Telefonhållare
Moderator: Redaktion
Telefonhållare
Hej!
Har någon tips på en bra hållare?
Den bör funka till en Iphone 6+ med skal och jag vill gärna få den hyfsat nära mig. Dvs inte på ventilationsgaller eller uppepå instrumentbrädan. Gärna integrerad laddning!
Tack på förhand!
Den bör funka till en Iphone 6+ med skal och jag vill gärna få den hyfsat nära mig. Dvs inte på ventilationsgaller eller uppepå instrumentbrädan. Gärna integrerad laddning!
Tack på förhand!
X 90D (levererad 26 september 2016)
3 SR+ Beställd 28 maj 2019 Pearl White
X LRPL Beställd 28 maj 2019 Pearl White
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Telefonhållare
Jag har beställt en som sätts i ratten, då kan man även kolla på cykellopp medans man (bilen med AP) körtr1 skrev:Hej!
Tack på förhand!

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Bjelke skrev:Jag har beställt en som sätts i ratten, då kan man även kolla på cykellopp medans man (bilen med AP) körtr1 skrev:Hej!
Tack på förhand!
Bild/länk?
- gellerstam
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/magnus28392
https://www.google.se/search?q=telefonh ... 29&bih=975tr1 skrev:Bjelke skrev:Jag har beställt en som sätts i ratten, då kan man även kolla på cykellopp medans man (bilen med AP) körtr1 skrev:Hej!
Tack på förhand!
Bild/länk?
Tesla Model Y
Den kanske löser autopilotens påpekanden också?
Framtiden: Tips emottages
Nu: Cupra Born, MG4 (snart)
Då: VW ID3, Audi E-Tron 55 SB, X90D, P90DL, P85D
Nu: Cupra Born, MG4 (snart)
Då: VW ID3, Audi E-Tron 55 SB, X90D, P90DL, P85D
Tack! Funkar dock inte för mig eftersom att jag vill kunna läsa email även när APn svänger.gellerstam skrev:https://www.google.se/search?q=telefonh ... 29&bih=975tr1 skrev:Bjelke skrev:Jag har beställt en som sätts i ratten, då kan man även kolla på cykellopp medans man (bilen med AP) körtr1 skrev:Hej!
Tack på förhand!
Bild/länk?

- Teslaspolen
- Teslaägare
Äh, du kan väl vända på huvudet? Med viss risk för att folk ska tro att du är galen om dom ser dig från utsidan.tr1 skrev:Tack! Funkar dock inte för mig eftersom att jag vill kunna läsa email även när APn svänger.gellerstam skrev:https://www.google.se/search?q=telefonh ... 29&bih=975tr1 skrev:Bjelke skrev:Jag har beställt en som sätts i ratten, då kan man även kolla på cykellopp medans man (bilen med AP) körtr1 skrev:Hej!
Tack på förhand!
Bild/länk?

Har tagit det oranga pillret https://www.youtube.com/channel/UC0intL ... G-xAvUEO-A
- Bjelke
- Teslaägare
Japp typ den är detgellerstam skrev:https://www.google.se/search?q=telefonh ... 29&bih=975tr1 skrev:Bjelke skrev:Jag har beställt en som sätts i ratten, då kan man även kolla på cykellopp medans man (bilen med AP) körtr1 skrev:Hej!
Tack på förhand!
Bild/länk?

