Din model S har gått in i produktion :)
Moderator: Redaktion
- nicklasandersson
- Teslaägare
Det mailet var helt perfekt att få igår!
När kan man hitta regnummer sedan på biluppgifter?
Är det när bilen är på väg från Holland till Sverige?
Så kul att läsa om er alla som hämtar bilar och får glida hem i era nya Teslor.
När kan man hitta regnummer sedan på biluppgifter?
Är det när bilen är på väg från Holland till Sverige?
Så kul att läsa om er alla som hämtar bilar och får glida hem i era nya Teslor.
MY Performance 2023 | Midnight Cherry Red | 21" Überturbine | Vit inredning
MY LR AWD 2021 | Djupblå metallic | 20" Induction | Svart inredning
S75D | Midnight silver | Panoramatak | Svarta NextGen-säten | AP1 | Luftfjädring | Premiumpaket
Re: Din model S har gått in i produktion :)
Grattis! Dryga två månader kvar till lev då 
Fick regnr nån dag innan bilen dök upp i Sverige.

Fick regnr nån dag innan bilen dök upp i Sverige.
Väntar på Tesla #3 (röd M3P)
- nicklasandersson
- Teslaägare
Härligt, grattisJonas77 skrev:Fick också det beskedet igår

S75D | Midnight silver | Panoramatak | Svarta NextGen-säten | AP1 | Luftfjädring | Premiumpaket
Samma härJonas77 skrev:Fick också det beskedet igår

(Såld) M3P - Röd - vita säten
(Såld) M3 LR AWD - Svart Solid - vita säten - drag
(Beställd) MS Plaid - grå - svarta säten - EAP
(Såld)S90D - Facelift - AP1 - Pano - Köldpaket - NextGen - Premium - Hi-Fi - Obisidian black
(Såld)S90D - Facelift - AP1 - Pano - Köldpaket - NextGen - Premium - Hi-Fi - Obisidian black
- gellerstam
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/magnus28392
Spännande, det måste göra väntan mer uthärdlig med dessa uppdaterings mail.... 

Tesla Model Y
Kul! Så det kan man kanske tolka som att de inte tror att de hinner slänga ihop en bil för leverans vid fabriken innan fredag, så de har nu gått över till att producera för export.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
- nicklasandersson
- Teslaägare
Ja faktiskt! Nu behöver jag inte vänta på att den skall produceras, nu har den kommit ett steg till i processen. Men det är långt till slutet på November...gellerstam skrev:Spännande, det måste göra väntan mer uthärdlig med dessa uppdaterings mail....

Sent from my iPad using Tapatalk
Eller hur? Dock är jag lite osäker på en sak. Jag har beställt bilen i samband med jobb-byte. Ska börja på nya jobbet i december, undrar om man kan hämta bilen redan i slutet av november då jag likväl betalar förmånsvärde för mitt fossil-monster för november månad?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
+1, även om det är en Xfakerlind skrev:Samma härJonas77 skrev:Fick också det beskedet igår

Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
+1 även jag en x.
Skickat från min ONE A2003 via Tapatalk
Skickat från min ONE A2003 via Tapatalk
"Din Tesla är tillverkad och på väg från fabriken" Det börjar närma sig! Jag hoppas på en snabb båttur nu.
Samma härJonas77 skrev:"Din Tesla är tillverkad och på väg från fabriken" Det börjar närma sig! Jag hoppas på en snabb båttur nu.

- nicklasandersson
- Teslaägare
Coolt! Hur lång tid tar det till hamnen när bilen rullat ut från fabriken?Jonas77 skrev:"Din Tesla är tillverkad och på väg från fabriken" Det börjar närma sig! Jag hoppas på en snabb båttur nu.
För lång tid!nicklasandersson skrev:Coolt! Hur lång tid tar det till hamnen när bilen rullat ut från fabriken?Jonas77 skrev:"Din Tesla är tillverkad och på väg från fabriken" Det börjar närma sig! Jag hoppas på en snabb båttur nu.

