Tesla On Tour

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Kategoriregler
Diskussioner om Elon Musks politiska aktiviteter hänvisas till: viewtopic.php?t=37057
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare

Tesla On Tour

Inlägg av lator »

Igår hade Tesla ett event vid sin laddplats i Krokom (utanför Östersund). Jag hade inte bokat något men då jag ändå var i trakterna så åkte jag förbi. Vädret var ok med ca -5 grader när jag kom dit. 8 laddplatser och inget mer var vad som mötte mig... Kunde inte se minsta lilla spår efter Tesla-folket. Inga flaggor/vimplar, inga bilar och absolut inga representanter för det stolta märket... Fick senare höra via vår facebook-grupp att en som bokat provkörning upplevde samma sak. Först efter att ha mailat Tesla dök bilen upp. Försenat så blev det ingen lång tur trots att det inte fanns något bokat efteråt. Han gillade dock bilen... ;)

Nu avspeglar ju detta endast hur de representanter som var på plats jobbade men ska Tesla inte kunna ha tydliga riktlinjer för hur ett sådant evenemang ska hanteras?
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Re: Tesla On Tour

Inlägg av Pontus »

Ja, det finns ju folk (jag) som kan irritera sig väldigt mycket på sådant. Hade jag upplevt något liknande när jag skulle provköra på en bokad tid då hade risken varit stor att jag inte beställt någon bil bara pga det och att jag är lite tjurskallig.
Vid enstaka tillfällen kan det ju finnas bra ursäkter dock...
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
micha

Inlägg av micha »

Pontus skrev:
Ja, det finns ju folk (jag) som kan irritera sig väldigt mycket på sådant. Hade jag upplevt något liknande när jag skulle provköra på en bokad tid då hade risken varit stor att jag inte beställt någon bil bara pga det och att jag är lite tjurskallig.
Vid enstaka tillfällen kan det ju finnas bra ursäkter dock...
Håller fullständigt med dig. Jag skulle då inte köpt något. Jag är dock väldigt medveten om vad jag kräver som blivande kund.
P85D med leverans i mitten på mars!!
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Inlägg av LarsL »

Finns väl inget värre än bilförsäljare som inte bryr sig om kunden... Vilket är de flesta enligt min erfarenhet.
Användarvisningsbild
micha

Inlägg av micha »

Min säljare som jag hade är super! Amerikansk stil.
Användarvisningsbild
kanylbullen
Teslaägare

Inlägg av kanylbullen »

Personligen hade jag nog beställt en Tesla även om säljaren försökt hugga ihjäl mig med kniv under provkörningen, men jag förstår er poäng.

Byt till Tibber, ladda billigare och få 500 kr https://invite.tibber.com/a9a8a08d
Användarvisningsbild
micha

Inlägg av micha »

kanylbullen skrev:
Personligen hade jag nog beställt en Tesla även om säljaren försökt hugga ihjäl mig med kniv under provkörningen, men jag förstår er poäng.
Ja alla är vi olika. Och tur det.
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare

Inlägg av lator »

kanylbullen skrev:
Så länge han/hon inte lyckas så är det bara att handla... ;)

Skämt åsido så har jag hittills bara haft bra erfarenheter av Teslas representanter men givetvis så kan inte alla hålla måttet. Intressant att veta hur det har skötts på andra håll. Sundsvall hade också visning den 20:de.
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
johani
Teslaägare

Inlägg av johani »

Jag var på eventet när de var förbi Hudiksvall, jag hade bokat provkörning och det var inga som helst problem.
Jag blev uppringd av någon på Tesla några dagar innan för att de behövde senarelägga tiden, så det kändes som att de hade bra koll i mitt fall.
Model S P85DL (90kwh)/ Model X 90D / Model S P100DL
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Inlägg av LarsL »

Fördel är ju att Tesla köps över nätet så man kan ju alltid köpa även om säljaren inte går att prata med...
Skriv svar