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Skämtare!Bjelke skrev:Japp typ den är detgellerstam skrev:https://www.google.se/search?q=telefonh ... 29&bih=975tr1 skrev:Bjelke skrev:Jag har beställt en som sätts i ratten, då kan man även kolla på cykellopp medans man (bilen med AP) körtr1 skrev:Hej!
Tack på förhand!
Bild/länk?
Med AP går det ju utmärkt att ha telefon i händerna men med blåtand kopplat kan man ha telefonen i bröstfickan eller var som helst. Röstkommando eller knapparna på ratten löser ju detta. Vill man ladda, ansluter man ju bara en laddare! (Förlåt att jag hoppade av de skämtsamma inläggen.)
Model S P85D,
- Bjelke
- Teslaägare
Njae, alltså AP:n är inte tillräckligt bra för att man ska kunna släppa ratten helt (som den är nu iaf) så man måste ha minst en hand på ratten iaf för att känna vad den hittar på (många som säger lika nu) och
då funkar det inte speciellt bra att hålla i en mobil samtidigt om man använder den, så jag vill gärna ha en hållare och då får den gärna befinna sig i närheten av synfältet typ.
Ladda däremot blir ju inte bra monterat just där men det löser jag före jag åker eller när jag inte använder mobilen (då funkar ju blåtand osv som du säger bra)
Fick jag välja fritt så skulle mobilen stå på instrumentbrädan strax ovanför ratten
Men till det har jag inte hittat ngt bra fäste...
då funkar det inte speciellt bra att hålla i en mobil samtidigt om man använder den, så jag vill gärna ha en hållare och då får den gärna befinna sig i närheten av synfältet typ.
Ladda däremot blir ju inte bra monterat just där men det löser jag före jag åker eller när jag inte använder mobilen (då funkar ju blåtand osv som du säger bra)
Fick jag välja fritt så skulle mobilen stå på instrumentbrädan strax ovanför ratten

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- gellerstam
- Teslaägare
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Den här tycker jag verkar chill: http://www.abstractocean.com/magnetic-p ... -slimline/
Nackdelen är att du måste fästa en magnet på telefonen eller ha ett case att ha magneten i.
Nackdelen är att du måste fästa en magnet på telefonen eller ha ett case att ha magneten i.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
vet inte om det finns men, en "carplay" enhet med en egen hud display fäst på översidan instrumentbrädan rakt framför ratten?
tesla's ev carplay hamnar ju lite lågt
tesla's ev carplay hamnar ju lite lågt
ms 76132 "Eleamore"
- gellerstam
- Teslaägare
Det finns massa HUD appar i App Store. Kolla där om du hittar ngn som passar dig? 

Tesla Model Y
Ärligt talat: vad är problemet? Med blåtandanslutning av telefonen är nästan alla problem med telefonens placering borta! All hantering sköter man ju med bilens reglage. I mitt fall redovisas dagens händelser i kalendern dessutom på stora skärmen så fort jag kliver in i bilen. Alla samtal är handsfree. Man ringer med röstkommando om man vill, annars finns alla telefonens funktioner tillgängliga via högersidans reglage på ratten.Bjelke skrev:Njae, alltså AP:n är inte tillräckligt bra för att man ska kunna släppa ratten helt (som den är nu iaf) så man måste ha minst en hand på ratten iaf för att känna vad den hittar på (många som säger lika nu) och
Fick jag välja fritt så skulle mobilen stå på instrumentbrädan strax ovanför rattenMen till det har jag inte hittat ngt bra fäste...
Ursäkta att jag påpekar allmänna fakta som väl alla känner till?.... Eller.....har inte alla telefoner blåtand?
Model S P85D,
Telefonhållare
Den har jag och den är jättejättebra. Det är inte en magnet du fäster på telefonen utan bara en tunn metallskiva (som behövs för att magneten ska ha något att fästa i eftersom det inte är några magnetiska metaller i batteriet).danni skrev:Den här tycker jag verkar chill: http://www.abstractocean.com/magnetic-p ... -slimline/
Metallskiva på telefonen:

Hållaren i bilen:

Telefon snäppt till hållaren - sitter som gjuten:

Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Varför ?
Eller skafa en garmin upp i rutan när du ändå håller på att omvandla inredningen till en taxi
Eller skafa en garmin upp i rutan när du ändå håller på att omvandla inredningen till en taxi

Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Email, sms, whatsapp osv vill jag kunna kolla vid rödljus. Ibland vill jag kolla Waze...Foluke skrev:Ärligt talat: vad är problemet? Med blåtandanslutning av telefonen är nästan alla problem med telefonens placering borta! All hantering sköter man ju med bilens reglage. I mitt fall redovisas dagens händelser i kalendern dessutom på stora skärmen så fort jag kliver in i bilen. Alla samtal är handsfree. Man ringer med röstkommando om man vill, annars finns alla telefonens funktioner tillgängliga via högersidans reglage på ratten.Bjelke skrev:Njae, alltså AP:n är inte tillräckligt bra för att man ska kunna släppa ratten helt (som den är nu iaf) så man måste ha minst en hand på ratten iaf för att känna vad den hittar på (många som säger lika nu) och
Fick jag välja fritt så skulle mobilen stå på instrumentbrädan strax ovanför rattenMen till det har jag inte hittat ngt bra fäste...
Ursäkta att jag påpekar allmänna fakta som väl alla känner till?.... Eller.....har inte alla telefoner blåtand?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Snygg lösning men för långt bort tycker jag.Herr X skrev:Den har jag och den är jättejättebra. Det är inte en magnet du fäster på telefonen utan bara en tunn metallskiva (som behövs för att magneten ska ha något att fästa i eftersom det inte är några magnetiska metaller i batteriet).danni skrev:Den här tycker jag verkar chill: http://www.abstractocean.com/magnetic-p ... -slimline/
Metallskiva på telefonen:
Hållaren i bilen:
Telefon snäppt till hållaren - sitter som gjuten:
Jag gjorde en sån här:
Samsung Note 3 med en qi-antenn och en plåtbit under bakstycket. Har bara fyra magneter i laddaren dock.
Fungerar helt perfekt...
Samsung Note 3 med en qi-antenn och en plåtbit under bakstycket. Har bara fyra magneter i laddaren dock.
Fungerar helt perfekt...
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Om jag ändå står still har jag i alla fall lättare att manövrera knapparna på telefon med båda händerna än att sträcka ut högerarmen nästan rak och fippla med de små knapparna. Läsa kan (får) jag ju inte göra under gång i alla fall. Waze kan jag få på stora skärmen om jag vill.tr1 skrev:Email, sms, whatsapp osv vill jag kunna kolla vid rödljus. Ibland vill jag kolla Waze...Foluke skrev:Ärligt talat: vad är problemet? Med blåtandanslutning av telefonen är nästan alla problem med telefonens placering borta! All hantering sköter man ju med bilens reglage. I mitt fall redovisas dagens händelser i kalendern dessutom på stora skärmen så fort jag kliver in i bilen. Alla samtal är handsfree. Man ringer med röstkommando om man vill, annars finns alla telefonens funktioner tillgängliga via högersidans reglage på ratten.Bjelke skrev:Njae, alltså AP:n är inte tillräckligt bra för att man ska kunna släppa ratten helt (som den är nu iaf) så man måste ha minst en hand på ratten iaf för att känna vad den hittar på (många som säger lika nu) och
För denna typ av manövrar placerar jag telefonen där jag snabbt och enkelt kan nå den, i en ficka eller på mittkonsolen. AP:n skapar ju även viss handlingsfrihet vare sig man har stativ eller hand.
Teslan är ju så enkel att köra och manövrera att jag väljer att utnyttja dess möjligheter och inte komplicera tillvaron i den. Vissa funktioner avstår jag personligen möjligen då från och anpassar mig till de i övrigt mycket gynnsamma omständigheter Teslan erbjuder. Svaret på din fråga efter telefonstativ blir alltså från min sida: Avstå från det. Behövs nog inte och det komplicerar interiören och hanteringen.. Tycker jag....
Model S P85D,
Jag har kört Kenu Airframe i mina tre senaste bilar. Ska prova den i Teslan idag.
Finns överallt, och en egen för plus. Inga ingrepp eller klister, funkar med alla case. Alla tillverkare etc.
Kolla prisjakt.
https://www.kenu.com/products/airframe
Finns överallt, och en egen för plus. Inga ingrepp eller klister, funkar med alla case. Alla tillverkare etc.
Kolla prisjakt.
https://www.kenu.com/products/airframe
- Bjelke
- Teslaägare
Det jag nämnde tidigare var egentligen det enda jag använder mobilen till under bilfärd, dvs kolla på cykellopp på Eurosport (dom kör ju oftast typ 2-3 timmar), vilket inte är som att kolla på film osv då jag mest kikar på den lite "då och då" sas, och då funkar det skitbra om den befinner sig ungefär där ratten sitter (då kan man snegla på bilden ibland utan att tappa kollen på trafiken, för eg räcker det med att lyssna på kommentatorn under ett lopp mest).Foluke skrev:Om jag ändå står still har jag i alla fall lättare att manövrera knapparna på telefon med båda händerna än att sträcka ut högerarmen nästan rak och fippla med de små knapparna. Läsa kan (får) jag ju inte göra under gång i alla fall. Waze kan jag få på stora skärmen om jag vill.tr1 skrev:Email, sms, whatsapp osv vill jag kunna kolla vid rödljus. Ibland vill jag kolla Waze...Foluke skrev:Ärligt talat: vad är problemet? Med blåtandanslutning av telefonen är nästan alla problem med telefonens placering borta! All hantering sköter man ju med bilens reglage. I mitt fall redovisas dagens händelser i kalendern dessutom på stora skärmen så fort jag kliver in i bilen. Alla samtal är handsfree. Man ringer med röstkommando om man vill, annars finns alla telefonens funktioner tillgängliga via högersidans reglage på ratten.Bjelke skrev:Njae, alltså AP:n är inte tillräckligt bra för att man ska kunna släppa ratten helt (som den är nu iaf) så man måste ha minst en hand på ratten iaf för att känna vad den hittar på (många som säger lika nu) och
För denna typ av manövrar placerar jag telefonen där jag snabbt och enkelt kan nå den, i en ficka eller på mittkonsolen. AP:n skapar ju även viss handlingsfrihet vare sig man har stativ eller hand.
Teslan är ju så enkel att köra och manövrera att jag väljer att utnyttja dess möjligheter och inte komplicera tillvaron i den. Vissa funktioner avstår jag personligen möjligen då från och anpassar mig till de i övrigt mycket gynnsamma omständigheter Teslan erbjuder. Svaret på din fråga efter telefonstativ blir alltså från min sida: Avstå från det. Behövs nog inte och det komplicerar interiören och hanteringen.. Tycker jag....
Ringer det så funkar blåtand utmärkt och övriga funktioner får vänta tills jag kommer fram

