V.8 på gång:-)
Moderator: Redaktion
Re: V.8 på gång:-)
Zoidberg skrev:Vad ska man göra för att få V.8 då?
Wifi har vi.. full styrka i garaget 24-7.
Kanske ska man offra en ICE till Elons ära?
Jag ska nog ut och sätta ett spätt i vår 4-takts gräsklippare och se om det hjälper.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
(Såld) M3P - Röd - vita säten
(Såld) M3 LR AWD - Svart Solid - vita säten - drag
(Beställd) MS Plaid - grå - svarta säten - EAP
(Såld)S90D - Facelift - AP1 - Pano - Köldpaket - NextGen - Premium - Hi-Fi - Obisidian black
(Såld) M3 LR AWD - Svart Solid - vita säten - drag
(Beställd) MS Plaid - grå - svarta säten - EAP
(Såld)S90D - Facelift - AP1 - Pano - Köldpaket - NextGen - Premium - Hi-Fi - Obisidian black
Fick V8 igår FM, tycker den adaptiva farthållaren är mjukare. Tyvärr upplever jag att kartan laddar långsammare än tidigare.
Zoidberg skrev:Kanske ska man offra en ICE till Elons ära?
Jag ska nog ut och sätta ett spätt i vår 4-takts gräsklippare och se om det hjälper.

Model x performance Raven 2019
Model 3 LR svart med vit inredning
Model 3 LR svart med vit inredning
Fasen, har inte fått mjukvaran ännu. I värsta fall får jag parkera bilen nere hos Tesla i morgon och hoppas på det bästa. 

Nuvarande: Vit Y LR -23
Tidigare: Röd S 75D -18
Tidigare: Svart S 85 -15
Tidigare: Röd S 75D -18
Tidigare: Svart S 85 -15
Jag fick ju autopiloten ganska tidigt, kanske jag är placerad längst bak i kön nu bara för det 

Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Jag har inte heller fått v8. Trots att min bil är en tidig modell, den borde ju komma först i kön tycker man. Dessutom har jag varit snäll senaste veckorna. Det var helt onödigt visar sig nu.
Jag försökte med en hink nyskördade potatis i trunken. Det hjälpte inte.
En påse bröd och kakor hjälpte inte heller. En hel låda kattsand trodde jag skulle bli lösningen. Nej. Jag har slut på idéer. Jag tror inte jag får v8.
Jag försökte med en hink nyskördade potatis i trunken. Det hjälpte inte.
En påse bröd och kakor hjälpte inte heller. En hel låda kattsand trodde jag skulle bli lösningen. Nej. Jag har slut på idéer. Jag tror inte jag får v8.

e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
- Franz
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/franz9414
- Kontakt:
Tesla skall fixa lite grejer på min bil i början av nästa vecka men eftersom jag skall iväg så tidigt på måndagen lämnade jag in min bil redan i fredags. Trots att den alltså står utanför SC i Mölndal har det inte plingat till i mobilen om uppdatering. Det värsta är att jag tror att de låser grindarna under helgen så det går inte ens att åka förbi och fylla frunken med bananer
. Just nu är det verkligen jobbigt, jag vill ju inte bli klassad som en idiot ifall jag mailar Tesla och ber dem lasta in bananer där fram och sedan är jag lite arg på Tesla som lurade på mig en P90D som lånebil över helgen.

