Idag ska äntligen min tvättbjörn få wrap på fronten så att den blir helvit. Har kört runt så här sedan i mars.
Folk har stirrat, pekat och hånskrattat.
Återkommer med bilder på skönheten när hon fått sin skrud åter.
Idag ska äntligen min tvättbjörn få wrap på fronten så att den blir helvit. Har kört runt så här sedan i mars.
Folk har stirrat, pekat och hånskrattat.
Återkommer med bilder på skönheten när hon fått sin skrud åter.
Vi ser fram emot slutresultatet. Det är en jäkla fin folie du har iaf.
Model S P85D 2015 - Såld
Model 3 LR AWD + drag 2020 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y LR MC-Red, Drag 2021 (snart till salu)
Model Y Performance 2023
Hur kommer det sig att du kört runt med den som Tvättbjörn så pass länge?
En gång när jag skulle köra in i garaget så hoppade garageväggen rakt in i fronten på bilen så att den blev skrapad. I mars tog de bort wrappen och lackade om fronten.
Fick vänta tre veckor innan jag kunde wrappa igen eftersom lacken måste härda innan det går att wrappa över ny lack.
En fredag i april hade jag fått tid för wrap, men på torsdagen, kvällen innan jag hade tid för wrappning, hoppade garageväggen återigen in i bilens front på exakt samma ställe. Det visade sig att fronten fick mycket värre skador så hela fronten fick bytas. Delen tog tid att beställa och semestrarna kom emellan. Delen byttes och lackades i början av augusti, för drygt tre veckor sedan, och nu ska den äntligen wrappas! Håller tummarna för att väggen slutar att bete sig på det sättet framöver. Man önskar ju att fasta hinder kunde stå stilla när man backar...
Hur kommer det sig att du kört runt med den som Tvättbjörn så pass länge?
En gång när jag skulle köra in i garaget så hoppade garageväggen rakt in i fronten på bilen så att den blev skrapad. I mars tog de bort wrappen och lackade om fronten.
Fick vänta tre veckor innan jag kunde wrappa igen eftersom lacken måste härda innan det går att wrappa över ny lack.
En fredag i april hade jag fått tid för wrap, men på torsdagen, kvällen innan jag hade tid för wrappning, hoppade garageväggen återigen in i bilens front på exakt samma ställe. Det visade sig att fronten fick mycket värre skador så hela fronten fick bytas. Delen tog tid att beställa och semestrarna kom emellan. Delen byttes och lackades i början av augusti, för drygt tre veckor sedan, och nu ska den äntligen wrappas! Håller tummarna för att väggen slutar att bete sig på det sättet framöver. Man önskar ju att fasta hinder kunde stå stilla när man backar...
Ha ha ha, dagens garv! Störande med hoppande väggar m.m.
/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Lite förvånad över alla parkeringsskador, i min naiva illusion så trodde jag faktiskt bilen stannade själv om man körde för nära i en parkeringssituation. Men det gör den uppenbarligen inte trots man är mitt för ena parkeringssensorn? Hur kort är närgränsen på givarna?
Att den är klumpig och svårnavigerad i trånga utrymmen är annars en stötesten i teslaägande för mig men tänkte mig att tekniken erbjöd en lösning här.
Lite förvånad över alla parkeringsskador, i min naiva illusion så trodde jag faktiskt bilen stannade själv om man körde för nära i en parkeringssituation. Men det gör den uppenbarligen inte trots man är mitt för ena parkeringssensorn? Hur kort är närgränsen på givarna?
Att den är klumpig och svårnavigerad i trånga utrymmen är annars en stötesten i teslaägande för mig men tänkte mig att tekniken erbjöd en lösning här.
Välkommen till forumet!
Det finns parkeringssensorer runt om bilen, men om avståndet till hindret är mindre än 30cm så lyser det rött och står STOP. När jag kör in i garaget har jag bara 15cm marginal på var sida, så jag har ingen som helst hjälp av sensorerna - det lyser bara rött överallt och jag får köra på känsla.
