P85D eller P100D effekt ej jämförbar med bränsledrivna bilar
Moderator: Redaktion
Re: P85D eller P100D effekt ej jämförbar med bränsledrivna b
Sluta mata trollet. Han har ingen Tesla, han gillar inte ens Telsa, han vill bara driva trafik till sina filmer.
Det känns som den här tråden kan låsas/kastas.
Det känns som den här tråden kan låsas/kastas.
- jonasl
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas44573
Rätt bisarr diskussion. GustavT har hittat något som Tesla inte är bäst på, och argumenterar för just det in absurdum. Allt annat lämnas därhän.
Jag har kört över 200 km/h vid ett fåtal tillfällen på Autobahn, tveksam till om jag kommer göra det igen. Däremot marschar jag gärna 140-150km/h på motorväg där det är ok.
Det längsta jag kört helt utan stopp är 80 mil, det gör jag helst inte om. En paus var 30-40 mil är rätt lagom.
99.9% av bilköparna i Sverige kör inte ens över 150 och kör aldrig längre än 30 mil, för dem passar en Tesla (förutom att den i nuläget antagligen är för dyr och ofta även för stor tror jag).
Jag har kört över 200 km/h vid ett fåtal tillfällen på Autobahn, tveksam till om jag kommer göra det igen. Däremot marschar jag gärna 140-150km/h på motorväg där det är ok.
Det längsta jag kört helt utan stopp är 80 mil, det gör jag helst inte om. En paus var 30-40 mil är rätt lagom.
99.9% av bilköparna i Sverige kör inte ens över 150 och kör aldrig längre än 30 mil, för dem passar en Tesla (förutom att den i nuläget antagligen är för dyr och ofta även för stor tror jag).
Model Y LR AWD 2022
Men kära vänner, märker ni inte att det är totalt meningslöst att försöka argumentera mot Gustav? Han har aldrig gjort en långresa med en Tesla, förmodligen har han knappt suttit i en Tesla längre än nödvändigt. Han vet inte bättre och han kommer aldrig att förstå vad ni menar. Han får väl köra som en stolle med en snitthastighet på över 250 nonstop genom Europa.
Under tiden käkar jag popcorn och njuter ...

e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Han är ingen trollGorr skrev:Välkommen till rätt sida Gustav. Denna sida uppmuntrar inte till att släppa ut avgaser
/Z från T2
Han har rätt i det han säger
d.v.s att tar du en bensin/diesel bil och ska åka från A-B på kortast tid förlorar teslan vi pratar då om en road tripp
Så länge han tänker så så är tesla inte ett alternativ
Vill han ha en familijebil som kan packa mycket ta dig från A-B med 0kr i bränsle kostnad, ha galen acceleration 0-100 så finns det inget som ens kommer i närheten
Han är bara inta där än

Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Då tycker jag man missar något. En bekväm bil med entertainmentsystem kan man köra grnom hela Europa oerhört bekvämt. Att klippa 100+ mil per dag gör att man kan se oerhört mkt.
Sen vad gör det att det drar lite bensin när USA åker runt med pickups för att inte tala om Kina. Oavsett skönt me dlite mindra avgaser med Tesla.
Sen vad gör det att det drar lite bensin när USA åker runt med pickups för att inte tala om Kina. Oavsett skönt me dlite mindra avgaser med Tesla.
jonasl skrev:Rätt bisarr diskussion. GustavT har hittat något som Tesla inte är bäst på, och argumenterar för just det in absurdum. Allt annat lämnas därhän.
Stämmer
Ge mog 100 mils range o snabbladdare överallt o toppfart på.300 är jag på 

e5m1r skrev:Han är ingen trollGorr skrev:Välkommen till rätt sida Gustav. Denna sida uppmuntrar inte till att släppa ut avgaser
/Z från T2
Han har rätt i det han säger
d.v.s att tar du en bensin/diesel bil och ska åka från A-B på kortast tid förlorar teslan vi pratar då om en road tripp
Så länge han tänker så så är tesla inte ett alternativ
Vill han ha en familijebil som kan packa mycket ta dig från A-B med 0kr i bränsle kostnad, ha galen acceleration 0-100 så finns det inget som ens kommer i närheten
Han är bara inta där än
Vad gör det om jag skatteplanerar och inte betalar någon skatt, det finns väldigt många andra i Svergie som känner betydligt mer än mig en del av de skatteplanerar, varför ska jag då bry mig om att betala skatt????GustavT skrev:Då tycker jag man missar något. En bekväm bil med entertainmentsystem kan man köra grnom hela Europa oerhört bekvämt. Att klippa 100+ mil per dag gör att man kan se oerhört mkt.
GustavT skrev:StämmerGe mog 100 mils range o snabbladdare överallt o toppfart på.300 är jag på
![]()
Grymt!
Nu ska jag bara in lite i BMW performance-forum och klaga på att inredningen i BMW med custom-bur är alldeles för ful och att jag därför inte kan tänka mig att köpa en BMW.
Men, om BMW designar en bil som ser ut som en Tesla, har samma teknik och drivlina som en Tesla, lika bra laddnät som Tesla och med bra prisättningen så är jag på!

