Ladda i Eskilstuna
Moderator: Redaktion
Ladda i Eskilstuna
Hej,
Har en ny MS 90D och är i Eskilstuna på simtävling i Eskilstuna. Skulle behöva ladda bilen men har bara medföljande kontakter. Någon som vet var man kan ladda?
Har en ny MS 90D och är i Eskilstuna på simtävling i Eskilstuna. Skulle behöva ladda bilen men har bara medföljande kontakter. Någon som vet var man kan ladda?
- ovelundkvist
- Teslaägare
- Kontakt:
Re: Ladda i Eskilstuna
På uppladdning.nu ser det ut att finns några 230-uttag som är gratis vid stationen och en Clever-laddare med typ 2-kabel på Statoil. För Cleverladdaren behöver du laddkort, möjligen kan det köpas på Statoil.
- ovelundkvist
- Teslaägare
- Kontakt:
Hos Tesla, det är den billigaste med 3-fas & 32A. 1995:- har jag för mig att de tar för den.
Men om det är som ovelundkvist säger och laddaren vid Statoil har sladd så behöver du ju ingen egen!
- ovelundkvist
- Teslaägare
- Kontakt:
Den på Circle K/Statoil har sladd men kostar (Clever). På Bruksgatan 12 verkar det finnas 4 st typ-2 uttag utan sladd.Lessmog skrev:Men om det är som ovelundkvist säger och laddaren vid Statoil har sladd så behöver du ju ingen egen!
Måste man ladda i dag eller i morgon så är det väl ändå billigare än att köpa en egen sladd där det är stängt ...ovelundkvist skrev:Den på Circle K/Statoil har sladd men kostar (Clever). På Bruksgatan 12 verkar det finnas 4 st typ-2 uttag utan sladd.Lessmog skrev:Men om det är som ovelundkvist säger och laddaren vid Statoil har sladd så behöver du ju ingen egen!

Men har man tiden för sig så hinner man ju ladda lite på svagström (230) medelst medhavd sladd.
Simma lugnt.

Har dom invigt nya badbuset? Jag har för mig jag laddade 3-fas i Muntel-hotellets p-garage (på handikappsplatsen, men då hade vi hyrt hela garaget)Stefan727 skrev:Hej,
Synd att jag är på helgsemester med frun. Annars hade du kunnat få låna mitt tre-fasuttag.
Eskilstuna är notoriskt dåligt, men på bättringsvägen. Trettio nya laddplatser på g.
Vid stationen finns vanligt schuko-uttag. Annars Clever. Om du vill chansa så har du en del uttag i smedjans parkeringshus också. De är inte utmärkta och vanliga schuko.
/Jocke
Eskilstuna är notoriskt dåligt, men på bättringsvägen. Trettio nya laddplatser på g.
Vid stationen finns vanligt schuko-uttag. Annars Clever. Om du vill chansa så har du en del uttag i smedjans parkeringshus också. De är inte utmärkta och vanliga schuko.
/Jocke