Priserna på Teslas demobilar

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
tobbeturbo
Teslaägare

Re: Priserna på Teslas demobilar

Inlägg av tobbeturbo »

Jag verkar inte vara ensam om att tycka något är märkligt här... skrev faktiskt till Elon på twitter om det, men det kommer nog knappt märkas i hans flöde, haha. Ja jag har varit helnöjd med hur jag blir hanterad, speciellt av just Fredrik som jag haft kontakt med på MoS. Han är guld, o ingen skugga falla över honom, då jag inte skyller något på honom. Inte han som prissatt bilen, och inte han som godkände från första början, han kollade med någon chef vid första gången. Han har varit bra rakt igenom. Alltid kontaktbar också. Supernöjd i övrigt med mottagande hos Tesla!!
Referral: http://---
Användarvisningsbild
SR-71-BlackBird
Teslaägare
Referralkod: ts.la/stefan9931

Inlägg av SR-71-BlackBird »

tobbeturbo skrev:
Jag verkar inte vara ensam om att tycka något är märkligt här... skrev faktiskt till Elon på twitter om det, men det kommer nog knappt märkas i hans flöde, haha. Ja jag har varit helnöjd med hur jag blir hanterad, speciellt av just Fredrik som jag haft kontakt med på MoS. Han är guld, o ingen skugga falla över honom, då jag inte skyller något på honom. Inte han som prissatt bilen, och inte han som godkände från första början, han kollade med någon chef vid första gången. Han har varit bra rakt igenom. Alltid kontaktbar också. Supernöjd i övrigt med mottagande hos Tesla!!
Håller med om att Fredrik är jättebra att ha att göra med, kanonkille, ringde upp mig förra fredagen 19.30 när jag hade mailat lite frågor.
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Användarvisningsbild
tobbeturbo
Teslaägare

Inlägg av tobbeturbo »

SR-71-BlackBird skrev:
tobbeturbo skrev:
Håller med om att Fredrik är jättebra att ha att göra med, kanonkille, ringde upp mig förra fredagen 19.30 när jag hade mailat lite frågor.
Japp. Ringde mig runt 19 idag, dock med dåliga nyheter för min del, men ändå. Han är bra!
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Referralkod: ts.la/michael4548

Inlägg av Tars »

Nu är det så att Tesla har rätten på sin sida.
När det står ett uppenbart fel, så har alla bilfirmor och även Tesla en liten text där det står att ev felskrivningar kan förekomma.
Och i detta fall är det en felskrivning.
Även om jag håller med att Tesla bör hålla sig till det pris du har fått, har de även rätt att rätta till ev felskrivningar.

Hoppas du blir nöjd i slutändan.

Skickat från min dumphone
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning :mrgreen:
Användarvisningsbild
tobbeturbo
Teslaägare

Inlägg av tobbeturbo »

Tars skrev:
Nu är det så att Tesla har rätten på sin sida.
När det står ett uppenbart fel, så har alla bilfirmor och även Tesla en liten text där det står att ev felskrivningar kan förekomma.
Och i detta fall är det en felskrivning.
Även om jag håller med att Tesla bör hålla sig till det pris du har fått, har de även rätt att rätta till ev felskrivningar.

Hoppas du blir nöjd i slutändan.

Skickat från min dumphone
Absolut. Jag är helt med på det och läste om det tidigare också. Det som stör mig är inte just det, utan att de godkänt köpet först, Fredrik ville inte inte ens ta beslutet själv för att det kändes märkligt så någon högre godkände det förmodligen, och sen ta ett nytt beslut några dagar senare. Det stör mig. Jag var helt inställd på att de skulle säga att det är ett uppenbart fel o de inte kunde sälja bilen till det priset, men nån godkände det.

Men i slutändan blir jag nöjd vid leverans iaf, tror jag nog.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Inlägg av LarsL »

Det där var inte bra har de bekräftat ett pris så ska de fan stå för det. Du har ett avtal om ett pris tom skriftligt då går det inte bara att ändra på det om man sedan upptäcker att det var dåligt.
Du har fått en offert, på webbsidan, du accepterade offerten och de godkände din acceptans. Vad mer kan man begära för ett gilltigt avtal? Jag hade stått på mig.

Om inte kan jag då lita på priserna i konfiguratorn?
Kan jag lita på restvärdesgarantin?
Kan jag lita på att mina reservations pengar är återbetalningsbara?

Nä, de behöver en näsbränna så att de lär sig. Hör vad Elon tycker?
Användarvisningsbild
tobbeturbo
Teslaägare

Inlägg av tobbeturbo »

LarsL skrev:
Det där var inte bra har de bekräftat ett pris så ska de fan stå för det. Du har ett avtal om ett pris tom skriftligt då går det inte bara att ändra på det om man sedan upptäcker att det var dåligt.
Du har fått en offert, på webbsidan, du accepterade offerten och de godkände din acceptans. Vad mer kan man begära för ett gilltigt avtal? Jag hade stått på mig.

Om inte kan jag då lita på priserna i konfiguratorn?
Kan jag lita på restvärdesgarantin?
Kan jag lita på att mina reservations pengar är återbetalningsbara?

Nä, de behöver en näsbränna så att de lär sig. Hör vad Elon tycker?
Precis. Hade inte haft något emot om de hade sagt nej direkt, men när Fredrik är osäker och kollar med sin chef och får det godkänt så tycker jag också att då är det godkänt. Får se vad som händer...
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Inlägg av LarsL »

tobbeturbo skrev:

Precis. Hade inte haft något emot om de hade sagt nej direkt, men när Fredrik är osäker och kollar med sin chef och får det godkänt så tycker jag också att då är det godkänt. Får se vad som händer...
Som sagt jag hade inte gett mig... Sen kanske jag kunde kommit fram till en förlikning där jag betalar lite mer eller så bara för att jag gillar Tesla.
Användarvisningsbild
tobbeturbo
Teslaägare

Inlägg av tobbeturbo »

LarsL skrev:
tobbeturbo skrev:

Som sagt jag hade inte gett mig... Sen kanske jag kunde kommit fram till en förlikning där jag betalar lite mer eller så bara för att jag gillar Tesla.
Ja en bil är ju påväg ändå, såklart. Men den känns ju som en besvikelse när den andra blev godkänd. Men men. Vi får se vad de säger helt enkelt.
Surfaren
elbilist

Inlägg av Surfaren »

Bara 8 P-bilar kvar nu på listan på hemsidan. Dags för en uppdaterad tabell (skippade P85D då den inte har någon motsvarighet i nybeställning, och ingen verkar vilja köpa den ändå):
tesla-demobilar-20160925.png
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
gellerstam
Teslaägare
Referralkod: ts.la/magnus28392

Inlägg av gellerstam »

Fem kvar ....
Tesla Model Y
vigge50

Inlägg av vigge50 »

gellerstam skrev:
Fem kvar ....
Oj, Tesla lyckas verkligen bli av med bilarna. Får hoppas att de har bra leveranssiffror nu under tredje kvartalet.
Användarvisningsbild
gellerstam
Teslaägare
Referralkod: ts.la/magnus28392

Inlägg av gellerstam »

vigge50 skrev:
gellerstam skrev:
Fem kvar ....
Oj, Tesla lyckas verkligen bli av med bilarna. Får hoppas att de har bra leveranssiffror nu under tredje kvartalet.
Kollade igenom EU och det är nästan bara P85D och P90D kvar ... Och inte speciellt många per land heller ...
Tesla Model Y
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

antingen har det leverats väldigt många röda bilar eller så är de inte så populära. Det är alltid många röda bilar kvar i flera länder. De andra färgerna går mycket fortare.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
vigge50

Inlägg av vigge50 »

HelectriC skrev:
antingen har det leverats väldigt många röda bilar eller så är de inte så populära. Det är alltid många röda bilar kvar i flera länder. De andra färgerna går mycket fortare.
Jag tror inte det har så mycket med färgen att göra utan slumpen. I Sverige var samtliga röda prestandaversioner och det var de som fanns kvar längst. Kan vara annorlunda i andra länder men tror inte färgen är den avgörande faktorn.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

Skulle det bara vara inköpspriset så skulle jag nog kunna tänka mig att byta till en P90DL för dom där priserna. Borde inte vara svårt att bli av med dom.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Inlägg av danni »

Pontus skrev:
Skulle det bara vara inköpspriset så skulle jag nog kunna tänka mig att byta till en P90DL för dom där priserna. Borde inte vara svårt att bli av med dom.
Eller hur, jag har tänkt precis samma tanke, men sen ska man punga förmånsvärdet varje månad också...
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

danni skrev:
Pontus skrev:
Eller hur, jag har tänkt precis samma tanke, men sen ska man punga förmånsvärdet varje månad också...
Det blir väl 2-3 tkr skattade pengar varje månad extra :evil:
Ops! Fel förmånsvärdet hamnade på drygt 10 tkr mer än för min bil, dvs ca 5.500kr skattade pengar varje månad. Ursh va dyrt.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
Leo
Teslaägare

Inlägg av Leo »

Sen får "ditt företag" betala arbetsgivaravgift på förmånsvärdet dessutom. Pengar som du istället kunnat skatta ut som lön/utdelning...

Så äger du ditt företag så förlorar du i "båda ändarna" så att säga...
Renault R5 beställd, Seat Mii, Tesla Roadster.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Användarvisningsbild
tobbeturbo
Teslaägare

Inlägg av tobbeturbo »

Jahopp
Senast redigerad av tobbeturbo, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare

Inlägg av lator »

Vilken besvärlig sits du hamnar i hela tiden... ;)
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
tobbeturbo
Teslaägare

Inlägg av tobbeturbo »

haha jag håller med! men ska hämta bilen imorrn iaf :D
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare

Inlägg av lator »

Värsta "såpan" hittills i Teslas historia.
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
tobbeturbo
Teslaägare

Inlägg av tobbeturbo »

jag kan endast hålla med
Användarvisningsbild
Spyder
Teslaägare

Inlägg av Spyder »