Jag vet att det är ett gäng som har tagit leverans av S60 vid det här laget och flera hänger här på forumet, men än så länge har vi bara fått se bilder att drägla över, men nu undrar jag om några av er kan tänka er att recensera bilen. Jag tänkte att denna tråd inte ska bli allt för lång utan framförallt inlägg, gärna av den lite längre typen, från de som äger bilen.
Saker som framförallt jag är intresserad av är:
Räckvidd och förbrukning vid olika omständigheter
Super Charger (SuC) hastighet. Gärna en graf eller liknande kW vs min och kW vs laddnivå (SoC)
Jag vet att det är ett gäng som har tagit leverans av S60 vid det här laget och flera hänger här på forumet, men än så länge har vi bara fått se bilder att drägla över, men nu undrar jag om några av er kan tänka er att recensera bilen. Jag tänkte att denna tråd inte ska bli allt för lång utan framförallt inlägg, gärna av den lite längre typen, från de som äger bilen.
Saker som framförallt jag är intresserad av är:
Räckvidd och förbrukning vid olika omständigheter
Super Charger (SuC) hastighet. Gärna en graf eller liknande kW vs min och kW vs laddnivå (SoC)
Lite prestandasiffror är alltid kul
Vilka tillval valde du och vad känns bra/dåligt
Kan lova mycket av detta i Teslapodden när jag får min bil i början av oktober!
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Räckvidd står ca 33mil, men då har jag lekt i helgen. Förbrukningen verkar ligga mellan 150-200 beroende på körstil. Ingen graf tyvärr men hade ca 10mil kvar och volt och ström låg båda runt 300 vid start på SC. Är nöjd med mina val, var orolig för att takhöjden i baksätet skulle bli ett problem, men jag sitter bra bak 183cm. Frågan gärna om ni undrar något mer. Hur sparar man låtar med tesla Spotify kontot eller går inte det?
...Hur sparar man låtar med tesla Spotify kontot eller går inte det?
Lycka till med att få Spotify att fungera som du vill eller ens i närheten.
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Räckvidd står ca 33mil, men då har jag lekt i helgen. Förbrukningen verkar ligga mellan 150-200 beroende på körstil. Ingen graf tyvärr men hade ca 10mil kvar och volt och ström låg båda runt 300 vid start på SC. Är nöjd med mina val, var orolig för att takhöjden i baksätet skulle bli ett problem, men jag sitter bra bak 183cm. Frågan gärna om ni undrar något mer. Hur sparar man låtar med tesla Spotify kontot eller går inte det?
Om det står 33 mil kan man jämföra med en 70 som har 90% laddning
Det som står går att nå om man kör landsväg och lite motorväg exempelvis kan ni som är intresserade titta på sträckan värnamo göteborg
Även sommartid blir det svårt att hoppa en SuC så räkna med att stanna på varje SuC längst vägen
Räckvidd motorväg sommartid ca 25mil vintertid ca20 självfallet är det mycket som spelar in last vägunderlag däck osv
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Det som står går att nå om man kör landsväg och lite motorväg exempelvis kan ni som är intresserade titta på sträckan värnamo göteborg
Även sommartid blir det svårt att hoppa en SuC så räkna med att stanna på varje SuC längst vägen
Räckvidd motorväg sommartid ca 25mil vintertid ca20 självfallet är det mycket som spelar in last vägunderlag däck osv
Jag tycker det där med motorväg inte riktigt stämmer. Kollade Linköping-Stockholm härom dagen och med farthållaren på 110 landar förbrukningen på 185 Wh/km och vid 120 på 200Wh/km, vilket ger 30 riktiga mil även vid försiktig motorvägsfart.
Facelift kanske är ändå snålare ?
/70D.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Jag tycker det där med motorväg inte riktigt stämmer. Kollade Linköping-Stockholm härom dagen och med farthållaren på 110 landar förbrukningen på 185 Wh/km och vid 120 på 200Wh/km, vilket ger 30 riktiga mil även vid försiktig motorvägsfart.
Facelift kanske är ändå snålare ?
/70D.
Det beror på hur du kollar
Tex körde jag till Helsingborg med snittfart på 121 och förbrukning 229
Returresan gick lite lugnare till och snittet la på 106 och förbrukning 218
Det är så mycket som spelar in i högre hastighet att det är svårt att generalisera
200-250kWh på motorväg sommartid
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Skulle även vara intressant om de kan se vad kostnaden är för att uppdatera till 75 kWh kostar i efterhand jämfört med att köpa det till från början.
När jag beställde min så stog det att kostnaden för att uppgradera nu var ~92 tkr vs senare 97 tkr.
Har ej fått min bil än. Slutet av Sep-Aug står det på MyTesla.
Egenföretagare med innehav av:
Model Y - Long Range, Vit - Årsmodell 2024
Vore mycket intressant att veta om man har full laddhastighet på SuC hela vägen till 100%.
Eller om den är begränsad i "botten" och aldrig använder de sista 15 kWh.
Vore mycket intressant att veta om man har full laddhastighet på SuC hela vägen till 100%.
Eller om den är begränsad i "botten" och aldrig använder de sista 15 kWh.
Nästan 100 % säker på att den är begränsad till toppen.
Körde uppsala - åkersberga - uppsala igår, mestadels motorväg med en del köer vid rosersberg på hemvägen. Blev även en del mindre vägar och stadsgator. Molnigt, vissa delar lätt regn och en temperatur på ca 15c.
Hastighet ca +10% i förhållande till hastighetsbegränsningen på motorvägen med ett snitt på hela sträckan (enligt TeslaFi) på 86km/h samt en snittförbrukning på 188Wh/km.
Faceliftad 70D med 60-75 batteriet.
Faceliftad 75D, Titanium, grå klädsel med svart tak, allt lullull utom ljud. Dock många kablar och adaptrar. M3 LR AWD, Midnight Silver, AP3/FSD, dragkrok.
MY LR, Pearl White
Testa att logga ut och in med Tesla Spotify kontot. Då brukar låtarna du sparat via + dyka upp, i listan längst ned.
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1 http://---