Kanske mer ett tips för om den fastnat på grund av vatten än av is. Hade lite otur när jag läste...Cliff Barnes skrev:Du behöver inget plastkort. Tryck bara lätt på laddluckans bakkant samtidigt som du håller ner "bakluckan" på nyckeln ca 4-5 sekunder för att öppna laddluckan.Alx skrev:Jag tycker att Tesla kan lägga ev. krut/kraft/pengar som behövs på att ge oss i EU en självstängande lucka på att modifiera min lucka så jag inte behöver bända upp den hela vintern för att den fryser fastHar inhandlat Pry-bar Kit som Herr X tipsade om, dock så står jag iaf med plastkortet och bänder
![]()
Funkar klockrent!
Den samlade tråden om Teslas oförmåga att komminucera
Moderator: Redaktion
Kategoriregler
Diskussioner om Elon Musks politiska aktiviteter hänvisas till: viewtopic.php?t=37057
Diskussioner om Elon Musks politiska aktiviteter hänvisas till: viewtopic.php?t=37057
- Cliff Barnes
- Teslaägare
Re: Den samlade tråden om Teslas oförmåga att komminucera
Att trycka lätt i bakkant har hittills funkat för mig även vid lite is. (Jag har inte haft mycket is på luckan trots att bilen står ute. All is hamnar på baklysena.) Det funkar förstås även ihop med knappen på UMC-laddkontakten. Luckan går rätt segt i -15°C så den behöver ofta lite hjälp.
Model S LR -19
Model S 85D - 15 såld
Tack för tipsen! Provat några gånger nu så som du föreslog Cliff Barnes, 100%framgångsfaktor hittils! 

Dags att uppdatera lite - Model 3 har ju gett oss lite mer material.
"Den blir gratis att ladda - den blir kanske gratis att ladda - gratis laddning kommer att kosta extra"
"Den blir gratis att ladda - den blir kanske gratis att ladda - gratis laddning kommer att kosta extra"
Jag fick nästan uppfattningen "det ingår att ladda, det ingår kanske, det kommer som standard, dvs ingår, det kommer att kosta extra"dstr skrev:Dags att uppdatera lite - Model 3 har ju gett oss lite mer material.
Detta stämmer om Supercharging == Gratis. Nu är dock inte Supercharging identiskt lika med gratis och har aldrig varit det. Visst kan man tro att det är det men det betyder inte att det man tror är rätt.dstr skrev:Dags att uppdatera lite - Model 3 har ju gett oss lite mer material.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Det här med att skriva ihop ett blogginlägg.
31a aug "Writing post now with details. Will publish on Tesla website later today."
1a sept "Finishing Autopilot blog postponed to end of weekend"
och efter helgen - ingenting.
"We need to do one more minor rev on 8.0 and then will go to wide release in a few weeks" - om det bara är en liten sak som är osäker så kan man ju utelämna den helt i bloggen.
31a aug "Writing post now with details. Will publish on Tesla website later today."
"We need to do one more minor rev on 8.0 and then will go to wide release in a few weeks" - om det bara är en liten sak som är osäker så kan man ju utelämna den helt i bloggen.
Framförallt så kan man ju strunta i att ge sig själv deadlines som man inte kommer att hålla. Oavsett anledning. När det nu dyker upp 8/9 så spelar det ingen roll om blogginlägget förannonserats eller inte.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Nu är ju inte helgen slut i USA ännu då det är långhelg och Måndag ledig.dstr skrev:Det här med att skriva ihop ett blogginlägg.
När jag såg vilken veckodag den 8e är så höll jag på att spruta ut kaffet över skärmen.bylund skrev:Framförallt så kan man ju strunta i att ge sig själv deadlines som man inte kommer att hålla. Oavsett anledning. När det nu dyker upp 8/9 så spelar det ingen roll om blogginlägget förannonserats eller inte.

Vilket gör det värre om Elon kommer att använda det som argument...kangru skrev:Nu är ju inte helgen slut i USA ännu då det är långhelg och Måndag ledig.
Det här kommer bli ett gigantiskt problem för Tesla när dom får konkurrenter - även om det lär vara 4 år kvar tills dess.
Man får ju försöka vara lite subtil ibland...dstr skrev:När jag såg vilken veckodag den 8e är så höll jag på att spruta ut kaffet över skärmen.bylund skrev:Framförallt så kan man ju strunta i att ge sig själv deadlines som man inte kommer att hålla. Oavsett anledning. När det nu dyker upp 8/9 så spelar det ingen roll om blogginlägget förannonserats eller inte.

Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Dilbert idag:
http://dilbert.com/strip/2016-09-05
http://dilbert.com/strip/2016-09-05
P85D / april 2015, Renault Twizy
Och ändå så blir jag inte förvånad utan undrar bara som Bylund, varför säga någonting innan???
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Först raketen, sen det här. Vi kommer aldrig så röken av den där bloggposten.
https://electrek.co/2016/09/08/teslas-h ... automaker/
https://electrek.co/2016/09/08/teslas-h ... automaker/
P85D / april 2015, Renault Twizy
Nu kanske det blir bättre med kommunikationen: Teslas Head of Global Communications avgår, troligtvis nästa torsdag.
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14