Det finns parkeringssensorer runt om bilen, men om avståndet till hindret är mindre än 30cm så lyser det rött och står STOP. När jag kör in i garaget har jag bara 15cm marginal på var sida, så jag har ingen som helst hjälp av sensorerna - det lyser bara rött överallt och jag får köra på känsla.
Du får klä väggarna med ngt mjukt. Gammal bäddbadrass?
Börjar bli mer och mer sugen på uppdatera färgen på Bruna Faran™ från högblank till matt-brun. Framförallt för att jag skulle vilja ha den svarta plastfronten i annan färg då jag tycker att den nya fronten är så j**la mycket snyggare och själv vill ha någon typ av facelift innan man kan plocka ut sin Model 3 om ett par år...
Börjar bli mer och mer sugen på uppdatera färgen på Bruna Faran™ från högblank till matt-brun. Framförallt för att jag skulle vilja ha den svarta plastfronten i annan färg då jag tycker att den nya fronten är så j**la mycket snyggare och själv vill ha någon typ av facelift innan man kan plocka ut sin Model 3 om ett par år...
Wrap av hela bilen kostade 16 000 hos Wrapzone i Sthlm.
En av huvudanledningarna var att få nosecone i samma färg som bilen. Det är enormt mycket snyggare.
Du kan också lämna in nosecone för lackering i bilens färg, det borde vara billigare än att wrappa hela bilen.
Börjar bli mer och mer sugen på uppdatera färgen på Bruna Faran™ från högblank till matt-brun. Framförallt för att jag skulle vilja ha den svarta plastfronten i annan färg då jag tycker att den nya fronten är så j**la mycket snyggare och själv vill ha någon typ av facelift innan man kan plocka ut sin Model 3 om ett par år...
Wrap av hela bilen kostade 16 000 hos Wrapzone i Sthlm.
En av huvudanledningarna var att få nosecone i samma färg som bilen. Det är enormt mycket snyggare.
Du kan också lämna in nosecone för lackering i bilens färg, det borde vara billigare än att wrappa hela bilen.
Tack! 16k är ändå inte så sjukt blodigt.
Hur länge behöver de ha bilen och får man lånebil under tiden?
Lite förvånad över alla parkeringsskador, i min naiva illusion så trodde jag faktiskt bilen stannade själv om man körde för nära i en parkeringssituation. Men det gör den uppenbarligen inte trots man är mitt för ena parkeringssensorn? Hur kort är närgränsen på givarna?
Att den är klumpig och svårnavigerad i trånga utrymmen är annars en stötesten i teslaägande för mig men tänkte mig att tekniken erbjöd en lösning här.
Välkommen till forumet!
Det finns parkeringssensorer runt om bilen, men om avståndet till hindret är mindre än 30cm så lyser det rött och står STOP. När jag kör in i garaget har jag bara 15cm marginal på var sida, så jag har ingen som helst hjälp av sensorerna - det lyser bara rött överallt och jag får köra på känsla.
Tack, har surfat runt i formuet i stealth-mode ett bra tag så vid det här laget känns det som jag känner er utan att själv ha öppnat munnen.
30cm känns lite som backsensor anno 90-tal. Åtminstone hade jag förväntat mig det hänt lite mer där även om min egen bil inte är mycket bättre. Har däremot för mig jag var farligt nära att skrapa en vw pga jag förväntade mig ha ett par dm kvar när parkeringssensorn nådde sitt max-varning.
Det är ju fram till 30cm man kan köra på känn och efter det man verkligen behöver hjälp, är få förunnat att ha en garageport som erbjuder sådana marginaler. Brukar iofs lösa det enkelt genom att låta bilen stå ute.
Tack, har surfat runt i formuet i stealth-mode ett bra tag så vid det här laget känns det som jag känner er utan att själv ha öppnat munnen.
Jag hoppas för allt i världen att du inte missat att det finns en utmärkt Teslapodd också!
DSV skrev:
Det är ju fram till 30cm man kan köra på känn och efter det man verkligen behöver hjälp, är få förunnat att ha en garageport som erbjuder sådana marginaler.
Jag håller till 100% med dig här. Det är just vid finliret som man behöver hjälp för att inte skrapa i, särskilt eftersom bilen är så bred - märkligt att man inte fått till detta.