OKQ8 backupförsäkring byter försäkringsgivare från Folksam t
Moderator: Redaktion
- selfish
- Teslaägare
OKQ8 backupförsäkring byter försäkringsgivare från Folksam t
Vad tror ni om detta som komplement?
Lite nya villkor nu med AIG! Många Tesla ägare verkar ha denna som extra försäkring för att hantera höga självrisken hos ex Protector. Fick själv tipset från forumet. Nu finns även en plus variant!
[URL
https://www.okq8.se/hem-forsakring/back ... -bil-plus/[/URL]
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Lite nya villkor nu med AIG! Många Tesla ägare verkar ha denna som extra försäkring för att hantera höga självrisken hos ex Protector. Fick själv tipset från forumet. Nu finns även en plus variant!
[URL
https://www.okq8.se/hem-forsakring/back ... -bil-plus/[/URL]
Skickat från min iPhone med Tapatalk
P3D | Shareholder
Re: OKQ8 backupförsäkring byter försäkringsgivare från Folks
De specificerar inte startbatteri där, och även drivmedelsbrist torde täcka in eltorsk.1. Assistans vid driftstopp
Assistansdelen i försäkringen ger rätt till hjälp vid driftstopp orsakat av olycka, tekniskt fel, bränslebrist, punktering och förlust eller inlåsning av nyckel. Du får hjälp på plats vid punktering, strömlöst batteri, drivmedelsbrist eller tankning av felaktigt bränsle samt vid lås- eller nyckelrelaterade fel. Får du stopp på vägen ringer du Assistancekåren på telefonnummer: 0200 - 777 656 och får hjälp på plats. Assistans ingår för fordon som är max 10 år gamla, upptill 15 000 mil.
För övrigt har jag försäkringen till gamla villkoren än så länge. Ska jämföra någon dag och se om det är värt att betala det högre nya grundpriset, eller rentav gå upp till plus. Men spontant ser det ut som en prishöjning, då några punkter i gamla villkoren inte ingår i nya dyrare grundvarianten.
Gamla: 65 kr/mån
Nya: 75 kr/mån
Nya plus: 125 kr/mån
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Jag tycker det är synd att de byter försäkringsbolag eftersom jag har mina bilar försäkrade i Folksam. För mig har den kombinationen fungerat perfekt. Bara att lyfta luren. Inget krångel med att fylla i en skadeanmälan. Pengarna på kontot ett par dagar senare. Ofta har det varit en och samma person som har reglerat ersättningen från Folksam och Back-up försäkringen.
Installerat 13,2 kWp solceller
- Nicklas
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ida2603
Av vad jag kommer ihåg från "den nya bättre försäkringen" är att självriskersättningen sjunker från 6000 kr till 3000 kr... Är ju sådär kul med en självrisk hos Protector på 8300 kr...
- som jag minns pappret så var allt formulerat positivt såsom nu blir det bättre, men läste man den faktiska självriskersättningen för vagnskada har jag för mig att den minskat
- som jag minns pappret så var allt formulerat positivt såsom nu blir det bättre, men läste man den faktiska självriskersättningen för vagnskada har jag för mig att den minskat

Någon som vet om denna går att teckna även för företags/tjänstebilar?
MY LR, Pearl White
Ja, vi har det på båda bilarna på jobbet.Kirre skrev:Någon som vet om denna går att teckna även för företags/tjänstebilar?
Har inte jämfört närmare eller läst villkoren ännu men ett alternativ som ger upp till 4 000kr i minskad självrisk är
http://non-stop.se
Model X 100D -19
Model X Plaid - 23 såld
Väntebil, Hummer H2, Volvo XC90 T8 Båda sålda
Model X P100DL-16, SÅLD
Model S 85 -15 SÅLD
Model X 90D -16 SÅLD
Model X Plaid - 23 såld
Väntebil, Hummer H2, Volvo XC90 T8 Båda sålda
Model X P100DL-16, SÅLD
Model S 85 -15 SÅLD
Model X 90D -16 SÅLD
Jag tittade också på den när jag skulle försäkra min Voltemort men hittade då ett par olika referenser som hade haft problem med att få ut sina pengar från denna försäkring.Tenk skrev:Har inte jämfört närmare eller läst villkoren ännu men ett alternativ som ger upp till 4 000kr i minskad självrisk är
Kan vara att de personerna var stolpskott eller att det var ren och skär otur men det avskräckte mig iallafall.
