X-spotting
Moderator: Redaktion
Re: X-spotting
Såg en svart på Lidingöloppets parkering igår.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
X 90D (levererad 26 september 2016)
3 SR+ Beställd 28 maj 2019 Pearl White
X LRPL Beställd 28 maj 2019 Pearl White
3 SR+ Beställd 28 maj 2019 Pearl White
X LRPL Beställd 28 maj 2019 Pearl White
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Det har inget med bilhandlarna att göra. Bara för att Transportstyrelsen inte befattar sig med tillverkarnas modellår längre så betyder det ju inte att det är ett meningslöst begrepp eller att det inte är tillåtet att använda det. De flesta andra biltillverkare gör ändringar i modellerna allt på en gång, en gång om året, och det sker vanligen runt sommaren eller sensommaren, då man också rullar över modellåret. Därför är det ju högst intressant att veta vilket modellår en Volvo eller BMW är om man ska köpa en sån.Jerka skrev:Årsmodellbegreppet är avskaffat i lag sedan 1999. Borde inte bilhandlarna ha lärt sig vid det här laget?
Jag anser att tillverkningsdatum och, för begagnade bilar, datum bilen är tagen i trafik är de enda rimliga årtalen att skriva ut. Allt annat är vilseledande.
Men att bara rakt av anta att Tesla fungerar likadant, att de använder modellår och rullar över dem på samma märkliga sätt som andra tillverkare, det är ju bara okunnighet och lättja.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
- Monark1954
- Teslaägare
Skulle kunna vara TeslaNorr.peken skrev:Såg en model X live för första gången idag. Stort
På E4 lite söder om Umeå, jag påväg söderut och teslan färdades mot Umeå. Kl 16:10 prick. Nån här på forumet? Midnight silver metallic
http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... 1&start=20
Tesla modell X Plaid 2023 röd Multi Coat. Den heter OBELIX. Stark med röda flätor.
Tesla modell X 90D, röd Multi Coat.
Stark Varg el enduro
Tesla modell X 90D, röd Multi Coat.
Stark Varg el enduro
Trailer nästan full av S o X (mest X) utanför Helsingborg idag, då det var innan avfarten mot Stockholm så lite svårt att veta om det blir öst- eller västkusten.
Men grattis ni som väntar.
busted! du kör ju inte Teslaleiflodde skrev:Trailer nästan full av S o X (mest X) utanför Helsingborg idag, då det var innan avfarten mot Stockholm så lite svårt att veta om det blir öst- eller västkusten.

Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Bättre räckvidd audi a6 3.0 tdi quattroHelectriC skrev:busted! du kör ju inte Teslaleiflodde skrev:Trailer nästan full av S o X (mest X) utanför Helsingborg idag, då det var innan avfarten mot Stockholm så lite svårt att veta om det blir öst- eller västkusten.
Men grattis ni som väntar.![]()

Lugn!!! bilden tagen av min son själva lämnar jag aldrig elbilsvärldenleiflodde skrev:Bättre räckvidd audi a6 3.0 tdi quattroHelectriC skrev:busted! du kör ju inte Teslaleiflodde skrev:Trailer nästan full av S o X (mest X) utanför Helsingborg idag, då det var innan avfarten mot Stockholm så lite svårt att veta om det blir öst- eller västkusten.
Men grattis ni som väntar.![]()

-
Ser ut som min spec på den vita iaf! Dock ingen utlovad leverans så är nog någon annan lycklig i vårt avlånga land.leiflodde skrev:Trailer nästan full av S o X (mest X) utanför Helsingborg idag, då det var innan avfarten mot Stockholm så lite svårt att veta om det blir öst- eller västkusten.
Kollade min(a) dashcam och såg ut som om det var 5 X och 1 S på trailern imorseleiflodde skrev:Trailer nästan full av S o X (mest X) utanför Helsingborg idag, då det var innan avfarten mot Stockholm så lite svårt att veta om det blir öst- eller västkusten.

- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
Såg du någon vit x?leiflodde skrev:Kollade min(a) dashcam och såg ut som om det var 5 X och 1 S på trailern imorseleiflodde skrev:Trailer nästan full av S o X (mest X) utanför Helsingborg idag, då det var innan avfarten mot Stockholm så lite svårt att veta om det blir öst- eller västkusten.
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning

Längst frame på trailern se bild ovan som togs av min son.Tars skrev:Såg du någon vit x?leiflodde skrev:Kollade min(a) dashcam och såg ut som om det var 5 X och 1 S på trailern imorseleiflodde skrev:Trailer nästan full av S o X (mest X) utanför Helsingborg idag, då det var innan avfarten mot Stockholm så lite svårt att veta om det blir öst- eller västkusten.
Tonade rutor och fälgarna passar de in?
Fanns en röd X övriga var i mörka färger.
- Tars
- Teslaägare
Det är en silver med vit skyddsplast på.leiflodde skrev:Längst frame på trailern se bild ovan som togs av min son.Tars skrev:Såg du någon vit x?leiflodde skrev:Kollade min(a) dashcam och såg ut som om det var 5 X och 1 S på trailern imorseleiflodde skrev:Trailer nästan full av S o X (mest X) utanför Helsingborg idag, då det var innan avfarten mot Stockholm så lite svårt att veta om det blir öst- eller västkusten.
Tonade rutor och fälgarna passar de in?
Fanns en röd X övriga var i mörka färger.
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.

- jonasl
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas44573
Såg REP xxx på Strandvägen strax efter tre, gjorde tumme upp men tror inte det noterades.
Model Y LR AWD 2022
När jag var ute och körde min X för första gången mötte jag en annan X på St:Eriksgatan. Det är den tredje jag ser i trafik i Stockholm. Så snart tror jag folk rycker på axlarna. Ska bli intressant att se BilSwedens statistik. De bör åtminstone ha levererat 30-50 X i Sverige.
- Tars
- Teslaägare
Very nice!Franz skrev:Såg en X P100D idag i Paris... Bilder kommer
Sjuk bil. Hade man råd, så skulle man köpa sig en X P100.

Tror att det är mer än 50 nu. Kan tänka mig att det rör sig om minst 2 per vardag och SC sedan mitten av september, snarare 70-80 Model X vid månadsskiftet.MartinG skrev:När jag var ute och körde min X för första gången mötte jag en annan X på St:Eriksgatan. Det är den tredje jag ser i trafik i Stockholm. Så snart tror jag folk rycker på axlarna. Ska bli intressant att se BilSwedens statistik. De bör åtminstone ha levererat 30-50 X i Sverige.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
- Silversound
- elbilist
Svart med matta 22" på Lindhagensgatan på Kungsholmen vid 16 idag (Klimatkompenserar min dieselgate som står framför). Nån här?
Chefsarkitekt på Hälsa Hemma
Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Färg etc. vore på sin platsMartinG skrev:När jag var ute och körde min X för första gången mötte jag en annan X på St:Eriksgatan. Det är den tredje jag ser i trafik i Stockholm. Så snart tror jag folk rycker på axlarna. Ska bli intressant att se BilSwedens statistik. De bör åtminstone ha levererat 30-50 X i Sverige.

Tidigare Model X Signature P90DL. MYP 2024
Ja, det har du alldeles rätt i. Det gick dock rätt fort och jag var upptagen med att hantera min egen bil men hann i alla fall se att det var en mörk färg, typ grå eller titanium. Jag vinkade glatt. Idag tittar jag bara på min egen bil och är livrädd för att någon ska backa in i den eller repa den... 

Re: Sv: X-spotting
Mötte en Titanium med vita stolar idag i Ulriksdal. Det är ju rätt nära MoS, men är inte deras demobil silver?
Mötte två MX idag på E20 på väg mot Stockholm. Först en vit innan Alingsås och sedan en svart strax efter. Tre X på samma väg 

Model YP 2024
Reservation Cybertruck Trimotor
Reservation Cybertruck Trimotor
X i mitt garage av alla ställen 

En till svart spottad ute i det vilda Värnamo

Båda spottade av min 15 åring

En till svart spottad ute i det vilda Värnamo

Båda spottade av min 15 åring
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se