Driver sajten Car.info
Har lånebilen fått V8 då?Franz skrev:Tesla skall fixa lite grejer på min bil i början av nästa vecka men eftersom jag skall iväg så tidigt på måndagen lämnade jag in min bil redan i fredags. Trots att den alltså står utanför SC i Mölndal har det inte plingat till i mobilen om uppdatering. Det värsta är att jag tror att de låser grindarna under helgen så det går inte ens att åka förbi och fylla frunken med bananer. Just nu är det verkligen jobbigt, jag vill ju inte bli klassad som en idiot ifall jag mailar Tesla och ber dem lasta in bananer där fram och sedan är jag lite arg på Tesla som lurade på mig en P90D som lånebil över helgen.
Model 3-24/Polestar 3-24
Om jag hade varit ansvarig för uppdateringarna på Tesla skulle jag ta nyaste bilarna först och sedan jobba mig bakåt i listan av olika hårdvarukonfigurationer.
- Franz
- Teslaägare
- Kontakt:
Nope, inte ens senaste 7.1-versionen var indragen så jag installerade den sent i fredags kväll. Tippar på att det inte var bra för bilens kö-plats i V.8-uppgraderingen att det redan var en tidigare uppdatering som inte var indragen...HelectriC skrev:Har lånebilen fått V8 då?Franz skrev:Tesla skall fixa lite grejer på min bil i början av nästa vecka men eftersom jag skall iväg så tidigt på måndagen lämnade jag in min bil redan i fredags. Trots att den alltså står utanför SC i Mölndal har det inte plingat till i mobilen om uppdatering. Det värsta är att jag tror att de låser grindarna under helgen så det går inte ens att åka förbi och fylla frunken med bananer. Just nu är det verkligen jobbigt, jag vill ju inte bli klassad som en idiot ifall jag mailar Tesla och ber dem lasta in bananer där fram och sedan är jag lite arg på Tesla som lurade på mig en P90D som lånebil över helgen.
Driver sajten Car.info
Fast de uppdaterar alltid till senaste firmware på service, oavsett hur många bananer du har i frunken.Franz skrev:Tesla skall fixa lite grejer på min bil i början av nästa vecka men eftersom jag skall iväg så tidigt på måndagen lämnade jag in min bil redan i fredags. Trots att den alltså står utanför SC i Mölndal har det inte plingat till i mobilen om uppdatering. Det värsta är att jag tror att de låser grindarna under helgen så det går inte ens att åka förbi och fylla frunken med bananer. Just nu är det verkligen jobbigt, jag vill ju inte bli klassad som en idiot ifall jag mailar Tesla och ber dem lasta in bananer där fram och sedan är jag lite arg på Tesla som lurade på mig en P90D som lånebil över helgen.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
- Franz
- Teslaägare
- Kontakt:
Då kan jag sova lugnt... Måste ha glömt minst ett par smileys i det där inlägget.bylund skrev:Fast de uppdaterar alltid till senaste firmware på service, oavsett hur många bananer du har i frunken.Franz skrev:Tesla skall fixa lite grejer på min bil i början av nästa vecka men eftersom jag skall iväg så tidigt på måndagen lämnade jag in min bil redan i fredags. Trots att den alltså står utanför SC i Mölndal har det inte plingat till i mobilen om uppdatering. Det värsta är att jag tror att de låser grindarna under helgen så det går inte ens att åka förbi och fylla frunken med bananer. Just nu är det verkligen jobbigt, jag vill ju inte bli klassad som en idiot ifall jag mailar Tesla och ber dem lasta in bananer där fram och sedan är jag lite arg på Tesla som lurade på mig en P90D som lånebil över helgen.
Driver sajten Car.info
Vilken tur att du inte är ansvarig för det.Beigler skrev:Om jag hade varit ansvarig för uppdateringarna på Tesla skulle jag ta nyaste bilarna först och sedan jobba mig bakåt i listan av olika hårdvarukonfigurationer.