- S 85D, Titanium, Panorama, NextGen, Interiör, Luftfjädring, Köldpaket (Såld)
- S LR Raven, Deep Blue, Cream interiör
- S LR Raven, Deep Blue, Cream interiör
- PoloPrinsen
Om jag har fel, I detta inlägg 8annars med iofs...!) räta mig gärna så attingen fattar beslut på felaktiga grunder.
Till saken; Gäller det mer än 3000 kr nångång som man kan erhålla/betala med, verkar ju vara den summan som rabblas upp överallt.
Gäller försäkringen verkligen när/om man behöver den om man är utomlands?
saxat från finstilta villkoren;
4. Var försäkringen gäller
För Assistans enligt moment 6 gäller försäkringen i de nordiska
länderna Sverige, Norge, Danmark och Finland.
För övriga moment gäller försäkringen i hela världen, med
undantag för länder som omfattas av internationella sanktioner.
Aktuell lista över länder som omfattas av internationella
sanktioner finner du på: www.aigdirekt.se
www.aigdirekt.se leder en sida där man I kundsuporten//vanliga frågor//vart gäller försäkringen får svaret att UD:s lista over avrådda länder gäller;
"Försäkringen gäller inte för resa till länder som omfattas av internationella sanktioner, såsom Afghanistan, Kongo, Kuba, Liberia, Irak, Iran, Nordkorea, Sudan, Syrien eller länder som UD avråder från att resa till."
UD:s lista är just nu;
Afghanistan - avrådan
Algeriet - avrådan
Azerbajdzjan - avrådan
Burkina Faso - avrådan
Burundi - avrådan
Centralafrikanska republiken - avrådan
Demokratiska Republiken Kongo - avrådan
Egypten - avrådan
Elfenbenskusten - avrådan
Eritrea - avrådan
Etiopien - avrådan
Filippinerna - avrådan
Georgien - avrådan
Guinea - avrådan
Guinea-Bissau - avrådan
Haiti - avrådan
Indien - avrådan
Irak - avrådan
Iran - avrådan
Israel - avrådan
Jemen - avrådan
Jordanien - avrådan
Kamerun - avrådan
Kenya - avrådan
Libanon – ändrad avrådan
Libyen - avrådan
Malaysia - avrådan
Mali - avrådan
Mauretanien - avrådan
Niger - avrådan
Nigeria - avrådan
Pakistan - avrådan
Palestina - avrådan
Ryska Federationen (Ryssland) - avrådan
Senegal - avrådan
Somalia - avrådan
Sudan - avrådan
Sydsudan - avrådan
Syrien - avrådan
Tchad - avrådan
Thailand - avrådan
Tunisien - avrådan
Turkiet – avrådan
Ukraina - avrådan
Så man bör alltså hålla sig undan från dee 2 till ytan största europeiska länderna (Ryssland och ukraina) samt då även Turkiet som ju ändå Tesla verkar bygga många laddstationer i.
Till saken; Gäller det mer än 3000 kr nångång som man kan erhålla/betala med, verkar ju vara den summan som rabblas upp överallt.
Gäller försäkringen verkligen när/om man behöver den om man är utomlands?
saxat från finstilta villkoren;
4. Var försäkringen gäller
För Assistans enligt moment 6 gäller försäkringen i de nordiska
länderna Sverige, Norge, Danmark och Finland.
För övriga moment gäller försäkringen i hela världen, med
undantag för länder som omfattas av internationella sanktioner.
