Jag är sugen på att köpa 20" till våren, är det någon som har tips på fälgar som passar bra till Model S? Jag skulle gärna köpa Teslas 21" men tycker de är på tok för dyra samt att jag får för mig att man slipper en del slitage och vägljud genom att gå ned en tum. Kommer använda 19" slipstream som vinterhjul.
Har en svart metallic S90D på ingång om det kan vara till hjälp.
Tack för alla tips på förhand!
Jag köpte 21" Eta Beta som är schyssta. Dom har ett litet annat ET mått så dom sitter längre ut vilket är snyggt men det skrapar i när man backar med fullt rattutslag. Betalade 42' inkl däck.
Jag köpte 21" Eta Beta som är schyssta. Dom har ett litet annat ET mått så dom sitter längre ut vilket är snyggt men det skrapar i när man backar med fullt rattutslag. Betalade 42' inkl däck.
IMG_0060.JPG
Tack,
De var ju riktigt snygga! Är det 9,5 ET37, samt vad kör du med för bredd bak?
Skickat från min iPad med Tapatalk
(Såld) M3P - Röd - vita säten
(Såld) M3 LR AWD - Svart Solid - vita säten - drag (Beställd) MS Plaid - grå - svarta säten - EAP (Såld)S90D - Facelift - AP1 - Pano - Köldpaket - NextGen - Premium - Hi-Fi - Obisidian black
20-21 plus skatter. Hade jag inte haft hjul redan så hade nog valet hamnat på dessa. Kör på 20" och kan säga att det är jag nöjd med.
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Jag hade Vossen CVT 22" på min förra Tesla, dom finns i lite olika storlekar och silver eller graphitegrå.
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
De 20" får det bli till våren på min S, som jag förövrigt hämtade ut idag. Grymt snygga till juste pris.
Nu är det väl dock redan dags att köpa vintersulor till std-fälgarna. Hakka R2 är väl rekomanderat antar jag?
Är det någon som är spekulant på nästan nya 19" däck så hojta till.
jag ska göra ett intressant test då jag har köpt ett set med orginal 21" turbin staggered 245/265 som jag har tänkt sätta på bilen istället för mina aftermarket 21" square 245. Min hypotes är att förbrukningen faktiskt kommer gå ner trots bredare bakhjul iom att turbin har ET40 och då orsakar mindre luftmotstånd mot de andra med ET30. I tillägg har de gamla en mer öppen design som ger mer luftmotstånd. Ska bli spännande att se.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Jag beställde mina tst 19" via http://www.teslafied.eu
Dem kan även beställa hem 20" i olika färger.
även fast hemsidan inte är uppe, så går det att kontakta via mail.
Mycket trevliga och hjälpsamma, hade mina fälgar 3 dagar efter beställning.
Testa lär ju säga samma som dom gör om allt som inte kommer från Tesla, inte att rekommendera. Men det har inga praktiska negativa konsekvenser förutom att du inte kan få ersättningshjul om du får punka möjligtvis.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Jag kör gråa såna i 19". Vet inte hur man bedömer kvaliteten på fälgar men de känns gedigna och jag har inte haft några problem.
Intressant! Var/hur köpte du dem?
Jag är nämligen på jakt efter nya 19"-fälgar. Jag har 21" Silver Cyklon idag, men de ska min kollega överta när han får sin bil i januari. Hans standard Slipstream tänkte jag att han kan ta till sina vintersulor... Därav min jakt efter en snygg uppsättning 19". Teslas Silver Cyklon är ju snygga men de kostar 8800kr/st... Lite väl saftigt, tycker jag! Tips mottages med tacksamhet!
Jag kör gråa såna i 19". Vet inte hur man bedömer kvaliteten på fälgar men de känns gedigna och jag har inte haft några problem.
Jag kör gråa original Cyklon 21" med Conti-däck (satt på vid leverans). Grymt snyggt, men ack så lätt fälgarna skrapas, då de sticker några millimeter utanför däcken. Noll förlåtelse vid minsta trottoarkants-touch... Kanske finns det andra däck där gummit går utanför fälgen istället (på min förra bil hade däcken en kant/klack som löste detta)? Någon som vet? Hur är det med TS SPORTLINE-fälgarna? Går de utanför däcken eller tvärtom?
Fisker Ocean One, Night Drive, Black Abyss Plus, levererad i november-23 MB EQC, Obsidian Black, levererad i april-21 S100D Obsidian Black, levererad i okt-18 S90D Pärlvit, levererad i dec-15
Intressant! Var/hur köpte du dem?
Jag är nämligen på jakt efter nya 19"-fälgar. Jag har 21" Silver Cyklon idag, men de ska min kollega överta när han får sin bil i januari. Hans standard Slipstream tänkte jag att han kan ta till sina vintersulor... Därav min jakt efter en snygg uppsättning 19". Teslas Silver Cyklon är ju snygga men de kostar 8800kr/st... Lite väl saftigt, tycker jag! Tips mottages med tacksamhet!
Jag köpte dem i ett stort samköp som organiserades av Teslafied.dk (som sedermera blev en mer regelrätt återförsäljare åt T Sportline).
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Skillnad på cyklon och turbin, cyklon finns bara i 19 och turbin i 21.
Rätt där! Det är ju Turbin jag har, inte Cyclon. Men TS-fälgarna är skapligt lika (läs väldigt) Tesla Turbin, så frågan kvarstår... är TS-fälgen lika "skrapkänslig" som Tesla Turbin?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Fisker Ocean One, Night Drive, Black Abyss Plus, levererad i november-23 MB EQC, Obsidian Black, levererad i april-21 S100D Obsidian Black, levererad i okt-18 S90D Pärlvit, levererad i dec-15
Jag har 19 tum T Sportsline och de sticker inte ut. Har klarat mig hela sommaren utan märken på fälgarna. (Dock är jag försiktig om mina svarta fälgar då jag misstänker att skador syns tydligare än på silver)
Skillnad på cyklon och turbin, cyklon finns bara i 19 och turbin i 21.
Rätt där! Det är ju Turbin jag har, inte Cyclon. Men TS-fälgarna är skapligt lika (läs väldigt) Tesla Turbin, så frågan kvarstår... är TS-fälgen lika "skrapkänslig" som Tesla Turbin?
Jag har 19 tum T Sportsline och de sticker inte ut. Har klarat mig hela sommaren utan märken på fälgarna. (Dock är jag försiktig om mina svarta fälgar då jag misstänker att skador syns tydligare än på silver)
Vad har du för däck på dem?
Skickat från min iPhone med Tapatalk