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Tour de France! Det respekterar jag! Egentligen borde det kunna ligga på stora skärmen via någon websändning. Borde räknas till mänskliga rättigheter.... Men.... kan du köra Eurosport på telefonen? (Kollade just och ser att man kan prenumerera på tjänsten i app! Det är klart du skall ha ett fäste på ratten för telefonen.. Blir det slutfinish får du låta bli att svänga bara!Bjelke skrev:Det jag nämnde tidigare var egentligen det enda jag använder mobilen till under bilfärd, dvs kolla på cykellopp på Eurosport (dom kör ju oftast typ 2-3 timmar), vilket inte är som att kolla på film osv då jag mest kikar på den lite "då och då" sas, och då funkar det skitbra om den befinner sig ungefär där ratten sitter (då kan man snegla på bilden ibland utan att tappa kollen på trafiken, för eg räcker det med att lyssna på kommentatorn under ett lopp mest).Foluke skrev:Om jag ändå står still har jag i alla fall lättare att manövrera knapparna på telefon med båda händerna än att sträcka ut högerarmen nästan rak och fippla med de små knapparna. Läsa kan (får) jag ju inte göra under gång i alla fall. Waze kan jag få på stora skärmen om jag vill.tr1 skrev:Email, sms, whatsapp osv vill jag kunna kolla vid rödljus. Ibland vill jag kolla Waze...Foluke skrev:Ärligt talat: vad är problemet? Med blåtandanslutning av telefonen är nästan alla problem med telefonens placering borta! All hantering sköter man ju med bilens reglage. I mitt fall redovisas dagens händelser i kalendern dessutom på stora skärmen så fort jag kliver in i bilen. Alla samtal är handsfree. Man ringer med röstkommando om man vill, annars finns alla telefonens funktioner tillgängliga via högersidans reglage på ratten.Bjelke skrev:Njae, alltså AP:n är inte tillräckligt bra för att man ska kunna släppa ratten helt (som den är nu iaf) så man måste ha minst en hand på ratten iaf för att känna vad den hittar på (många som säger lika nu) och
Ringer det så funkar blåtand utmärkt och övriga funktioner får vänta tills jag kommer fram

Model S P85D,