Ja, det är lustigt det där. Min Outlander var inne på omlack i nästan två veckor efter en liten olycka, och under tiden fick jag en splojtrans ny Mercedes E200 CDI. Egentligen är det ju en bra mycket trevligare bil än Outlandern, men dieselmotorn och särskilt ihop med manuell (!!!) växellåda förstörde alltihopa.gellerstam skrev:Japp, man ser en volvo spegel och alla här vet ju att jag kör en Outlander PHEV .... Outlandern är hos tandhygienisten .e5m1r skrev:Du sitter i fel bil ?gellerstam skrev:Första spottningen påväg till jobbet. En Titanium 85D med 21" Var allt jag han se i kön in till Gråda (SSAB)rondellan i blg. ca 07:55
Undrar om det flyttat en MS till Falun månne?
Bildbevis?Inte världens bästa bild ....
Bonusfråga: Finn ett fel på bilden. (Hint du måste ha följt mina inlägg på tcs för att klura ut det. )![]()
![]()
Får frontspoilern omlackad efter en smitningsparkeringsskada.
Suger att köra Diesel-ICE när man är van att åka på EL tor jobbet <-> hemmet ...
Teslaspotting
Moderator: Redaktion
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Re: Teslaspotting
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
- jonasl
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas44573
Nu såg jag dig igen längst ner på Birger jarlsgatan för 20 minuter sen.Alexander skrev:Kan ha varit jag..jonasl skrev:YBUYGAS vid Kungsan strax efter 14. En av tre Teslor jag såg från Gärdet till Slussen. Själv cyklade jag.
Model Y LR AWD 2022
Körde förbi en röd Model S vid södra Kistapåfarten vid lunch igår. Gjorde tummen upp från mc:n, var inte riktigt läge att göra en riktig Teslahälsning 

Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Dags att döpa om tråden till Teslastalking?jonasl skrev:Nu såg jag dig igen längst ner på Birger jarlsgatan för 20 minuter sen.Alexander skrev:Kan ha varit jag..jonasl skrev:YBUYGAS vid Kungsan strax efter 14. En av tre Teslor jag såg från Gärdet till Slussen. Själv cyklade jag.

Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Finns det en "riktig Teslahälsning"bylund skrev:Körde förbi en röd Model S vid södra Kistapåfarten vid lunch igår. Gjorde tummen upp från mc:n, var inte riktigt läge att göra en riktig Teslahälsning

Model 3 LR AWD, Pearl White, Svart interiör, 19" s-däck, 18" v-däck, dragkrok. Uthämtad 18/12-2019
Med autopilot vinkar man med båda händerna om situationen tillåter. Det känns direkt olämpligt på motorcykel.peken skrev:Finns det en "riktig Teslahälsning"bylund skrev:Körde förbi en röd Model S vid södra Kistapåfarten vid lunch igår. Gjorde tummen upp från mc:n, var inte riktigt läge att göra en riktig TeslahälsningHur utför man den? Nu har jag ju ingen Tesla, men bra att känna till till den dagen man äntligen har en i sin ägo
- Peter Holm
- Teslaägare
BATTERI på Vasagatan i Stockholm igår kväll (27:e) Gled förbi tyst och vackert bland alla miljöförstörare.
Blå Model S Long Range 2019 (Raven)
Blå Model S 90D februari 2016 - januari 2020
2 st 3:or reserverade.
Nu har det dykt upp en ny vit faceliftad med panorama i Borås
Jag har sett den två gånger och ena gången var jag påväg ut och fota när han parkerade på företaget jämte mitt.
Men hur gör man? Det blir oerhört pinsamt när man ska smyga upp en kamera och fota
Jag har sett den två gånger och ena gången var jag påväg ut och fota när han parkerade på företaget jämte mitt.
Men hur gör man? Det blir oerhört pinsamt när man ska smyga upp en kamera och fota

Tror med en ny bil blir man glad om någon frågar/fotar annars finns ett diskret tips http://www.prylstaden.se/spionkameror/spionglasogon.Crappy skrev:Nu har det dykt upp en ny vit faceliftad med panorama i Borås

Jag har försökt vinka till alla teslor jag möter... Bara en besvarade...bylund skrev:Med autopilot vinkar man med båda händerna om situationen tillåter. Det känns direkt olämpligt på motorcykel.peken skrev:Finns det en "riktig Teslahälsning"bylund skrev:Körde förbi en röd Model S vid södra Kistapåfarten vid lunch igår. Gjorde tummen upp från mc:n, var inte riktigt läge att göra en riktig TeslahälsningHur utför man den? Nu har jag ju ingen Tesla, men bra att känna till till den dagen man äntligen har en i sin ägo
Ska man sluta vinka?
Det kanske är passé och att det finns för många teslor i trafiken nu...

