Karta över destinationsladdare i Europa

Här diskuterar vi Teslas Supercharger snabbladdare.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Re: Karta över destinationsladdare i Europa

Inlägg av Svenssons »

danni skrev:
Dock inte säkert att UMC och destinationsladdare fungerar likadant.
Inte säkert visserligen men känns lite dumt att köra med två olika protokoll för exakt samma sak till samma bil. Känns som man skjuter sig i foten om man gör något sådant vilket visserligen kan hända.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
JonasH
Teslaägare

Inlägg av JonasH »

Någon som vet om de börjat rulla ut 2.17 än, eller redan fått den så ni ser destinationsladdarna i navigatorn?
TMS LR UltraRed, FSD
Såld - TMS 100D MC Red, AP3, FSD, Premiumpaket.
Såld - TMS 85D MC Red, AP1, Pano, Intriörpaket, Next Gen, Ultra Hifi, luftfjädring, köldpaket
Användarvisningsbild
mahulkp
Teslaägare

Karta över destinationsladdare i Europa

Inlägg av mahulkp »

JonasH skrev:
Någon som vet om de börjat rulla ut 2.17 än, eller redan fått den så ni ser destinationsladdarna i navigatorn?
Jag fick 2.17.37 i helgen.
Model YP 2024
Reservation Cybertruck Trimotor
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

JonasH skrev:
jag har en uppdatering som kom igår och väntar på installation, skulle tro det är den
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Shven
Teslaägare

Inlägg av Shven »

Johnny_B skrev:
Jag har skjutit frågan/förslaget på Scandichotels och Bestwestern (vilka är de två kedjor jag frekventerar mest i tjänsten).
Vi får se hur mottagandet blir. Om det ens mottages... :?
Har övernattat i Norge på Scandic och där fanns bara Schuko av norsk typ vilket inte funkar på en svenskTesla. På Scandic i Norge var de helt omedvetna om detta. Har tipsat platschefen om Teslas destinationsladdare och fått ett mycket trevligt mail tillbaka. Även tipsat om att de gärna kan ta upp frågan inom hela Scandickoncernen. Bra om det kommer från flera håll.
Användarvisningsbild
thebishop
Teslaägare

Inlägg av thebishop »

Jag har fått återkoppling från scandic högre upp centralt också.

Påpekade att man vill ha möjlighet att boka platsen också, det är rätt viktigt.
Model S P90DL+ (2015) Såld 2024
Model 3 LR (2021) (såld 2025)
BMW iX xDrive50 (2024)
Kia EV3 (2025)
Användarvisningsbild
jpetters
Teslaägare

Inlägg av jpetters »

Jag upptäckte i veckan att listan på Tesla Destination Chargers i bilen inte är den samma som på Teslas webbsida (https://www.tesla.com/de_CH/findus#/bounds/) för laddare. Det finns flera på webbsidan än i bilen. Någon annan som noterat det?
Det är ju lite knepigt om dessa inte dyker upp automatiskt, på samma sätt om nya SuC.
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

jpetters skrev:
Jag upptäckte i veckan att listan på Tesla Destination Chargers i bilen inte är den samma som på Teslas webbsida (https://www.tesla.com/de_CH/findus#/bounds/) för laddare. Det finns flera på webbsidan än i bilen. Någon annan som noterat det?
Det är ju lite knepigt om dessa inte dyker upp automatiskt, på samma sätt om nya SuC.
Antar att man behöver en uppdatering av kartmaterialet för att få med alla destination chargers. Kanske därför webbsidan är snabbare?
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Skriv svar