Teslaspotting
Moderator: Redaktion
Re: Teslaspotting
Har man inte coolast bil på vägen längre får man väl kompensera på något annat sätt..
- PoloPrinsen
Idag ca kl 0755 såg jag en vacker svart model S. P85d om jag såg rätt på modellbeteckningen. Borås utkant, citygrossrondellen till Viaredsrondellen. Förmodligen kördes den åt centrum/jönköpingshållet till på R40. Själv fastnade jag bakom en novis med övningskörningsskylt som knappt vågade köra in I rondellen. Nåja Teslan var vacker!!
Förra veckan I Borås med omnejd såg jag 3 st model S. En vit, en mycket mörkgrå och en svart. alla väldigt vackra!!!
Kommer ej ihåg exakta tider o platser men nu när jag såg en 4:e på kort tid så tänkte jag att det är dax att skriva här I denna tråden för första gången om jag minns korrekt.
Jag passerar ibland SuC i Arbåga, men sällan att jag har sett en Tesla laddas där.
///PP
Förra veckan I Borås med omnejd såg jag 3 st model S. En vit, en mycket mörkgrå och en svart. alla väldigt vackra!!!
Kommer ej ihåg exakta tider o platser men nu när jag såg en 4:e på kort tid så tänkte jag att det är dax att skriva här I denna tråden för första gången om jag minns korrekt.
Jag passerar ibland SuC i Arbåga, men sällan att jag har sett en Tesla laddas där.
///PP
Reserverat en Sion från Sonomotors. Har den nya, aktuella referral-koden som gäller april ut i år! Om du vill spara 125Euro så säg till! (får ej ange koden här i signaturen).
Rekryteringsbasen är tyvärr inte uppmuntrande...Telsa skrev:Fyra Teslor på rad på E18 söderut i morse, det kändes coolt. Tyvärr var det en ärkeidiot som kände sig lite viktigare än alla andra trafikanter och körde i bussfilen. Inte medlem här.]
Hoppas att Model lll attraherar andra än fd fisförnäma tyska fossilbrännare som alltid kräver en egen gräddfil!

Installerat 13,2 kWp solceller
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Jag körde om en röd Model S med TCS-klistermärke, regnr EUR***, för tjugo minuter sen vid Jægerdorffsplatsen.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Det var min frudanni skrev:Jag körde om en röd Model S med TCS-klistermärke, regnr EUR***, för tjugo minuter sen vid Jægerdorffsplatsen.

Kia EV6 GT-Line | Model 3 Performance | Model X 100D | Model S 85D
- danni
- Teslaägare
- Kontakt:
I do! Jag försökte vinka men jag tror inte hon såg det. Och eftersom jag inte hade autopiloten på så höll jag istället på att ramma henne...Hanm skrev:Det var min frudanni skrev:Jag körde om en röd Model S med TCS-klistermärke, regnr EUR***, för tjugo minuter sen vid Jægerdorffsplatsen.kör du en svart Model S?
Vi har minst två snygga svarta här i Sjömarken. (Citygross) Tyvärr har inte jag någon än.PoloPrinsen skrev:Idag ca kl 0755 såg jag en vacker svart model S. P85d om jag såg rätt på modellbeteckningen. Borås utkant, citygrossrondellen till Viaredsrondellen. Förmodligen kördes den åt centrum/jönköpingshållet till på R40. Själv fastnade jag bakom en novis med övningskörningsskylt som knappt vågade köra in I rondellen. Nåja Teslan var vacker!!
///PP
Påtal om Teslaspotting, borde det inte vara förbjudet att ha garageporten öppen när man laddar? Inser de inte att när jag passerar där på hundpromenaden så ökar mitt köpbegär och habegär ofantligt och har snart har passerat allt sunt förnuft
Titta noga, kanske det finns en rabattkod där i garaget också. Alla medel tillåtna i jakten på referrals.Crappy skrev:Påtal om Teslaspotting, borde det inte vara förbjudet att ha garageporten öppen när man laddar? Inser de inte att när jag passerar där på hundpromenaden så ökar mitt köpbegär och habegär ofantligt och har snart har passerat allt sunt förnuft

Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Har aldrig blivit spottad här men en kollega visade igår att en vän till honom (som inte känner mig) hade lagt upp en bild på min bil på FB. 

Senast redigerad av Pontus, redigerad totalt 1 gånger.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
- danni
- Teslaägare
- Kontakt:
Vad är FC?Pontus skrev:Har aldrig blivit spottad här men en kollega visade igår att en vän till honom (som inte känner mig) hade lagt upp en bild på min bil på FC.
Det undrar jag också. Hålla på ändra så där i den citerade texten, fydanni skrev:Vad är FC?Pontus skrev:Har aldrig blivit spottad här men en kollega visade igår att en vän till honom (som inte känner mig) hade lagt upp en bild på min bil på FC.

Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
- danni
- Teslaägare
- Kontakt:
Du vet om att det står när man redigerat, va?Pontus skrev:Det undrar jag också. Hålla på ändra så där i den citerade texten, fydanni skrev:Vad är FC?Pontus skrev:Har aldrig blivit spottad här men en kollega visade igår att en vän till honom (som inte känner mig) hade lagt upp en bild på min bil på FC.

Hade ingen tanke på att komma undan med det och ska man fuska så är det bättre att det är helt uppenbart eller helt omöjligt att spåra. I det här fallet så...danni skrev:Du vet om att det står när man redigerat, va?Pontus skrev:Det undrar jag också. Hålla på ändra så där i den citerade texten, fydanni skrev:Vad är FC?Pontus skrev:Har aldrig blivit spottad här men en kollega visade igår att en vän till honom (som inte känner mig) hade lagt upp en bild på min bil på FC.Men nu blev det klarare, iaf
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
danni skrev:Vad är FC?Pontus skrev:Har aldrig blivit spottad här men en kollega visade igår att en vän till honom (som inte känner mig) hade lagt upp en bild på min bil på FC.
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
- danni
- Teslaägare
- Kontakt:
Aaaaaaahahahahahahahahahahaha, jag garvar ner migJohnalm skrev:danni skrev:Vad är FC?Pontus skrev:Har aldrig blivit spottad här men en kollega visade igår att en vän till honom (som inte känner mig) hade lagt upp en bild på min bil på FC.

Såg den Danska Xen på E4an. Troligen någon som testkörde från MoS. Förövrigt mycket Teslor norr om Stockholm. Kul!
Skickat från min S40 via Tapatalk
Skickat från min S40 via Tapatalk
Re: Sv: Teslaspotting
Det åkte förbi en svart teslataxi nyss utanför MoS som lät jätteskumt. Den hade ett kvittrande ljud som en svävare från Star Wars.

Model S P85D 2015 - Såld
Model 3 LR AWD + drag 2020 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y LR MC-Red, Drag 2021 (snart till salu)
Model Y Performance 2023
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y Performance 2023
Apple green faktisktMister T skrev:Såg denna limegröna Tesla på Lunds centralstation igår. Gillar skarpt!

(Ja, jag kompenserar för något magenta)
Var det du som smög runt på min Linkedin häromdagen alltså?andersw skrev:Apple green faktisktMister T skrev:Såg denna limegröna Tesla på Lunds centralstation igår. Gillar skarpt!
(Ja, jag kompenserar för något magenta)
Model S P85D 2015 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y Performance 2023
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y Performance 2023
Här är en av dom snygga svarta från SjömarkenCrappy skrev:Vi har minst två snygga svarta här i Sjömarken. (Citygross) Tyvärr har inte jag någon än.PoloPrinsen skrev:Idag ca kl 0755 såg jag en vacker svart model S. P85d om jag såg rätt på modellbeteckningen. Borås utkant, citygrossrondellen till Viaredsrondellen. Förmodligen kördes den åt centrum/jönköpingshållet till på R40. Själv fastnade jag bakom en novis med övningskörningsskylt som knappt vågade köra in I rondellen. Nåja Teslan var vacker!!
///PP
Påtal om Teslaspotting, borde det inte vara förbjudet att ha garageporten öppen när man laddar? Inser de inte att när jag passerar där på hundpromenaden så ökar mitt köpbegär och habegär ofantligt och har snart har passerat allt sunt förnuft

Tackar Landvetter däck o Fälg samt Antec solfilm för väl utfört arbete
Umgås mycket med ELin en mörk skönhet från 2015 med AP, premiuminredning, next gen säten och 90Kwh batteri.
Första facelift som jag sett. Sååå mycket sexigare 
Sveavägen idag

Sveavägen idag
Senast redigerad av Scerio, redigerad totalt 1 gånger.
Model 3 resarverad 31/3/16
Hmm, bara en tanke när man lägger ut bilder på andras bilar. Man kanske borde kanske avpersonifiera bildera (sudda skylten). Det skulle ju ev. kunna vara som så att hen kommer hem o får en utskällning av sin partner för att hens bil bevisligen befann sig på ett helt annat ställe än vad hen hade uppgett till sin partner.
Låter kanske töntigt o långsökt, men har med personlig integritet att göra antar jag.
För egen del så har jag inga problem med att få bilen fotad, men det kanske finns de som inte uppskattar det.

Låter kanske töntigt o långsökt, men har med personlig integritet att göra antar jag.
För egen del så har jag inga problem med att få bilen fotad, men det kanske finns de som inte uppskattar det.
70D 2015 Svart Côte d'Azur trotter