Klart man ska hälsa! Hade jag haft en tesla hade jag vinkat för fullt!flaco skrev:Jag har försökt vinka till alla teslor jag möter... Bara en besvarade...bylund skrev:Med autopilot vinkar man med båda händerna om situationen tillåter. Det känns direkt olämpligt på motorcykel.peken skrev:Finns det en "riktig Teslahälsning"bylund skrev:Körde förbi en röd Model S vid södra Kistapåfarten vid lunch igår. Gjorde tummen upp från mc:n, var inte riktigt läge att göra en riktig TeslahälsningHur utför man den? Nu har jag ju ingen Tesla, men bra att känna till till den dagen man äntligen har en i sin ägo
Ska man sluta vinka?
Det kanske är passé och att det finns för många teslor i trafiken nu...

Model 3 LR AWD, Pearl White, Svart interiör, 19" s-däck, 18" v-däck, dragkrok. Uthämtad 18/12-2019
- Peter Holm
- Teslaägare
Vinkar alltid när jag ser en. Knappt hälften vinkar tillbaka.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Blå Model S Long Range 2019 (Raven)
I Stockholm så verkar majoriteten av Tesla förare inte ense se andra Teslor. Vi är kanske för nördiga. 

Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Kanske börjar komma lite Teslor till dessa trakter igen. Såg en vit Model S med EOX I regplåten strax öster om Superchargern. Kanske besöka Ölands skördefest?
Hela familjen i bilen vinkade i alla fall och jag tror inte alla är nördar på forumet...
Stannade till vid SuC påväg tillbaka till jobbet och fick se en Model S till, en blå 70D: Fick bara 31kW nu men jag har över 80% laddat så det säger inte så mycket.
Hela familjen i bilen vinkade i alla fall och jag tror inte alla är nördar på forumet...
Stannade till vid SuC påväg tillbaka till jobbet och fick se en Model S till, en blå 70D: Fick bara 31kW nu men jag har över 80% laddat så det säger inte så mycket.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Såg min första facelift Model S ute i det vilda idag! En fröjd för ögat
Det var en vit 90D med 19" slipstream, stod parkerad i Linköping.

Tesladrömmare från Linköping, pluggar i Göteborg
Referrallänkar:
Få 25kr att åka VOI elscootrar för! De finns i 5 svenska städer!
Köp nya OnePlus 6T, få 200 kr att handla tillbehör för
Referrallänkar:
Få 25kr att åka VOI elscootrar för! De finns i 5 svenska städer!

Köp nya OnePlus 6T, få 200 kr att handla tillbehör för
- danni
- Teslaägare
- Kontakt:
Vad sysslar de två bortre bilarna med?Svenssons skrev:Kanske börjar komma lite Teslor till dessa trakter igen. Såg en vit Model S med EOX I regplåten strax öster om Superchargern. Kanske besöka Ölands skördefest?
Jag måste be om ursäkta till alla jag missat att vinka till eller besvara. Har en tendens att se det lite försent. Men dom gånger jag själv vinkat så är som du säger 50/50 som vinkar tillbaka.Peter Holm skrev:Vinkar alltid när jag ser en. Knappt hälften vinkar tillbaka.
Själv blir jag alltid glad när någon vinkar

Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Nämnde det i går i tråden för Kalmar Suc: http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... 92#p115750danni skrev:
Vad sysslar de två bortre bilarna med?
Stationen har tidigare kört på spänningen 400V för inkommande men blev igår uppgraderad till 480V. De kontrollerade att allt var OK idag.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Teslatätt i Uppsala. Låg bakom en svart 85D på Kungsgatan och svängde sedan in på S:t Olofsgatan och hälsade på (och fick svar av) en grå ansiktslyft bil.
Samma färg och fälgar som jag själv skulle valt om jag beställde en S idag och pengar inte var ett bekymmer

Detta är vid OKQ8 vid klockarbäcken, superchargerstationen vid Max/Ikea har ju inte öppnat än. Tror detta är bästa stället att snabbladda på i Umeå tills superchargern öppnat.
- danni
- Teslaägare
- Kontakt:
EL_P spottad på Lundbyleden för tre minuter sen 

- danni
- Teslaägare
- Kontakt:
Och en svart Tesla på Fabriksgatan kl 08.00. Dagen börjar bra!
Tänk första gången man blir Teslaspottad blir man dessutom dubbelspottad! Det var jag både på Lundbyleden och Fabriksgatan.danni skrev:Och en svart Tesla på Fabriksgatan kl 08.00. Dagen börjar bra!

Hoppas du tycker dagen började lika bra trots detta.

Model S 90D -16
Model Y LR - 24
Model Y LR - 24
Igår såg jag min första "vilda" Model X.
En midnight grey 90D inne i centrala Karlskrona.
Tog inte något kort och minns inte regskylt.
En midnight grey 90D inne i centrala Karlskrona.
Tog inte något kort och minns inte regskylt.

S75D Pearl white
S85D Midnight silver metallic
I går såg jag hela sju Teslor. På morgonen en X, sedan på eftermiddagen sex stycken S när jag som omväxling åkte hem genom Danderyd och Djursholm istället för att ta motorvägen.