AutoPilot??
Moderator: Redaktion
AutoPilot??
Hej,
Jag igen.
Fick min så'n där S för snart en månad sedan.
Vi har nu på Fredag rullat 700 mil ihop. Bilen är fantastisk.
Hursomhelst.
När jag hämtade bilen, åkte jag direkt till kontoret för att avsluta mitt dagsverke.
Sen när jag skulle åka hem fick jag frågan på displayen "vill du testa AutoPilot i 30 dagar?" Lite som "första silen är gratis".
Jag kan inte säga att jag är så speciellt överförtjust i AP:n men paketet innehåller ju annat som jag behöver eller vant mig vid.
Min fråga till Tesla-etablissemanget är(och jag skulle vilja ha ärliga svar), behöver jag AP eller paketet med AP:n i. Hur ser framtiden ut för AP? Kommer det att bli bättre?
Den läser ju av krön, med följande vänster-/högersväng så otroligt dåligt på landsväg.
Jag ber om ursäkt om min fråga uppfattas som om jag har nedlåtande ton, då det inte alls är min mening.
Jag vill bara ha ett argument, ett bra argument för att trycka på "köp AP-knappen" i slutet utav veckan.
Mvh
Olof
Jag igen.
Fick min så'n där S för snart en månad sedan.
Vi har nu på Fredag rullat 700 mil ihop. Bilen är fantastisk.
Hursomhelst.
När jag hämtade bilen, åkte jag direkt till kontoret för att avsluta mitt dagsverke.
Sen när jag skulle åka hem fick jag frågan på displayen "vill du testa AutoPilot i 30 dagar?" Lite som "första silen är gratis".
Jag kan inte säga att jag är så speciellt överförtjust i AP:n men paketet innehåller ju annat som jag behöver eller vant mig vid.
Min fråga till Tesla-etablissemanget är(och jag skulle vilja ha ärliga svar), behöver jag AP eller paketet med AP:n i. Hur ser framtiden ut för AP? Kommer det att bli bättre?
Den läser ju av krön, med följande vänster-/högersväng så otroligt dåligt på landsväg.
Jag ber om ursäkt om min fråga uppfattas som om jag har nedlåtande ton, då det inte alls är min mening.
Jag vill bara ha ett argument, ett bra argument för att trycka på "köp AP-knappen" i slutet utav veckan.
Mvh
Olof
Re: AutoPilot??
Jag tycker en Tesla Model S inte är en komplett bil utan AP.
Var själv på Europasemester i våras och brände av 540 mil på 10 dagar och utan AP hade det varit jobbigt. Nu var det istället en njutning.
Var själv på Europasemester i våras och brände av 540 mil på 10 dagar och utan AP hade det varit jobbigt. Nu var det istället en njutning.
TMS LR UltraRed, FSD
Såld - TMS 100D MC Red, AP3, FSD, Premiumpaket.
Såld - TMS 85D MC Red, AP1, Pano, Intriörpaket, Next Gen, Ultra Hifi, luftfjädring, köldpaket
Såld - TMS 100D MC Red, AP3, FSD, Premiumpaket.
Såld - TMS 85D MC Red, AP1, Pano, Intriörpaket, Next Gen, Ultra Hifi, luftfjädring, köldpaket
Ap är en av de grymmare prylar i tesla klart du ska ha 
Sen är AP inte tänkt att användas på riksvägar utan motorvägar och där funkar den klockrent
En resa på kontinenten Nemas problemas med AP
Så det beror på var hur och hur mycket du kör
Har du 30k över ska du ha det nåt vettigare för samma peng kommer inte jag på

Sen är AP inte tänkt att användas på riksvägar utan motorvägar och där funkar den klockrent
En resa på kontinenten Nemas problemas med AP
Så det beror på var hur och hur mycket du kör
Har du 30k över ska du ha det nåt vettigare för samma peng kommer inte jag på
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Jag har autopilot och vill inte vara utan längre. För mina körningar är den optimal och jag skulle inte tveka trycka på "köp"-knappen, men kanske Din körstil och Ditt körmönster gör autopiloten mindre attraktiv? Vad som gäller vissa brister, som givetvis finns vill jag ärligt erkänna, så kommer den förbättras hela tiden och redan nu överväger de positiva aspekter IMHO.
Asså nu har testat den i 30 dagar och inte gillar den efter detta så är det väl inget jag kan säga direkt som jag tror jan få dig att ändra dig.
För min del däremot så skulle jag kunna köpa en helt ren 60a förutom autopiloten. För mig e den det viktigaste tillbehöret. Och det är till mer än 50 procent för att det är häftigt
För min del däremot så skulle jag kunna köpa en helt ren 60a förutom autopiloten. För mig e den det viktigaste tillbehöret. Och det är till mer än 50 procent för att det är häftigt
Du ökar väl andrahandsvärdet med samma summa så se det som att den är gratis 

Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
- Gustafsson
- Teslaägare
För min del är det den adaptiva farthållaren som jag har störst nytta av i AP paketet. Filhållningen har en del förbättringspotential om man säger så. MEN den blir bättre å bättre, så om den slutar att försöka köra i diket ibland skulle jag nog rekommendera även den funktionen.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Mycket av de nya funktionerna kommer ju till AP, så är man ens lite tekniknörd så är det ju roligt.
Som Feddan var inne på, det höjer andrahandsvärdet. Du får knappast tillbaka 100 %, men totalkostnaden blir lägre än installationskostnaden.
Som Feddan var inne på, det höjer andrahandsvärdet. Du får knappast tillbaka 100 %, men totalkostnaden blir lägre än installationskostnaden.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Låter absolut som att det är värt det, grymt att kunna testa 30 dagar först! Måste man in till SC eller går det att köpa via My Tesla och uppgradera programvaran direkt? Inväntar min Model S, än så länge utan AP...
2016 Model S 75
Näh, för mig var det så att när jag startade upp bilen andra gången den dagen jag hämtade ut den så plingade det till i skärmen, typ "Vill du testa AutoPilot i 30 dagar?" Jag tänkte "Gratis är gott, vi kör". Sen fick man ett mail oxå, med samma erbjudande.Jensa skrev:Låter absolut som att det är värt det, grymt att kunna testa 30 dagar först! Måste man in till SC eller går det att köpa via My Tesla och uppgradera programvaran direkt? Inväntar min Model S, än så länge utan AP...
Jag håller med om att det på motorväg är AP kanon. Landsväg, nja. so, so. Men man skall väl köra bilen ibland oxå. Den är ju sjukt skön att både köra o åka i.
Jag tackar för svar hittills, nu skall vi bara övertyga Tesla Sweden att de skall ge mig priset som står i erbjudandet och inte det som står på hemsidan.
Ha en riktigt bra dag, alla!
Lycka till med det.WOMBAT73 skrev:Jag tackar för svar hittills, nu skall vi bara övertyga Tesla Sweden att de skall ge mig priset som står i erbjudandet och inte det som står på hemsidan.

85D Referrallänk: http://---
Jag är ganska glad att min bil är för gammal för att ha AP. Annars hade jag nog hamnat i samma situation som du beskriver. Jag tycker inte att AP är värd pengarna för mina körvanor. Jag har testat AP i några dagar med en lånebil och jag blev inte ledsen när jag fick tillbaka min bil som saknar AP. Den funkar inte på landsvägar och det är där jag kör till 99%.
Samtidigt är man ju lite tekniknörd och vill då per definition alltid ha det senaste. Hade AP ingått gratis så hade jag inte tackat nej. Men jag skulle inte lägga 30k+ på en funktion som jag inte har någon nytta av i vardagen.
Samtidigt är man ju lite tekniknörd och vill då per definition alltid ha det senaste. Hade AP ingått gratis så hade jag inte tackat nej. Men jag skulle inte lägga 30k+ på en funktion som jag inte har någon nytta av i vardagen.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
- Peter Holm
- Teslaägare
AP eller ej beror säkerligen till del på körmönster och var man kör. Jag kör i stort sett alltid på AP, motorväg, landsväg, kö, stad. Ju fler mil du vågar låta AP köra desto bättre känns det och desto mindre vill du vara utan.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Blå Model S Long Range 2019 (Raven)
Blå Model S 90D februari 2016 - januari 2020
2 st 3:or reserverade.
Blå Model S 90D februari 2016 - januari 2020
2 st 3:or reserverade.
- afredriksson
- Teslaägare
Själv kör jag nästan alltid antingen flerfilig väg eller i köer (Täby <-> olika delar av Stockholm till och från jobbet i rusning).
Jag använder nästan uteslutande AP när jag kör. När jag inte använder AP full ut använder jag åtminstone adaptiva farthållaren.
Det har minskat min stress- och aggressionsnivå nåt helt otroligt!
Jag har mer bandbredd i hjärnan över till att ha koll på övriga trafiken och jag påverkas inte mentalt av de konstanta inbromsningarna och uppstarterna.
Ibland gör inte AP:n som jag vill och då får man suga tag i ratten. Det händer dock inte så ofta.
Jag använder nästan uteslutande AP när jag kör. När jag inte använder AP full ut använder jag åtminstone adaptiva farthållaren.
Det har minskat min stress- och aggressionsnivå nåt helt otroligt!

Jag har mer bandbredd i hjärnan över till att ha koll på övriga trafiken och jag påverkas inte mentalt av de konstanta inbromsningarna och uppstarterna.
Ibland gör inte AP:n som jag vill och då får man suga tag i ratten. Det händer dock inte så ofta.