SkyldigZalman3 skrev:S3XY kanske vore nåt

Moderator: Redaktion
SkyldigZalman3 skrev:S3XY kanske vore nåt
Nja... *L* Det är iofs inte en så fruktansvärt märkvärdig skylt, men jag är ganska nöjd med den. Ett kvinnonamn med anspelningar på el och på model 3... (som nu får pryda en Zoe i ett par år)lator skrev:Då behöver du ju inte hålla oss på halster längre... (spricker av nyfikenhet)
Syftar du på Taube? Nej, det är en "seriös" kompositör jag syftar pågellerstam skrev:Elinor3
3lectra eller el3ctraJerker skrev:Nix, 7 tecken!
En ledtråd till: Musikalisk anknytning. (Passar mig!)
...och vinsten går till Herr X! EL3KTRA!Herr X skrev:3lectra eller el3ctraJerker skrev:Nix, 7 tecken!
En ledtråd till: Musikalisk anknytning. (Passar mig!)
Åskar?lator skrev:Om jag har rätt så var det ganska så fyndigt men passar ju mindre bra på din Zoe...![]()
Min ledtråd tillbaka: Tor.
Dom åker runt i en Leaf här mina krokar iaf, tror dom gärna skulle vilja ha din skyltJerker skrev:EL3KTRA:
* Har tydlig anspelning på elektricitet.
* Innehåller ordet EL och siffran 3
* Namnet är en figur ur den Grekiska mytologin. Kopplingen är glasklar till Elon Musk som redan i sin livstid är en mytisk person!![]()
* Richard Strauss har skrivit en opera om denna person (musikalisk anknytning till mig som musiker (och det finns även ett skivbolag som heter Elektra)).
* Det finns ett svenskt elbolag som heter Elektra
Själv är jag rätt nöjd!
De kanske redan har ELEKTRA, för den är upptagen!Bjelke skrev:Dom åker runt i en Leaf här mina krokar iaf, tror dom gärna skulle vilja ha din skyltJerker skrev:EL3KTRA:
* Namnet är en figur ur den Grekiska mytologin. Kopplingen är glasklar till Elon Musk som redan i sin livstid är en mytisk person!![]()
* Richard Strauss har skrivit en opera om denna person (musikalisk anknytning till mig som musiker (och det finns även ett skivbolag som heter Elektra)).
Själv är jag rätt nöjd!
Kanske det, måste kollaJerker skrev:De kanske redan har ELEKTRA, för den är upptagen!Bjelke skrev:Dom åker runt i en Leaf här mina krokar iaf, tror dom gärna skulle vilja ha din skyltJerker skrev:EL3KTRA:
Själv är jag rätt nöjd!
Ja! Jo, jag känner till den, men jag har inte undersökt intrigen närmare.Bjelke skrev:Kanske det, måste kollaJerker skrev:De kanske redan har ELEKTRA, för den är upptagen!Bjelke skrev:Dom åker runt i en Leaf här mina krokar iaf, tror dom gärna skulle vilja ha din skyltJerker skrev:EL3KTRA:
Själv är jag rätt nöjd!
Annars tänkte jag förövrigt på denna när du skrev om din![]()
Nja, jag var nog lite klurigare är så... Men eftersom jag inte har planerat att skaffa någon egen skylt så kan jag bjuda på detta.Jerker skrev:Åskar?lator skrev:Om jag har rätt så var det ganska så fyndigt men passar ju mindre bra på din Zoe...![]()
Annars är TOR rätt bra: Man kommer Tur och Retur med denna bil, så ELTOR eller kanske TOR3L?
lator skrev:Nja, jag var nog lite klurigare är så... Men eftersom jag inte har planerat att skaffa någon egen skylt så kan jag bjuda på detta.Jerker skrev:Åskar?lator skrev:Om jag har rätt så var det ganska så fyndigt men passar ju mindre bra på din Zoe...![]()
Annars är TOR rätt bra: Man kommer Tur och Retur med denna bil, så ELTOR eller kanske TOR3L?
Ledtråden var TOR vilken ibland benämns som EINRIDE eller även ENRIDE (vilket översätts till den som färdas ensam). EINRIDE uppdelat blir E IN RIDE vilket kan varieras till 3 IN RIDE... Skyltförslaget blir alltså:
3INRIDE.
En faktura. Man har 3 veckor på sig, efter det så släpper de loss reservationen.peken skrev:Priset för personlig skylt för 10 år, 6200kr, är det något man får betala på första fakturan. Eller delas beloppet upp och man betalar årsvis?
Tackar. Har själv funderat på en personlig tidigare, men har hela tiden trott att priset varit högre. Runt 5000kr för 5 år. Men sanningen var ju en helt annan. Även om 6200kr också är pengar så är är det inte så blodigt för 10 år.Jerker skrev:En faktura. Man har 3 veckor på sig, efter det så släpper de loss reservationen.peken skrev:Priset för personlig skylt för 10 år, 6200kr, är det något man får betala på första fakturan. Eller delas beloppet upp och man betalar årsvis?
En tanke är annars att man har sitt mobilnummer utan riktnummer så kan de andra förarna ringa och skälla på en om de tycker att man bär sig illa åt i trafiken.peken skrev:Tackar. Har själv funderat på en personlig tidigare, men har hela tiden trott att priset varit högre. Runt 5000kr för 5 år. Men sanningen var ju en helt annan. Även om 6200kr också är pengar så är är det inte så blodigt för 10 år.Jerker skrev:En faktura. Man har 3 veckor på sig, efter det så släpper de loss reservationen.peken skrev:Priset för personlig skylt för 10 år, 6200kr, är det något man får betala på första fakturan. Eller delas beloppet upp och man betalar årsvis?
Hade då inte tänkt något fyndigt, utan mitt efternamn som jag inte delar med så hemskt många. KEMPPE.