Jag har sökt runt en del på internet och på forum men jag kan inte hitta de fakta jag söker.
Jag undrar över olika vikter på de olika utrustningsmöjligheterna i model s.
1. Panoromataket?
2. Next Gen stolarna?
3. Standardstolarna?
3. Motorerna till den eldrivna bagageluckan?
4. 19"fälgarna med medföljande däck?
5. 21"fälgarna med medföljande däck?
6. Batteripacket, 75kW kontra 100kW?
Jag efterlyser fakta, spekulationer och tyckande klarar jag mig bra utan.
Vikter
Moderator: Redaktion
Re: Vikter
Antar att du vill räkna ut vad en bil med olika utrustning kan väga? Du har säkert redan tänkt på det, men standardutrustningen väger ju också nåt? Tex standardtak vs panorama är bara delta som gör ökningen. Skillnaden mellan tex standardstolarna och Next gen måste ju vara försumbar?
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Du menar att du hoppas att någon sitter på en tabell som inte publicerats på Internet?jcra skrev:Jag efterlyser fakta, spekulationer och tyckande klarar jag mig bra utan.
Forumet lever lite på diskussionen om saker, att komma och kräva fakta och inte spekulationer är att kväva diskussionen i sin linda. Sedan är det ju bra om spekulationer presenteras som det och inte som fakta o s v.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Behöver inte vara en tabell, det kan vara att någon kanske vet vad stolen väger, någon som jobbar med det och har vägt den, någon som tagit ut sin och stoppat i skalstolar och vägt den osv. Kanske någon som köpt nya magnesium fälgar och vägt de gamla för att se hur mycket vikt de sparade. Kanske någon har sett vikten på två olika fordon med och utan pano men med samma årsmodell och med samma övrig utrustning, hade jag jobbat som säljare på tesla så hade jag kollat upp allt sådant, men det är jag det.
På andra bilar kan det skilja en massa i vikt på olika säten kan skilja 20kg, panorama taket med extra elmotorer osv kan väga uppemot 150kg, elmotorerna till bakluckan och extra mekanism kan säkert väga 20-30kg, det skulle kunna vara så att på en 60d med ingen utrustning och en 60d med all utrustning skulle det kunna skilja 3-400kg, därför vill jag veta, då vikt är viktigt för mig.
På andra bilar kan det skilja en massa i vikt på olika säten kan skilja 20kg, panorama taket med extra elmotorer osv kan väga uppemot 150kg, elmotorerna till bakluckan och extra mekanism kan säkert väga 20-30kg, det skulle kunna vara så att på en 60d med ingen utrustning och en 60d med all utrustning skulle det kunna skilja 3-400kg, därför vill jag veta, då vikt är viktigt för mig.
- TeslaMartin
- Teslaägare
Det närmaste jag hittade är information om Blake Fullers Tesla som han körde på Pikes Peak. Han har bantat bilen 400 kg innan han skruvade in säkerhetsburen. Bilen är utan inredning osv.
Kanske går att hitta mer data om den bilen?
Kanske går att hitta mer data om den bilen?
21" hjulen är extremt tunga. Det har konstaterats många gånger. Viktsiffran måste gå att googla fram.
BMW i3 REX i väntan på Model3
Här får du en VÄGD vikt med laddsladdar urlyfta osv. P85, 19", Panotak, vanliga läderstolar, luftfjädring, kolfiberspoiler, säkerhetspaket (med extra 12V batteri), teknikpaket med AP. Ta da! 2080kg på vägverkets våg i Nyköping.
Renault R5 beställd, Seat Mii, Tesla Roadster.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.