Herregud,
Är det bara jag som tycker V8.0 är HELT värdelös?
Ingen logik i ifall den byter övre/undre fönstret, utan det verkar ske typ varannan gång.
Är kartan i övre fönstret så kommer man inte åt menyerna utan måste switcha ner den till undre först!
Helt KASST och användarfientligt!
Roll back eller så säljer jag snart skrället!
Om du vill se menyerna överst så gör du ett snabbt tryck på kartan så kommer menyerna fram igen.
Om du vill att en app ska starta överst så håller du inne appknappen en sekund så lägger den sig överst i stället för att starta där nere.
Det verkar som det är i första hand är kartan som vill ligga kvar överst när du startar en ny app.
Om du vill se menyerna överst så gör du ett snabbt tryck på kartan så kommer menyerna fram igen.
Om du vill att en app ska starta överst så håller du inne appknappen en sekund så lägger den sig överst i stället för att starta där nere.
Det verkar som det är i första hand är kartan som vill ligga kvar överst när du startar en ny app.
Ja, det verkar så. Känns inte alls intuitivt för mig. Jag förstår inte riktigt varför man har ändrat på ett (som jag tycker) mycket välfungerande koncept. Man blir bara förvirrad och irriterad när det inte beter sig som man är van vid och när funktionerna inte finns kvar på samma ställe som tidigare. Men det kanske känns bättre efter ett tag när man har glömt hur det var förut.
Har kanske broms och gaspedal också bytt plats? Har inte provat ännu...
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
bara kamera och karta som alltid hoppar längst upp som default.
klös neråt på radion så dyker tillgängliga kanaler upp "bakom", tog ett tag innan jag hittade det.
Hm, jag fick lägga tillbaka alla favoriter. Nu visas de på rätt ställe. De gamla favoriterna var alltså verkligen borta, alla utom tre. Det går tydligen inte att ändra ordning på dem (vet inte om det gick tidigare), men det hade varit ballt. Nu ligger de lite i fel ordning och jag vill inte plocka bort allting igen.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Plötsligt händer det! Fast jag fick lägga ner lite möda på det. Parkerade bilen utanför garaget och riggade upp en extra router för att få wifi:t att nå fram, sen plingade det till ganska snabbt. Men bilen har verkligen usel wifi-mottagning. När jag sitter i bilen och har full pott på mobilen så säger bilen själv att den bara har en svag plupp på samma nät.
När nave nu skall automatiskt zooma in och ut vid korsningen far etc så blir överföringen ett problem. Har flera gånger kommit till en korsning och kartan skall zooma. Då blir skärmen vit och det kan ta ett par minuter innan den refreshat. Då har jag redan kört förbi korsningen och då skall den zooma ut och det hela börjar igen. Kommer sen en korsning igen så.....
Inte roligt att ha ett vitt runt hela tiden.
Spotify hackar hela tiden oxå. Det gjorde den inte förut. Har det med alla kartuppdateringar och bandbredd att göra tro.
Min kart funktion med zoom funkar utmärkt.
Starta om stora skärmen.
Tyvärr var det inget felmeddelande på min laddlucka. Så jag får ingen självstängande.
I Spotify var alla mina spellistor kvar.
Jag sökte teslapodden och den hittade på tunein, men får också error meddelande när jag försöker spela.
Det kommer nog en uppdatering.
S P85D -15 | röd | S 100D -18 | röd | 3 LR- 19 | vit |
MYP -22 | MIB | svart/svart
Är det någon som får Teslapodden att funka i tunein?
Med v8 så verkar annars tunein bli betydligt mer användbar, nu går det både söka och logga in med externt konto så man kan spara favoriter från datorn.
Bara det att det nu går att logga in på TuneIn är ju en stooooooor framgång.
Dock funkar inte Teslapodden hos mig heller
Faceliftad 75D, Titanium, grå klädsel med svart tak, allt lullull utom ljud. Dock många kablar och adaptrar. M3 LR AWD, Midnight Silver, AP3/FSD, dragkrok.
MY LR, Pearl White
Vill ha V8 nu.. orkar inte vänta längre, känner mig ensam kvar med 7.1
Du är inte ensam.. det var en Tesla som blev stulen i Tyskland för några månader sedan - den har inte varit uppkopplad på nätet sedan dess och har dessvärre inte heller fått uppdateringen
Själv har jag redan hunnit tröttna på V8 - har det på båda mina Teslor. Nu ser jag fram till V8.1!
Vill ha V8 nu.. orkar inte vänta längre, känner mig ensam kvar med 7.1
Du är inte ensam.. det var en Tesla som blev stulen i Tyskland för några månader sedan - den har inte varit uppkopplad på nätet sedan dess och har dessvärre inte heller fått uppdateringen
Själv har jag redan hunnit tröttna på V8 - har det på båda mina Teslor. Nu ser jag fram till V8.1!
Gardera med 2 Teslor.. att jag inte tänkt på det
Tänkte på det där med att inte vara uppkopplad, kommer inte åt bilen från appen så jag måste springa ut och se vad felet är.. fast den har bara stått där i 20 minuter.
Men vaf...! Nu måste jag gå hela vägen till garaget för att trycka på en jäkla knapp. Imorgon byter jag bil till en som man kan uppdatera från appen!!
Leeloo | Model S Plaid Juni 2023 | Ultra red | Krämvit interiör | FSD | 21" Pearl | Model 3 SR+ 2019 Prince | Model 3 Performance Mars 2019 Dementor | Model S 90D 2017 Kalle | Model S 85D 2016
Hm, själv skulle jag bli jätteglad om dom lyckas lokalisera min bil jag skulle fått den 29/9
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Hm, själv skulle jag bli jätteglad om dom lyckas lokalisera min bil jag skulle fått den 29/9
Har dom tappat bort den? Jag beställde en Volvo V50 en gång. Fick meddelande att bilen fanns att hämta. Återkopplade för att bestämma tid. Då var bilen borta, samt 14 andra bilar...
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Har dom tappat bort den? Jag beställde en Volvo V50 en gång. Fick meddelande att bilen fanns att hämta. Återkopplade för att bestämma tid. Då var bilen borta, samt 14 andra bilar...
Tappat är väl ett starkt ord, men full koll har dom inte när den kommer.
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD