Handtag fastnat infällt läge!

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
P_EL
Teslaägare

Handtag fastnat infällt läge!

Inlägg av P_EL »

Något tips på hur man löser att förarhandtaget fastnat infällt? Känns lite omständigt att öppna invändigt från passagerarsidan i längden...
Model S 90D -16
Model Y LR - 24
Användarvisningsbild
P_EL
Teslaägare

Re: Handtag fastnat infällt läge!

Inlägg av P_EL »

...och när jag väl får ut det fastnar det i utfällt läge och behöver "fösas in".
Model S 90D -16
Model Y LR - 24
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

Låter som ngt som måste in på service och lagas...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
P_EL
Teslaägare

Inlägg av P_EL »

Jag skrev ju om trevligt bemötande på SC i annan tråd, tänkte inte riktigt att jag skulle bli bönhörd så direkt... :roll:
Tur jag redan har en tid bokad för att justera en ordentligt felriktad ruta. Dörrhantagen och karmlösa fönsterna är för övrigt de två ingenjörslösningar jag är mest oroliga för nu när vintern rullar in. Förutom falkvingarna då förstås men det har jag ju inte på min S ;)
Model S 90D -16
Model Y LR - 24
Användarvisningsbild
Franz
Teslaägare
Referralkod: ts.la/franz9414
Kontakt:

Inlägg av Franz »

P_EL skrev:
Jag skrev ju om trevligt bemötande på SC i annan tråd, tänkte inte riktigt att jag skulle bli bönhörd så direkt... :roll:
Tur jag redan har en tid bokad för att justera en ordentligt felriktad ruta. Dörrhantagen och karmlösa fönsterna är för övrigt de två ingenjörslösningar jag är mest oroliga för nu när vintern rullar in. Förutom falkvingarna då förstås men det har jag ju inte på min S ;)
Karmlösa fönster innebär ju lite extra ljud men annars var förra vintern helt problemfri för både handtag och fönster för mig. Nu har jag dock vanan att slå på värmen en stund innan jag åker vilket ju säkert hjälper. I tidigare Audi-bilar har både fönster och dörrar frusit fast vilket jag ännu inte upplevt med Teslan...
Driver sajten Car.info
Användarvisningsbild
ovelundkvist
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av ovelundkvist »

Jag tycker karmlösa fönster är ett idiotiskt påhitt, speciellt i Sverige men det ökade ljudet är ju ett problem överallt. Det funkade inte alls i Ramundberget i -32 förra vintern då bägge dörrarna frös fast. Enda "lösningen" som SC föreslog var att ta in bilen i varmgarage över natten... Vi kom överens om att jag skulle slita upp dörren och att de skulle stå för reparation av fönsterhissmotor/rutan beroende på vad som skulle gå sönder. Inget gick sönder då men strax efter la dörrhandtaget av så det är bytt.
Användarvisningsbild
Niclas
Teslaägare

Inlägg av Niclas »

När jag var i Ramundberget förra vintern funkade de karmlösa dörrarna utan problem, det är ju bara att värma bilen via appen en stund så smälter ju allt
Tesla Model S P85DL+ (nr 9)

Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare

Inlägg av lator »

ovelundkvist skrev:
Jag tycker karmlösa fönster är ett idiotiskt påhitt, speciellt i Sverige men det ökade ljudet är ju ett problem överallt. Det funkade inte alls i Ramundberget i -32 förra vintern då bägge dörrarna frös fast. Enda "lösningen" som SC föreslog var att ta in bilen i varmgarage över natten... Vi kom överens om att jag skulle slita upp dörren och att de skulle stå för reparation av fönsterhissmotor/rutan beroende på vad som skulle gå sönder. Inget gick sönder då men strax efter la dörrhandtaget av så det är bytt.
VASELIN!
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
mickeisol
Teslaägare

Inlägg av mickeisol »

Ja det är idiotiskt med karmlösa dörrar, men det underhåll jag gjorde på teslan ifjol var att smörja in alla lister inför vintern och det funkade ju bra.
Men sen den här funktionen att fönstren ska hoppa ned när man öppnar dörren den kommer man ju inte åt att smörja bort, så där fryser ju fönstren fast.
Men som sagt tidigare så funkar förvärmningen att lösa det.
Användarvisningsbild
ovelundkvist
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av ovelundkvist »

Niclas skrev:
När jag var i Ramundberget förra vintern funkade de karmlösa dörrarna utan problem, det är ju bara att värma bilen via appen en stund så smälter ju allt
Inte i -32. Jag förvärmde i 8h utan att dörrarna gick att öppna. Det hade varit storm dagen innan så det bidrog säkert.
Användarvisningsbild
Foluke
Teslaägare

Inlägg av Foluke »

ovelundkvist skrev:
Niclas skrev:
Inte i -32. Jag förvärmde i 8h utan att dörrarna gick att öppna. Det hade varit storm dagen innan så det bidrog säkert.
Kunde fosilerna öppnas eller startas då?
Model S P85D,
Användarvisningsbild
Nicklas
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ida2603

Inlägg av Nicklas »

Foluke skrev:
ovelundkvist skrev:
Niclas skrev:
Vi hade - 35 här i Skövde för flera år sedan och då kunde inte vår dinosaurieslukare starta alls...
- men vår elbil (en Renault Clio Electrique) startade utan problem :lol:
Användarvisningsbild
ovelundkvist
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av ovelundkvist »

Foluke skrev:
ovelundkvist skrev:
Niclas skrev:
De karmlösa kunde öppnas, men inte startas. :D

När jag väl kom in i min "startade" den såklart som vanligt.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

Var det omöjligt att komma in via bakre bagageluckan också?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Skriv svar