S75D Pearl white
S85D Midnight silver metallic
"klippa 100+ mil per dag"genom europa, då ser du ingenting mer än andra bilar på autobahn och en grön vägg av buskage/trädGustavT skrev:Då tycker jag man missar något. En bekväm bil med entertainmentsystem kan man köra grnom hela Europa oerhört bekvämt. Att klippa 100+ mil per dag gör att man kan se oerhört mkt.
har du barn? de behöver sträcka på sig då och då,
ms 76132 "Eleamore"
GustavT skrev:Sen vad gör det att det drar lite bensin när USA åker runt med pickups för att inte tala om Kina.

S75D Pearl white
S85D Midnight silver metallic
+1muran skrev:GustavT skrev:Sen vad gör det att det drar lite bensin när USA åker runt med pickups för att inte tala om Kina.
Chefsarkitekt på Hälsa Hemma
Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
+1
Är det nu äntligen slut med det här tramset, så vi kan gå tillbaka till ordnade former och meningsfulla diskussioner?
Är det nu äntligen slut med det här tramset, så vi kan gå tillbaka till ordnade former och meningsfulla diskussioner?
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
GustavT: vi kanske kan enas om att ditt körsätt/behov/prioritering när det gäller önskemål på en bil och hur den används verkar skilja sig från de flesta andras syn här på forumet och hur de använder sina bilar.
Inget fel i det, men att fortsätta "skyttegravskriget" med argument åt båda håll börjar kännas meningslöst.
Ingen bil är BÄST på ALLT. Utan allt "beror på" så att säga.
Inget fel i det, men att fortsätta "skyttegravskriget" med argument åt båda håll börjar kännas meningslöst.
Ingen bil är BÄST på ALLT. Utan allt "beror på" så att säga.
Renault R5 beställd, Seat Mii, Tesla Roadster.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Hahah nu är det inte olagligt att ha en vanlig bensindriven bil även om milöpartister o vissa sossar tycker det

[
quote="vigge50"]

[
quote="vigge50"]
Vad gör det om jag skatteplanerar och inte betalar någon skatt, det finns väldigt många andra i Svergie som känner betydligt mer än mig en del av de skatteplanerar, varför ska jag då bry mig om att betala skatt????[/quote]GustavT skrev:Då tycker jag man missar något. En bekväm bil med entertainmentsystem kan man köra grnom hela Europa oerhört bekvämt. Att klippa 100+ mil per dag gör att man kan se oerhört mkt.
Det gär man vid tankpaus eller i en L försedd bil (extra lång).Teslans benutrymme går inte att jämföra med en 7-serie i L version tex.
12man skrev:"klippa 100+ mil per dag"genom europa, då ser du ingenting mer än andra bilar på autobahn och en grön vägg av buskage/trädGustavT skrev:Då tycker jag man missar något. En bekväm bil med entertainmentsystem kan man köra grnom hela Europa oerhört bekvämt. Att klippa 100+ mil per dag gör att man kan se oerhört mkt.
har du barn? de behöver sträcka på sig då och då,
Det som fick mig kntresserad av att tala Tesla var P100D och hur snabb den skulle vara. Samma BS som när P85 kom som blev frånkörd av en M4. Men vi får se framöver i verkligheren.
Walker skrev:Jag tror att stackars Gustav helt enkelt hamnat fel. Detta är inte "Vi Bilägares" chattforum. Tyckte det var ett bra förslag att låsa/radera den här tråden och återgå till våra vanliga liv. Alla behöver inte älska Tesla, men behöver då inte söka sig till ett forum där man skriver om just det märket.
Hehe ang vad? :/
Walker skrev:Surt sa räven???
Gör ett test med p100d så lovar jag att titta 

Ngn som beställt en?
[qquote="apkungen"]Gör ett test med p100d så lovar jag att titta
[/quote]
[qquote="apkungen"]Gör ett test med p100d så lovar jag att titta

- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
P85D eller P100D effekt ej jämförbar med bränsledrivna bilar
Jag har smörpocorn hemma.mati skrev:Men kära vänner, märker ni inte att det är totalt meningslöst att försöka argumentera mot Gustav? Han har aldrig gjort en långresa med en Tesla, förmodligen har han knappt suttit i en Tesla längre än nödvändigt. Han vet inte bättre och han kommer aldrig att förstå vad ni menar. Han får väl köra som en stolle med en snitthastighet på över 250 nonstop genom Europa.
Smaskens.
Ärligt talat Gustav, vi fattar. Tesla suger i allt.

Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning

[/quote]GustavT skrev:Hahah nu är det inte olagligt att ha en vanlig bensindriven bil även om milöpartister o vissa sossar tycker det![]()
[
quote="vigge50"]Vad gör det om jag skatteplanerar och inte betalar någon skatt, det finns väldigt många andra i Svergie som känner betydligt mer än mig en del av de skatteplanerar, varför ska jag då bry mig om att betala skatt????GustavT skrev:Då tycker jag man missar något. En bekväm bil med entertainmentsystem kan man köra grnom hela Europa oerhört bekvämt. Att klippa 100+ mil per dag gör att man kan se oerhört mkt.
Så du bedömer vad du tycker är rätt och fel efter vad lagen säger och så länge den inte är olagligt så är det helt okej att göra?
I stort ja. Att jag kör rn bensindriven bil är väldigt långt ner på moralkakenivån
)))

Så du bedömer vad du tycker är rätt och fel efter vad lagen säger och så länge den inte är olagligt så är det helt okej att göra?[/quote]vigge50 skrev:GustavT skrev:Hahah nu är det inte olagligt att ha en vanlig bensindriven bil även om milöpartister o vissa sossar tycker det![]()
[
quote="vigge50"]Vad gör det om jag skatteplanerar och inte betalar någon skatt, det finns väldigt många andra i Svergie som känner betydligt mer än mig en del av de skatteplanerar, varför ska jag då bry mig om att betala skatt????GustavT skrev:Då tycker jag man missar något. En bekväm bil med entertainmentsystem kan man köra grnom hela Europa oerhört bekvämt. Att klippa 100+ mil per dag gör att man kan se oerhört mkt.
Det har jag inte sagt. Men prestandan betonas på sånt sätt att man tror att det är en ptrolig raket när det visar sig att inte sp var fallet..
P100D next up
P100D next up

Tars skrev:Jag har smörpocorn hemma.mati skrev:Men kära vänner, märker ni inte att det är totalt meningslöst att försöka argumentera mot Gustav? Han har aldrig gjort en långresa med en Tesla, förmodligen har han knappt suttit i en Tesla längre än nödvändigt. Han vet inte bättre och han kommer aldrig att förstå vad ni menar. Han får väl köra som en stolle med en snitthastighet på över 250 nonstop genom Europa.
Smaskens.
- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
Ok! Det köper jag.GustavT skrev:Det har jag inte sagt. Men prestandan betonas på sånt sätt att man tror att det är en ptrolig raket när det visar sig att inte sp var fallet..
P100D next up
Tars skrev:Jag har smörpocorn hemma.mati skrev:Men kära vänner, märker ni inte att det är totalt meningslöst att försöka argumentera mot Gustav? Han har aldrig gjort en långresa med en Tesla, förmodligen har han knappt suttit i en Tesla längre än nödvändigt. Han vet inte bättre och han kommer aldrig att förstå vad ni menar. Han får väl köra som en stolle med en snitthastighet på över 250 nonstop genom Europa.
Smaskens.
Har en p85d, och prestandan upp till 100 är grym, men min rs6:a med V8:an och mtmtrim fortsatte till 330 som en raket, vilket inte teslan gör.
Men kör inte längre på det viset. Har skaffat barn och kör allmänt lugnare. Nån gång då och då gasar man på till 220-230. Utan barn och fru kan påpekas. Blir så konstig stämning annars efteråt om frun och barnen är med.

Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.

Är det ungefär samma reaktion som när du satte upp riktigt skitarga lappar i köket?Tars skrev:Blir så konstig stämning annars efteråt om frun och barnen är med.
Model S P85D 2015 - Såld
Model 3 LR AWD + drag 2020 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y LR MC-Red, Drag 2021 (snart till salu)
Model Y Performance 2023
Model 3 LR AWD + drag 2020 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y LR MC-Red, Drag 2021 (snart till salu)
Model Y Performance 2023