Teslaspotting

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Teslaspotting

Inlägg av danni »

P_EL skrev:
danni skrev:
Och en svart Tesla på Fabriksgatan kl 08.00. Dagen börjar bra!
Tänk första gången man blir Teslaspottad blir man dessutom dubbelspottad! Det var jag både på Lundbyleden och Fabriksgatan. 8-)

Hoppas du tycker dagen började lika bra trots detta. :oops:
Haha! Där ser man! Kul att vi kom dit exakt samtidigt via olika vägar. Tar du alltid "innervägen" om du ska dit? Jag tycker att det normalt sett är mycket snabbare genom tunneln, men just idag var det ovanligt mycket kö på väg in mot tunneln (det är ironiskt att det alltid blir kö i vänsterfilen på väg mot tunneln trots att det är högerfilen som står stilla i själva tunneln). När jag ska hem på eftermiddagen händer det dock att jag tar Göta Älv-bron om kartan lyser ovanligt röd på E6:an.

Och förlåt för jag mindes ditt forumnamn fel! Jag skrev i all hast medan autopiloten köade på väg in i tunneln åt mig.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
P_EL
Teslaägare

Inlägg av P_EL »

danni skrev:
P_EL skrev:
danni skrev:
Och en svart Tesla på Fabriksgatan kl 08.00. Dagen börjar bra!
Tänk första gången man blir Teslaspottad blir man dessutom dubbelspottad! Det var jag både på Lundbyleden och Fabriksgatan. 8-)

Hoppas du tycker dagen började lika bra trots detta. :oops:
Haha! Där ser man! Kul att vi kom dit exakt samtidigt via olika vägar. Tar du alltid "innervägen" om du ska dit? Jag tycker att det normalt sett är mycket snabbare genom tunneln, men just idag var det ovanligt mycket kö på väg in mot tunneln (det är ironiskt att det alltid blir kö i vänsterfilen på väg mot tunneln trots att det är högerfilen som står stilla i själva tunneln). När jag ska hem på eftermiddagen händer det dock att jag tar Göta Älv-bron om kartan lyser ovanligt röd på E6:an.

Och förlåt för jag mindes ditt forumnamn fel! Jag skrev i all hast medan autopiloten köade på väg in i tunneln åt mig.
No worries. Kör alltid den vägen över Göta Älv-bron eftersom jag lämnar min fru på hennes jobb som ligger i city. Då blir det att jag korsar kanalen "bakvägen" vid Palace-huset, och sedan via Harry Hjörnes plats kommer ut vid trädgårdsföreningen. Precis där brukar jag möte en Model X all-black och några olika Model S som förmodligen bor i NK P-hus dagtid.
Model S 90D -16
Model Y LR - 24
Användarvisningsbild
HBrosenius
Teslaägare

Inlägg av HBrosenius »

Såg min första MX i det vilda idag på Ängöleden (Kalmar) vid lunchtid när jag var ute och sprang, antar det var Svenssons fina röda X som susade förbi.
Vit MS Long Range Pluss, Ultra White klädsen, 21"
Vit X90D, 6-Sits, Svart klädsen, 19", Premiumpaket, Ultra Hifi
Vit X90D, 6-sits, Ultra White klädsel, 22", Premiumpaket, köldpaket, Ultra Hifi, dragpaket
Model S P85D -15 Midnight Silver
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

HBrosenius skrev:
Såg min första MX i det vilda idag på Ängöleden (Kalmar) vid lunchtid när jag var ute och sprang, antar det var Svenssons fina röda X som susade förbi.
Det var det säkerligen! Körde bakom en huggarvagn ett tag på Ängöleden som jag sedan körde om lite snabbt. Missade dig, körde du i Tesla också?
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
HBrosenius
Teslaägare

Inlägg av HBrosenius »

Svenssons skrev:
HBrosenius skrev:
Missade dig, körde du i Tesla också?
Nej inte denna gången, befann mig till fots på cykelbanan, springades i sydlig riktning :-)
Vit X90D, 6-sits, Ultra White klädsel, 22", Premiumpaket, köldpaket, Ultra Hifi, dragpaket
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

HBrosenius skrev:
Svenssons skrev:
HBrosenius skrev:
Nej inte denna gången, befann mig till fots på cykelbanan, springades i sydlig riktning :-)
Ahh, jag är väl lite förlåten då att jag missar att heja på Tesla-ägare och forummedlem. Möte senare en tjej i en vid Model S Classic Edition vid Baronen men hon såg inte att jag viftade vilt på henne...
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
gellerstam
Teslaägare
Referralkod: ts.la/magnus28392

Inlägg av gellerstam »

Svenssons skrev:
Möte senare en tjej i en vid Model S Classic Edition vid Baronen men hon såg inte att jag viftade vilt på henne...
Eller så var det precis det hon gjorde..... Undrade vad det är för fel på karln..... ;-)
Tesla Model Y
Användarvisningsbild
HBrosenius
Teslaägare

Inlägg av HBrosenius »

Svenssons skrev:
HBrosenius skrev:
Svenssons skrev:
HBrosenius skrev:
Ahh, jag är väl lite förlåten då att jag missar att heja på Tesla-ägare och forummedlem.
Absolut, men hade jag suttit i bilen hade det varit en annan femma ;-)
Användarvisningsbild
inCup1
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av inCup1 »

Fick syn på en vit MX vid Göta kyrkogård i Borås den första jag sett här i regionen vinkade så klart och försökte få ögon kontakt tänkte ju inte på att jag satt i en tysk fosil brännare som grabben provkörde :roll: Han undra nog va det va för vinkande dårar :lol:
Umgås mycket med ELin en mörk skönhet från 2015 med AP, premiuminredning, next gen säten och 90Kwh batteri.
Användarvisningsbild
Crappy
Teslaägare

Inlägg av Crappy »

Den MX såg min sambo också häromdagen.
"Jag såg en vit Tesla, 3 eller vad den heter"
- Den finns inte än
" Men det var en Tesla men ingen S, jag är inte idiot, den var kortare baktill"
- Jajajajaja (Fhhtttt Det var säkert en Japansk riskokare)

Fick SMS om att den syns på allegatan idag också, så nog har vi minst en i Borås iaf.