- TeslaMartin
- Teslaägare
Tycker som flera här innan att AP försämrats. Körde idag cirka 20 mil och den höll på att svänga ur filen vid flera tillfällen, även på ställen utan krön. Gjorde även värre utsväng vid känt krön än vad sen gjort förr - läskigt!
Får se om den lär sig snabbt av fleet-learning?! Kan säkert lära sig längs E4:an och E20 och liknande vägar, men hur med mindre landsvägar? Om den inte lär sig allmänt om körning?! Kändes idag som någon nollställt allt bilen lärt sig innan

Får se om den lär sig snabbt av fleet-learning?! Kan säkert lära sig längs E4:an och E20 och liknande vägar, men hur med mindre landsvägar? Om den inte lär sig allmänt om körning?! Kändes idag som någon nollställt allt bilen lärt sig innan

Borta nu. Kan ha berott på att sladden var ikopplad under uppdgraderingen.Nicklas skrev:Jag har inte sett detta felmeddelande, och jag har inte självstängande laddluckavigge50 skrev:Det verkar som att väldigt många har fått den både här på forumet och på TMC men än så länge har jag inte läst någon förklaring till det. En teori är att det har med just självstängande laddlucka men ingen vet som sagt.pegs skrev:
Och sedan detta när v8 precis är installerad. Bugg i programvaran eller är det verkligen så att laddluckan är trasig. (Eller har programvaran detekterat att bilen saknar självstängande laddlucka...? Antar att dstr vaknar igen...)
Skickat från min iPad med Tapatalk
(PS. Riktigt trevlig uppgradering. Ny bil igen!!!!

Model Y (Tidigare Model S 100D, Model S 85)
Dom med många inlägg på TCS får förtur...Haglund skrev:Fasen, har inte fått mjukvaran ännu. I värsta fall får jag parkera bilen nere hos Tesla i morgon och hoppas på det bästa.

Model Y (Tidigare Model S 100D, Model S 85)
Zoidberg skrev:Vad ska man göra för att få V.8 då?
Wifi har vi.. full styrka i garaget 24-7.
Kanske ska man offra en ICE till Elons ära?

Skickat från min F8131 via Tapatalk
Vad händer om man inte sätter på Fleet learnimg? Lär min bil sig av BARA mina justeringar då dvs tar den inte hänsyn till vad andra gjort på en viss sträcka? Skulle ju kanske vara bra på vissa ställen att den gör som jag vill och inte som flertalet kört.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Håller på att köra ner till Barcelona. Vid varje hotell loggar jag in bilen på wifi för att få den där v8 men inget än. Hur många har fått på vanliga mobiluppkopplingen?
För en timme sedan fick jag meddelande om att det finns en uppdatering.
Uppdateringen få tyvärr vänta till nästa helg när man är tillbaka från semestern.
Uppdateringen få tyvärr vänta till nästa helg när man är tillbaka från semestern.

Tesla Model Y
Fick pling i mobilen inatt. Uppenbarligen har potatisen i trunken ändå fungerat, isf bananer, för nu är det update available. Få se om man hinner (och vågar) att installera den under dagen.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Nä, skulle gissa att det blir precis tvärtom, den lär sig inget av dig utan bara av andra. Du bidrar ju inte till systemets kunskap så vad du gör tas inte med när alla bilar uppdateras.Pontus skrev:Vad händer om man inte sätter på Fleet learnimg? Lär min bil sig av BARA mina justeringar då dvs tar den inte hänsyn till vad andra gjort på en viss sträcka? Skulle ju kanske vara bra på vissa ställen att den gör som jag vill och inte som flertalet kört.
Jag hade GISSAT att det bara gäller om du vill dela med dig av din data. Men stänger man av så tar man nog ändå del av andra data.Pontus skrev:Vad händer om man inte sätter på Fleet learnimg? Lär min bil sig av BARA mina justeringar då dvs tar den inte hänsyn till vad andra gjort på en viss sträcka? Skulle ju kanske vara bra på vissa ställen att den gör som jag vill och inte som flertalet kört.
Dock är det väldigt oklart formulerat i informationsmeddelandet.
Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Självklart vågar du!mati skrev:Fick pling i mobilen inatt. Uppenbarligen har potatisen i trunken ändå fungerat, isf bananer, för nu är det update available. Få se om man hinner (och vågar) att installera den under dagen.

(ju fler som provar före mig desto bättre hehe)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19