Framtiden: Tips emottages
Nu: Cupra Born, MG4 (snart)
Då: VW ID3, Audi E-Tron 55 SB, X90D, P90DL, P85D
Nu: Cupra Born, MG4 (snart)
Då: VW ID3, Audi E-Tron 55 SB, X90D, P90DL, P85D
Ja alla poster om små skavanker gör mig nervös. Jag hoppas de är undantag. Speciellt med hänsyn till mitt avstånd till närmaste servicecenter.fakerlind skrev:Samma härJonas77 skrev:"Din Tesla är tillverkad och på väg från fabriken" Det börjar närma sig! Jag hoppas på en snabb båttur nu.Hoppas bara den snabba produktionen inte resulterar i misstag liknande dem vi läste om häromdagen...jag får nog snällt vänta till 1:a december likväl pga jobbyte. Men då borde den vara klar!
Tänk på att man känner sig mer manad att skriva om man har skavanker än om allt gick som förväntat, så det är nog snäppet bättre än det ser ut. Och sedan är det nog den galnaste tiden någonsin på Tesla vad gäller leveranser fram till imorgon.Jonas77 skrev:Ja alla poster om små skavanker gör mig nervös. Jag hoppas de är undantag. Speciellt med hänsyn till mitt avstånd till närmaste servicecenter.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Själv väntar jag nu på att min pärlvita S60D ska gå i produktion efter att ha bekräftat beställningen igår.
Hur var det med båtfrakten nu, läst folk som tidigare kunnat få info om vilken båt bilen transporteras på, men att denna info tydligen inte längre är tillgänglig. Någon som vet?
Hur var det med båtfrakten nu, läst folk som tidigare kunnat få info om vilken båt bilen transporteras på, men att denna info tydligen inte längre är tillgänglig. Någon som vet?
Ingen visibilitet idag kring båtfrakten.
Tesla själva (iaf min leveranskille), sade 8-10 veckor från färdig produktion till du hämtar den i Sverige.
Tesla själva (iaf min leveranskille), sade 8-10 veckor från färdig produktion till du hämtar den i Sverige.
Model Y Performance beställd maj 2024
- nicklasandersson
- Teslaägare
Nu är bilen på väg ifrån fabrik (sedan i fredags)
Vad händer nu? Hur vet jag när den lastats på en båt? Blir det fler uppdateringar innan ihopsättning i Holland?
Vad tycker ni att jag behöver ha för tillbehör sedan? Dessa har jag tänkt på:
- Vinterdäck på 19" standardfälg - Dubbfria Nokia R2
- Typ 2 laddkabel
- CHAdeMo-adapter
- Mattor (ej tyg, för vinter)
- Bagagerumsmatta
- iPhonedocka i mittkonsolen
- Takräcke
Hör mycket om mattorna som känns plastiga och mindre bra. Vad är det för alternativ som är bättre. Ser tråden här men det känns inte som att det finns ett klockrent alternativ?

Vad händer nu? Hur vet jag när den lastats på en båt? Blir det fler uppdateringar innan ihopsättning i Holland?
Vad tycker ni att jag behöver ha för tillbehör sedan? Dessa har jag tänkt på:
- Vinterdäck på 19" standardfälg - Dubbfria Nokia R2
- Typ 2 laddkabel
- CHAdeMo-adapter
- Mattor (ej tyg, för vinter)
- Bagagerumsmatta
- iPhonedocka i mittkonsolen
- Takräcke
Hör mycket om mattorna som känns plastiga och mindre bra. Vad är det för alternativ som är bättre. Ser tråden här men det känns inte som att det finns ett klockrent alternativ?
Har fortfarande kvar "plastmattorna". Tycker dom är helt ok. CADEMO är absolut bra att ha. Typ 2kabel-inte. Vad ska man med telefondocka till? Har aldrig sett något behov. Funkar kanon att ha luren i fickan. Bra val av vinterdäck. Köpte en SAAB-bagagerumsmatta på Biltema för 120 pix-kanon.
X100 lev.14/8-18.
iPhone-dockan följer väl med som standard numera i och med Center Console? Jag fick i alla fall dockningsstation till min mobil i min Model X.
Gillar man att använda takräcke kanske man ska fundera på det men för mig personligen så är takboxen till min Rav4 ett sämre köp. Använde boxen 2 gånger varav en av gångerna var när jag skulle flytta och det var det smidigaste sättet att flytta boxen på...
Gillar man att använda takräcke kanske man ska fundera på det men för mig personligen så är takboxen till min Rav4 ett sämre köp. Använde boxen 2 gånger varav en av gångerna var när jag skulle flytta och det var det smidigaste sättet att flytta boxen på...
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Det åren del av premiumpaketet men Niklasandersson verkar ha köpt det så det är inget han behöver tänka på.Svenssons skrev:iPhone-dockan följer väl med som standard numera i och med Center Console? Jag fick i alla fall dockningsstation till min mobil i min Model X.
- nicklasandersson
- Teslaägare
Ja ni har rätt. Telefonhållaren är med, hade med den i listan som ett val att göra för rätt kontakt.
Takräcket är kanske mer option men takboxen skall användas ett par gånger till fjällen i alla fall.
Nu är det bara att vänta då gissar jag...
Möjligheten att söka på VIN för att se vilken båt det är var borta nu vad jag förstod?
Takräcket är kanske mer option men takboxen skall användas ett par gånger till fjällen i alla fall.

Nu är det bara att vänta då gissar jag...
Möjligheten att söka på VIN för att se vilken båt det är var borta nu vad jag förstod?