Vore ju riktigt trevligt, och ingen helt dålig gissning faktisktIceman skrev:Kanske nya roadstern?
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro

Moderator: Redaktion
Vore ju riktigt trevligt, och ingen helt dålig gissning faktisktIceman skrev:Kanske nya roadstern?
Vad i de alternativen skulle vara en produkt?Daoops skrev:Jag gissar på att GM hoppar på Superchargertåget med en initial investering. Och pris per kWh lanseras.
Min andra gissning skulle vara att den tredje sponsorn till Gigafactory ger sig till känna. Google kanske?
$10k för att reservera en roadster skulle ge ett välbehövligt kapitaltillskott för 3-produktionen.Bjelke skrev:Vore ju riktigt trevligt, och ingen helt dålig gissning faktisktIceman skrev:Kanske nya roadstern?
En roadster skulle boosta intresset för Tesla och gagna S/3/X.LarsL skrev:- Model Y kommer förmodligen inte släppas innan Model 3 har börjat levereras stadigt. Det finns ingen poäng med att ha ytterligare en kommande produkt som de inte kan sälja. Dessutom borde de blåsa upp den lika mycket som Model 3 med lite köer och grejer...
- Autopilot II med HUD är ju lagom stor så helt klart en möjlighet.
- Du kan nu köpa bilen billigare men utan fri SC laddning livet ut, Tesla Store öppnar där du kan köpa SC credits.
- Dragkrok till Model S, går att eftermontera på alka bilar ute i fältet. Jaja, ungefär samma nivå som laddluckan.
Produkter kan vara:dstr skrev:Vad i de alternativen skulle vara en produkt?Daoops skrev:Jag gissar på att GM hoppar på Superchargertåget med en initial investering. Och pris per kWh lanseras.
Min andra gissning skulle vara att den tredje sponsorn till Gigafactory ger sig till känna. Google kanske?
Det är olika kontaktytor på typ2 och Teslas supercharger så det är inte möjligt om inte tillverkaren har gjort kontakten efter Teslas standard från börjanStefan skrev:Produkter kan vara:dstr skrev:Vad i de alternativen skulle vara en produkt?Daoops skrev:Jag gissar på att GM hoppar på Superchargertåget med en initial investering. Och pris per kWh lanseras.
1) Drivlinan
2) Kunskap hur man bygger batterifabrik
3) Alla EV med typ2 kan ladda från supercharger, dvs access till ladd nätverket
Ja det vore ju bara taskigt.bylund skrev:Jag undrar om det är detta evenemang de som gjort tio värvningar blir inbjudna till. Med tanke på att programmet slutar 15 oktober så är det rätt kort om tid att packa resväskorna.
bylund skrev:Jag undrar om det är detta evenemang de som gjort tio värvningar blir inbjudna till. Med tanke på att programmet slutar 15 oktober så är det rätt kort om tid att packa resväskorna.
Det skulle vara spännande med 115 kWh men Elon har tidigare sagt att när de nya 2170 batterierna börjar produceras ska de först till Tesla energy, sen till utveckling och användning i Model lll och först efter det i Model S och Model X vilket han trodde skulle ske först nio månader efter att batterierna började användas vilket tyder på att de kommer hösten 2017. Dock sa Elon även att han inte hade planer på att göra större batterier än 100 kWh vilket gör att de kanske förbättrar batteripacketet på andra sätt än att få in så mycket energi som möjligt.Zalman3 skrev:I oktober lanseras följande gissar jag:
1. HUD AP2.0
2. 100D(115kWh?)
3. Powerwall 2.0
4. Kula till S
En intressant nyhet vore att ha följande storlekar på batterierna
1. 75kWh(är uppgraderingsbart till 95kWh)
2. 95kWh(är uppgraderingsbart till 115Kwh)
3. 115kWh
Intressant är att 60kWh inte längre erbjuds på modell X. Där är redan 75kWh instegsmodellen.
Detta sa Elon dock efter att de hade diskuterat ett nytt rekord på 80 mil som hade gjorts med en Model S med 85 kWh batteri så 100 mil går nog nästan att göra med 100 kWh batteriet.Zalman3 skrev:2015 sa Elon:
Teslachefen Elon Musk berättar i en intervju med dansk tv att räckvidden förbättras snabbt. Redan 2017 kan en Tesla köras 100 mil på en laddning och 2020 förväntar sig Elon Musk att räckvidden utökats till 120 mil.
http://www.mestmotor.se/automotorsport/ ... m-nagra-ar
Intressant är att 60kWh inte längre erbjuds på modell X. Där är redan 75kWh instegsmodellen.
Om det är som källan påstår så har de installerat hårdvaran sen ungefär första september och om de nu ska presentera det den 17e så har de ändå producerat i två veckor med den nya hårdvaran innan de berättar. Det är flera här på forumet som beställde sin bil redan i augusti men deras bilar gick inte i produktion förrän i början av september vilket gör att de kanske får hårdvaran. Visst skulle det vara snyggt om de även gör det möjligt att uppdatera för de som fått sina bilar producerade ännu tidigare men var ska man i så fall dra gränsen, var man än sätter den så kommer de som missar det bli missnöjda. Jag tror fler accepterar det om Tesla säger att alla bilar producerade från 1:a september har det än att alla som beställt efter ett visst datum kan uppdatera men om du beställde lite tidigare så kan du inte.Zalman3 skrev:Eftersom det verkar vara HUD/AP2 som lanseras den 17 oktober tycker jag att snyggast hade varit att
ha kablage klar from 1 augusti tillverkade bilar, ge en gratis voucher till de som köpt sin bil from 1 september.
Grunden i en kundrelation är att ge kunden känslan att Tesla hela tiden överträffar kundens
förväntningar.
Och inte som säljare av ICE bilar som inte har en aaaaning om att om en vecka så
kommer det en bilmodell som är dubbelt så bra och hälften så dyr...
EDIT:
Lyckades rätt med tajmingen, beställde min S60D i september till lågt pris, och kommer att få nya HUD/AP2