Hyra Tesla
Moderator: Redaktion
- Gastrogate
- Teslaägare
- Kontakt:
Hyra Tesla
Hej!
Jag vill hyra en tesla. Model S eller X spelar ingen roll. Gärna P90DL.
Behöver bilen mellan söndag 16/10 kl 15.00 till torsdag 20/10 kl 17.00
Resan går från Västerås->Malmö->Köpenhamn->Göteborg->Västerås
Google maps säger 133 mil, men jag tror det blir ca 150 mil.
Sixt säger att de har bilar, men det stämmer inte enligt min rundringning och testbokning...
Vart kan jag hyra?
Går det att hyra?
Jag vill hyra en tesla. Model S eller X spelar ingen roll. Gärna P90DL.
Behöver bilen mellan söndag 16/10 kl 15.00 till torsdag 20/10 kl 17.00
Resan går från Västerås->Malmö->Köpenhamn->Göteborg->Västerås
Google maps säger 133 mil, men jag tror det blir ca 150 mil.
Sixt säger att de har bilar, men det stämmer inte enligt min rundringning och testbokning...
Vart kan jag hyra?
Går det att hyra?
P100D - Röd Multi-Coat-färg, Panoramatak, Ludicrous, Uppgraderad Autopilot (AP2), Premium Uppgraderingspaket, Aktiv Luftfjädring, Ultra Hi-Fi, Köldpaket - http://---
-
Re: Hyra Tesla
Hej
Jag och många andra medlemmar har hyrt hos http://www.perpetum.se/Tesla%20Model%20S
Dom har tre stycken Tesla 70D, någon av dom nyare bilarna har AP.
Att hyra en P90DL vore trevligt men tror inte Sixt, Perpetum eller dELbil i Kalmar har något annat än Model S 70 och 70D
Bilarna hos Perpetum brukar det vara kö på, men kanske bättre tillgänglighet nu på hösten.
Jag och många andra medlemmar har hyrt hos http://www.perpetum.se/Tesla%20Model%20S
Dom har tre stycken Tesla 70D, någon av dom nyare bilarna har AP.
Att hyra en P90DL vore trevligt men tror inte Sixt, Perpetum eller dELbil i Kalmar har något annat än Model S 70 och 70D
Bilarna hos Perpetum brukar det vara kö på, men kanske bättre tillgänglighet nu på hösten.
Renault Zoe -14, White, Intens
Att köra elbil är som att segla....
- Man vet aldrig när man kommer fram!
http://www.elbilspappan.se - http://www.laddaelbilen.se
Att köra elbil är som att segla....
- Man vet aldrig när man kommer fram!
http://www.elbilspappan.se - http://www.laddaelbilen.se
- lator
- Teslaägare
Sixt har Model S i Lund och Göteborg. Moveabout har en S70D utan AP i Kalmar. Perpetum har (haft) tre st S70D varav 2 med AP. tror de har sålt en av dem men vet inte om de har skaffat någon ersättare. Ring och kolla. Ryktas om en S90D som ska dyka upp i Kalmar men vet inget närmare. För dig som huserar i Västerås ser det mörkt ut tyvärr om du inte fixar en kompis som vill låna ut sin...
Min rekommendation: Ta Tåget!
Min rekommendation: Ta Tåget!
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

- Gastrogate
- Teslaägare
- Kontakt:
Perpetum hade ingen ledig förens i november...
Då måste jag också ta mig till Göteborg för att både hämta och lämna där.
Tyvärr ser det inte så ljust ut... Tåg är alltid bra, men i detta fall så är det inte möjligt.
Någon som vill låna ut sin lilla ögonsten, jag kan sedan berätta för ägaren av bilen om jag var nöjd
Kanske har din bil inte åkt så många mil som du hunnit med, och jag kan då hjälpa till att förbruka några mil
Någon?...
Då måste jag också ta mig till Göteborg för att både hämta och lämna där.
Tyvärr ser det inte så ljust ut... Tåg är alltid bra, men i detta fall så är det inte möjligt.
Någon som vill låna ut sin lilla ögonsten, jag kan sedan berätta för ägaren av bilen om jag var nöjd

Kanske har din bil inte åkt så många mil som du hunnit med, och jag kan då hjälpa till att förbruka några mil

Någon?...
P100D - Röd Multi-Coat-färg, Panoramatak, Ludicrous, Uppgraderad Autopilot (AP2), Premium Uppgraderingspaket, Aktiv Luftfjädring, Ultra Hi-Fi, Köldpaket - http://---
- lator
- Teslaägare
Äh, köp en Blocketbil så länge och sälj vidare när du får din... 

Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

- Gastrogate
- Teslaägare
- Kontakt:
Hehe, tanken har flugit förbi, men budgeten för resan tillåter inte denna kostnad...
- lator
- Teslaägare
Har du inte hört talas om att "omfördela medel"???Gastrogate skrev:Hehe, tanken har flugit förbi, men budgeten för resan tillåter inte denna kostnad...

Man kan hyra Model X i Östersund!
Och inte var det speciellt dyrt heller! Priset är fredag - måndag. Det verkar nästan för bra för att vara sant... och då brukar det ju sällan vara sant??!
Det ovan är klippt från Sixt hemsida.
Och inte var det speciellt dyrt heller! Priset är fredag - måndag. Det verkar nästan för bra för att vara sant... och då brukar det ju sällan vara sant??!
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
- Gastrogate
- Teslaägare
- Kontakt:
Så där såg det ut när jag bokade via Sixt också... dock fick jag mail dagen efter som sa att det inte går att hyra denna modell.
Ringde upp och frågade varför, och de svarade att de inte har någon Tesla i sin fordonsflotta.
Orkade inte fortsätta fråga eftersom det knappast skulle hjälpa mig att få hyra, men jag tycker det känns lite falskt att gå ut med bilmodeller som inte finns... eller?
Ringde upp och frågade varför, och de svarade att de inte har någon Tesla i sin fordonsflotta.
Orkade inte fortsätta fråga eftersom det knappast skulle hjälpa mig att få hyra, men jag tycker det känns lite falskt att gå ut med bilmodeller som inte finns... eller?
Om man kan få lite uppmärksamhet på internet och några som hyr någon annan bil trots allt, så är det ju win för dom.Gastrogate skrev:Orkade inte fortsätta fråga eftersom det knappast skulle hjälpa mig att få hyra, men jag tycker det känns lite falskt att gå ut med bilmodeller som inte finns... eller?
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
- lator
- Teslaägare
Priset har gått upp lite...joel80 skrev:Man kan hyra Model X i Östersund!

Hur räknar dom fram priset? En BMW där för halva priset ska dom ha samma peng för.lator skrev:Priset har gått upp lite...joel80 skrev:Man kan hyra Model X i Östersund!
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Har de ändå inte någon sådan kan de väl skriva ut vilka priser som helst?Pontus skrev:Hur räknar dom fram priset? En BMW där för halva priset ska dom ha samma peng för.lator skrev:Priset har gått upp lite...joel80 skrev:Man kan hyra Model X i Östersund!
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Kan det vara så att dom har dessa i ngt annat land och kör samma register för alla länder? (utan att filtrera bort modeller i länder dom inte hyrs i)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Tror man väljer land när man ska se vilka bilar dom har.Bjelke skrev:Kan det vara så att dom har dessa i ngt annat land och kör samma register för alla länder? (utan att filtrera bort modeller i länder dom inte hyrs i)
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit