Håller med ang skinnklädseln, och noterar även att du säger skinn, skinn är ju den mjukare varianten.+46 skrev:Oddball skrev:Har aldrig förstått hur någon vill lägga in gummimattor i bilen när det redan ingår löstagbara textilmattor som går att tvätta.HelectriC skrev:
Hehe, den reklamen kom ju passande när inlägget innan så tydligt menar att släppmedlet i gummin/plasten är betydligt. Tar ni tillbaka mattor som är orimligt stinkande?
Jag har nu kört en vinter med orginalvelourmattor och har inga problem med det. Har småbarn, men kan inte säga att dom blir extremt skitiga för det. Nej, min rekommendation är att inte hiva in gummimattor i en så fin bil, det sänker helhetsintrycket.
Det är samma konstiga beteende som att hänga på plast- eller tygöverdrag på skinnsätena...
Men Plast/gummimattorna är för mig nästan ovärderligt när man kommer in i bilen med leriga skor under höst , vår och på vintern med mycket snö som smälter till vatten. Så där biter jag ihop och tar funktion före estetik.
Däremot lägger jag mina tygmattor i plastmattan för att det skall bli mysigare och då är det lättare att torka upp det som rinner vid sidan av de urtagbara tygmattorna.