Jag tänkte btw fotat Incups idag. Snyggt parkerad utanför skolan, men jag kunde som vanligt inte med, tänk om du sett mig :D
Användarvisningsbild
DSV
Teslaägare

Inlägg av DSV »

Såg en MX på väg in mot Helsingborg på norra infartsvägen strax innan 19 idag. Kom själv ut från välapåfarten men var nog bortom normal backsikt.
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av danni »

Misstänker att jag blivit spottad idag. Feddan, var det du som satt och hängde ute vid Eriksbergstorget nyss? Tyckte det såg ut lite som du men var inte säker, men när jag sen såg en svart Tesla på på hotellparkeringen så kändes det helt plötsligt väldigt sannolikt,
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

danni skrev:
Misstänker att jag blivit spottad idag. Feddan, var det du som satt och hängde ute vid Eriksbergstorget nyss? Tyckte det såg ut lite som du men var inte säker, men när jag sen såg en svart Tesla på på hotellparkeringen så kändes det helt plötsligt väldigt sannolikt,
Är du ute och spottar de som spottar? Spottspotting?
Användarvisningsbild
orca
Teslaägare

Inlägg av orca »

Fan har varit ute och kört nu några dagar med min X och inte sett någon alls och vinka till, idag när man syndade och tog volvon så såg man givetvis 3st S på väg 55 utanför Uppsala
Blå Model X 90D med vita säten lev i Q3-rushen 2016, http://---
Användarvisningsbild
Feddan
Teslaägare

Inlägg av Feddan »

danni skrev:
Yep, jag tänkte vinka men hejdade mig då jag var så påpälsade så jag trodde inte att du hade känt igen mig. Så vink i efterhand!
Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av danni »

Svenssons skrev:
danni skrev:
Är du ute och spottar de som spottar? Spottspotting?
Eller hur, nu börjar det bli meta!

Som flera av er vet är jag sämst på ansikten och att känna igen folk, men jag börjar bli rätt välbekant med många forumrävar nu.
Användarvisningsbild
inCup1
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av inCup1 »

Crappy skrev:
Den MX såg min sambo också häromdagen.
"Jag såg en vit Tesla, 3 eller vad den heter"
- Den finns inte än
" Men det var en Tesla men ingen S, jag är inte idiot, den var kortare baktill"
- Jajajajaja (Fhhtttt Det var säkert en Japansk riskokare)

Fick SMS om att den syns på allegatan idag också, så nog har vi minst en i Borås iaf.

Jag tänkte btw fotat Incups idag. Snyggt parkerad utanför skolan, men jag kunde som vanligt inte med, tänk om du sett mig :D
Fota bara och se till att leta upp mig så jag nångång får se vem du är :)
Umgås mycket med ELin en mörk skönhet från 2015 med AP, premiuminredning, next gen säten och 90Kwh batteri.
Användarvisningsbild
inCup1
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av inCup1 »

En röd fransman utanför kontors fönstret
IMG_0090.JPG
Användarvisningsbild
Heiko
Teslaägare

Inlägg av Heiko »

Finns även några Teslor på Hawaii också 8-)
IMG_0100.JPG
Tesla Model Y
Användarvisningsbild
flaco
Teslaägare

Inlägg av flaco »

Jag såg min första Model X ute i trafiken idag ... inte min egen och inte en som jag såg på träffen igår.

Den var vit (jag tror att det var en 90D) och jag mötte den i Sundbyberg på Järnvägsgatan strax efter man kommit av Ulvsundavägen vid Solvalla.
Jag vinkade som en tok så klart :mrgreen:
Användarvisningsbild
Lessmog
Teslaägare

Inlägg av Lessmog »

Mötte en mörkgrå X i Humlebaek och såg sedan samma (?) parkerad vid en flott villa på Strandveien i Rungsted, i går. Min första X-spot live (utom den i Göteborgsbutiken).

Asflott, blank blå norsk S, P med mörkgrå fälgar, laddade i Falkenberg och susade sedan förbi på hemväg efter Ljungskile.
Användarvisningsbild
oset
Teslaägare

Inlägg av oset »

Var det någon här på forumet jag låg bakom från Upplands Väsby till Uppsala imorse? Svart S 85D. Själv i mörkblå S 85D. Tog samma avfart Uppsala N / 55:an. Efter jobbet vid Bolandcity såg jag sedan första "riktiga" X (inte demobil), en Titanium, blivande raritet kanske.
S100D: midnight silver, 2018-09, 3LR AWD: vit, 2019-10
Användarvisningsbild
Kirre
Teslaägare

Inlägg av Kirre »

Mötte en röd X på 77an vid Gottröra igår kväll. Då vägen är ganska smal märker man hur bred X och S är. Kändes som att vi skulle köra in i varandra :o
Faceliftad 75D, Titanium, grå klädsel med svart tak, allt lullull utom ljud. Dock många kablar och adaptrar.
M3 LR AWD, Midnight Silver, AP3/FSD, dragkrok.
MY LR, Pearl White
kontakten2

Inlägg av kontakten2 »

Körde om en mörk XCT o... utanför Lund mot Dalby vid 19.07. Jag var hungrig påväg till föräldrarna...
Användarvisningsbild
Jmn
Teslaägare

Inlägg av Jmn »

Räknas denna... :) Bild

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skriv svar