X-spotting
Moderator: Redaktion
Re: X-spotting
Tyvärr inga bilder men fler ggr/vecka ser man X som laddar i Lödde och idag 2 st samtidigt med svenska skyltar, hur många är levererade egentligen i SE?
Fram till och med sista augusti var det tio men antagligen så har det hunnit leverera ganska många nu i september. Vi får se i början av oktober när statistiken kommer hur många det blev.leiflodde skrev:Tyvärr inga bilder men fler ggr/vecka ser man X som laddar i Lödde och idag 2 st samtidigt med svenska skyltar, hur många är levererade egentligen i SE?
- Andreasson
- Teslaägare
Jag har precis stått och laddat bredvid en polskregistrerad X vid SuC Kamen utanför Dortmund. Glömde ta foto... Det var ju dumt! 

Model S 85D (2015)
Model X Long Range (2020)
Model X Long Range (2020)
Det där måste vara min bil. Jobbar du på Semcon?Tatari skrev:Stod en utanför kontoret lika plötsligt som kort.
- peterlauri
- Teslaägare
Så är det.svante76 skrev:Det där måste vara min bil. Jobbar du på Semcon?Tatari skrev:Stod en utanför kontoret lika plötsligt som kort.
- peterlauri
- Teslaägare
Var det din gråa S som stod vid vagnarna?dirrus skrev:Såg en fin svart på Bro Hof Slott GK idag.
- peterlauri
- Teslaägare
Spottade en Titanium i köer just vid Knivsta på E4 södergående riktning. Härligt med Autopilot 

Gick golfen lika bra som bilen?peterlauri skrev:Det var jagdirrus skrev:Såg en fin svart på Bro Hof Slott GK idag.

Nej (kunde varit då jag har en grå) men stod lite längre bortpeterlauri skrev:Var det din gråa S som stod vid vagnarna?dirrus skrev:Såg en fin svart på Bro Hof Slott GK idag.

- peterlauri
- Teslaägare
Var bara och slog lite inför avslutningstävlingen i helgendirrus skrev:Gick golfen lika bra som bilen?peterlauri skrev:Det var jagdirrus skrev:Såg en fin svart på Bro Hof Slott GK idag.

- Peter Holm
- Teslaägare
Grå E18 norr ut vid Täby idag kring lunch. Lade mig bredvid och vinkade. Föraren såg inget. Kanske för upptagen med den överväldigande känslan det är att få en ny Tesla.....
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Blå Model S Long Range 2019 (Raven)
Blå Model S 90D februari 2016 - januari 2020
2 st 3:or reserverade.
Blå Model S 90D februari 2016 - januari 2020
2 st 3:or reserverade.
Såg en mörkblå vid Brommaplansrondellen idag. Väldigt fin färg, kontrasterar snyggt mot strålkastarna.
Ingen bild eftersom jag åkte motorcykel. Kändes dumt att hala fram luren då.
Ingen bild eftersom jag åkte motorcykel. Kändes dumt att hala fram luren då.

Gillar att de påstår att de är årsmodell -17Walker skrev:Första X'n på blocket är ett faktum.

https://www.blocket.se/malmo/Tesla_Mode ... ?ca=23&w=3
Snarare 2015 - eller när var det X skulle kommit (dvs sent 2014)vigge50 skrev:Gillar att de påstår att de är årsmodell -17Walker skrev:Första X'n på blocket är ett faktum.![]()
Årsmodellbegreppet är avskaffat i lag sedan 1999. Borde inte bilhandlarna ha lärt sig vid det här laget?
Jag anser att tillverkningsdatum och, för begagnade bilar, datum bilen är tagen i trafik är de enda rimliga årtalen att skriva ut. Allt annat är vilseledande.
Jag anser att tillverkningsdatum och, för begagnade bilar, datum bilen är tagen i trafik är de enda rimliga årtalen att skriva ut. Allt annat är vilseledande.
Svenssons X förskönade vår gårdsplan flera timmar igår 

Sjukt snygg röd S100D...
Sjukt snygg röd S85D...
Vad säger ni om priset då? Orkar inte räkna själv. Men vad hade en ny för beställning med samma utrustning kostat?vigge50 skrev:Gillar att de påstår att de är årsmodell -17Walker skrev:Första X'n på blocket är ett faktum.![]()
Svart X90D, bokat en M3.
Mycket babbel men inte ett ord om det är 5-,6- eller 7-sitsig???vigge50 skrev:Gillar att de påstår att de är årsmodell -17Walker skrev:Första X'n på blocket är ett faktum.![]()
Priset är nog bara lite dryg 100 över vad den skulle kostat för en månad sedan. Oväntat låg eller så var inköpet ännu billigare när dom beställde.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Man ser att det är en 7-sitsig och nybilspriset idag är mycket riktigt 1296550.- med leverans "I Början Av 2017". Mycket möjligt att den som säljer nu har betalat lite lägre pris, kanske uppåt 50k billigare.Pontus skrev:Mycket babbel men inte ett ord om det är 5-,6- eller 7-sitsig???vigge50 skrev:Gillar att de påstår att de är årsmodell -17Walker skrev:Första X'n på blocket är ett faktum.![]()
Priset är nog bara lite dryg 100 över vad den skulle kostat för en månad sedan. Oväntat låg eller så var inköpet ännu billigare när dom beställde.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Känns som lite udda konfig. Varför så mycket extrautrustning men inte P eller PL? Om man är beredd att betala för all extrautrustning vill man nog ha även åtminstone P. Men det kanske bara är jag...
Längre räckvidd och ointresse i sportig bil är två orsaker. Jag hade gärna valt bort Performance om det gick på Signature... Det är i princip min konfiguration utan P. Visserligen andra val på färgerna också.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Spottade en svart 90D vid korsningen örbyleden Gryksbovägen. Min första X i det vilda
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
Såg en model X live för första gången idag. Stort 
På E4 lite söder om Umeå, jag påväg söderut och teslan färdades mot Umeå. Kl 16:10 prick. Nån här på forumet? Midnight silver metallic

På E4 lite söder om Umeå, jag påväg söderut och teslan färdades mot Umeå. Kl 16:10 prick. Nån här på forumet? Midnight silver metallic
Model 3 LR AWD, Pearl White, Svart interiör, 19" s-däck, 18" v-däck, dragkrok. Uthämtad 18/12-2019