nästa bil också blir en Tesla. Men det är okej så länge den går på el. Även om nästa bil blir mindre, billigare och enklare så kan jag ändå säga att jag har faktiskt ägt min drömbil. Och det är väl ganska coolt. :)
Vadå? Funderar du på att sälja den??? Jaha, du menar om 20 år! :)
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
mati
elbilist

Inlägg av mati »

lator skrev:
Det beror väl på hur länge den håller ihop och hur länge man vill ha den. Hittills har jag alltid sålt mina bilar efter ungefär 2 år. Det kan man naturligtvis inte göra med en Tesla, den får bo kvar hos mig så länge som möjligt. :)
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Inlägg av danni »

mati skrev:
lator skrev:
Det beror väl på hur länge den håller ihop och hur länge man vill ha den. Hittills har jag alltid sålt mina bilar efter ungefär 2 år. Det kan man naturligtvis inte göra med en Tesla, den får bo kvar hos mig så länge som möjligt. :)
Men har du haft råd med en Model S borde du väl rimligen ha råd att ersätta den med en Model 3, eller?
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Inlägg av LarsL »

danni skrev:
mati skrev:
lator skrev:
Men har du haft råd med en Model S borde du väl rimligen ha råd att ersätta den med en Model 3, eller?
Jag känner att jag var i samma läge. Jag kunde köpt en Model X, det hade funkat ekonomiskt, men då hade jag haft svårt att köpa min Model 3 och Model Y hade varit uteslutet. Om jag gjorde rätt eller fel som avstod får framtiden utvisa.
Skriv svar