orca skrev:Nu har jag haft min X över 2v och är fantastiskt nöjd fortfarande. Var upp till Umeå ibörjan på förra veckan och sedan ner till Lund över helgen så jag har provat på lite långkörning.
Lite reflektioner:
AP beter sig ibland lite konstigt och vinglar fram och tillbaka. Ha den igång på 2-1 gör att man får vara beredd när man kör ut i 2-filig, den kan välja valfri fil.
Vindrutetorkaren går för långt åt vänster på förarsidan så att den fastnar i glaskanten(hoppas jag) och inte i karossen.
Det spelar stor roll vilket underlag som man kör på i motorvägsfart, fy vad det låter ibland. Inte lika stora problem norrut som innan/i skåne upplevde jag.
Man klarar sig bra utan laddkabel i bilen när man åker till Umeå numera..(skaplig newbee miss)
Fjädringen känns väldigt stötig när det går sakta. Man hoppar fram och tillbaka i stolen.
Man får använda bromsen mer i 8.0 än jag gjorde på en vecka innan, speciellt på motorvägsavfarter
Annars är det bara bra saker, det är extremt roligt att köra bil igen och man verkligen njuter när man drar upp stereon glider iväg med härligt sug i magen.
Du har inte fått några synpunkter på din reflektion över på 2-1 vägar.
Vet inte om det bara är ett Norrlandsfenomen. Har kört ett par gånger mellan Umeå-Övik och övergång till 2 filigt är lite av slumpen, var hamnar man.
Olämligt att ha någon åkrädd med då man ser om bilen lär sig eller om jag själv kommer underfund men om AP kommer att fungera på dessa vägar.
Troligen beroende på hur övergången från 1 till 2 fil är utförd. Grenslar bilen mittmarkeringen och sen gör ett kast mot höger wire i vissa fall.
Utgången ur 2 filen byter jag alltid fil innan vänsterfilen tar slut, känns lugnare men kommer testa mer.
Skall man köra om på korta 2 filsträckor tar jag över och styr själv då filbytet tar för lång tid annars.
Jag är lyriskt över att åka med när AP kör hittills. Verkar fungera även där väglinjerna är rätt dåliga men just 2-1 vägar verkar vara svårt.
Fler som har erfarenheter av 2-1 vägar eller är det vara sträckan Ö-vik/Umeå som är knepig?
Tesla modell X Plaid 2023 röd Multi Coat. Den heter OBELIX. Stark med röda flätor.
Tesla modell X 90D, röd Multi Coat.
Stark Varg el enduro