Aktuell lista över länder som omfattas av internationella
sanktioner finner du på: www.aigdirekt.se
www.aigdirekt.se leder en sida där man I kundsuporten//vanliga frågor//vart gäller försäkringen får svaret att UD:s lista over avrådda länder gäller;
"Försäkringen gäller inte för resa till länder som omfattas av internationella sanktioner, såsom Afghanistan, Kongo, Kuba, Liberia, Irak, Iran, Nordkorea, Sudan, Syrien eller länder som UD avråder från att resa till."
UD:s lista är just nu;
Afghanistan - avrådan
Algeriet - avrådan
Azerbajdzjan - avrådan
Burkina Faso - avrådan
Burundi - avrådan
Centralafrikanska republiken - avrådan
Demokratiska Republiken Kongo - avrådan
Egypten - avrådan
Elfenbenskusten - avrådan
Eritrea - avrådan
Etiopien - avrådan
Filippinerna - avrådan
Georgien - avrådan
Guinea - avrådan
Guinea-Bissau - avrådan
Haiti - avrådan
Indien - avrådan
Irak - avrådan
Iran - avrådan
Israel - avrådan
Jemen - avrådan
Jordanien - avrådan
Kamerun - avrådan
Kenya - avrådan
Libanon – ändrad avrådan
Libyen - avrådan
Malaysia - avrådan
Mali - avrådan
Mauretanien - avrådan
Niger - avrådan
Nigeria - avrådan
Pakistan - avrådan
Palestina - avrådan
Ryska Federationen (Ryssland) - avrådan
Senegal - avrådan
Somalia - avrådan
Sudan - avrådan
Sydsudan - avrådan
Syrien - avrådan
Tchad - avrådan
Thailand - avrådan
Tunisien - avrådan
Turkiet – avrådan
Ukraina - avrådan
Så man bör alltså hålla sig undan från dee 2 till ytan största europeiska länderna (Ryssland och ukraina) samt då även Turkiet som ju ändå Tesla verkar bygga många laddstationer i.
Reserverat en Sion från Sonomotors. Har den nya, aktuella referral-koden som gäller april ut i år! Om du vill spara 125Euro så säg till! (får ej ange koden här i signaturen).
Vad gäller till exempel Ryssland och Turkiet så är det ju inte hela dessa länder som UD avråder från att resa till.
Informationen kommer härifrån:
http://www.regeringen.se/uds-reseinform ... d-avrader/
Edit:Ryska Federationen (Ryssland) - avrådan
Ändrad avrådan 4 juni 2015: omfattar ej längre gränsområdena mot den ukrainska regionen Charkiv.
Med anledning av säkerhetsläget avråder Utrikesdepartementet från alla resor till områden som ligger närmare än tio kilometer från Rysslands gräns till de ukrainska regionerna Donetsk och Luhansk, dvs. i de ryska regionerna Belgorod, Voronezj och Rostov.
Vidare avråder Utrikesdepartementet tills vidare från icke nödvändiga resor till de ryska delrepublikerna Tjetjenien, Ingusjetien, Dagestan och Nordossetien, Kabardinien-Balkarien (inklusive Elbrusområdet), Karatjajevo-Tjerkessien samt de östra och södra delarna av regionen Stavropolskij Kraj.
Ursprungligt beslut om avrådan togs den 26 januari 2005. Avrådan gäller tills vidare.
Turkiet – avrådan
Med anledning av säkerhetsläget avråder Utrikesdepartementet tills vidare från alla resor till Turkiets närområde mot Syrien, upp till ett avstånd om 10 kilometer från den syriska gränsen, samt till Diyarbakir stad.
Vidare avråder Utrikesdepartementet från icke nödvändiga resor till:
- övriga delar av gränsprovinserna Hatay, Kilis, Gaziantep, Mardin, Sanilurfa, Sirnak samt Diyarbakir.
- provinserna Van, Siirt, Tunceli, Bingöl, Igdir, Agri samt Hakkari i sydöstra Turkiet.
Informationen kommer härifrån:
http://www.regeringen.se/uds-reseinform ... d-avrader/