Du kan inte räkna med samma tid mellan Model S och 3 då man får vad man betalar för. Model S tar 1,5 - 2 timmar medan man för Model 3 måste ner på kanske max en halv timme. Oavsett så kommer dagens leveransspecialister inte att ha en chans att prångla ut tillräckligt många bilar. Om vi räknar på att sälja 5000 Model 3 per år så blir det då ca 20 bilar per dag. Omöjligt att mindre än 4 SC skulle räcka till för detta så vänta er att det öppnas åtminstone 2 - 3 nya SC inom två år.
Model 3 kommer att innebära många utmaningar för organisationen Tesla!
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer.
Du kan inte räkna med samma tid mellan Model S och 3 då man får vad man betalar för. Model S tar 1,5 - 2 timmar medan man för Model 3 måste ner på kanske max en halv timme. Oavsett så kommer dagens leveransspecialister inte att ha en chans att prångla ut tillräckligt många bilar. Om vi räknar på att sälja 5000 Model 3 per år så blir det då ca 20 bilar per dag. Omöjligt att mindre än 4 SC skulle räcka till för detta så vänta er att det öppnas åtminstone 2 - 3 nya SC inom två år.
Model 3 kommer att innebära många utmaningar för organisationen Tesla!
Det va väl tilltaget med 1,5-2tim. Fast det bör man kanske få när man köper en bil för det priset.
En halvtimme känns helt okej, ungefär vad leveransen av min Bmw 3serie tog när jag hämtade ut den förra året. Den ska dock iväg så fort min Model 3 levererats
Det är nog en mycket större andel av dem som är här på forumet som både har en models s och en model 3 reserverad än de som bara har en model 3 reserverad. De flesta som bara har en model 3 reserverad är nog inte här på forumet. Tror inte på denna uppskattning.
Tror du har rätt, 6300 låter mer rimligt än 3879 (efter 176 röster)