Brist på gråa säten?
Moderator: Redaktion
Brist på gråa säten?
Såg detta först på TMC att Tesla verkar ha brist på gråa säten i Model S, förväntad leveranstid är nu mitten av 2017 

Senast redigerad av vigge50, redigerad totalt 1 gånger.
Re: Brist på gråa säten
Menar du att det ska vara brist på i stället för priset?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Re: Brist på gråa säten
Oj, skrev visst fel eller auto-korrekt.Pontus skrev:Menar du att det ska vara brist på i stället för priset?
Re: Brist på gråa säten?
Jag fick mina gråa skinnsäten bytta mot gråa Next gen men hade nästan 3mån väntetid bara på att få in stolarna till SC, så det ligger nog nåt i att dom ligger efter i produktionen.
Skulle det kunna vara så att dom fasar ut dom gråa kanske? För att likställa stolsutbudet med MX? Kanske kommer det nu ultravita i fuskskinn istället för de gråa i skinn som funnits hittills till MS? Kan man då kanske även hoppas på ventilation till MS?
Skulle det kunna vara så att dom fasar ut dom gråa kanske? För att likställa stolsutbudet med MX? Kanske kommer det nu ultravita i fuskskinn istället för de gråa i skinn som funnits hittills till MS? Kan man då kanske även hoppas på ventilation till MS?

Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Vita säten, 100 kWh batteri, autopilot 2.0, något mer vi väntar på för kommande uppdateringar av Model S? 

- gellerstam
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/magnus28392
Ventilerade säten.vigge50 skrev:Vita säten, 100 kWh batteri, autopilot 2.0, något mer vi väntar på för kommande uppdateringar av Model S?
DRAGKROK!
Self presenting doors.
Senast redigerad av gellerstam, redigerad totalt 1 gånger.
Tesla Model Y
Självstängande laddluckavigge50 skrev:Vita säten, 100 kWh batteri, autopilot 2.0, något mer vi väntar på för kommande uppdateringar av Model S?

Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
De fasar säkert ut de gråa sätena på grund av dålig kvalitet. Har aldrig sett maken till mer slitage på ett år gamla skinnstolar.
Model S P85D 2015 - Såld
Model 3 LR AWD + drag 2020 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y LR MC-Red, Drag 2021 (snart till salu)
Model Y Performance 2023
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y Performance 2023
Skulle väl redan ingåttPontus skrev:Självstängande laddluckavigge50 skrev:Vita säten, 100 kWh batteri, autopilot 2.0, något mer vi väntar på för kommande uppdateringar av Model S?

Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
Skulle ha gjort. Ett tag hette det att det bara var en SW uppdatering och skulle komma snart.Feddan skrev:Skulle väl redan ingåttPontus skrev:Självstängande laddluckavigge50 skrev:Vita säten, 100 kWh batteri, autopilot 2.0, något mer vi väntar på för kommande uppdateringar av Model S?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
Lista lite fler saker som finns på Model X men inte Model S förutom dragkrok och självstängande laddlucka:vigge50 skrev:Vita säten, 100 kWh batteri, autopilot 2.0, något mer vi väntar på för kommande uppdateringar av Model S?
*Självstängande (och öppnande men inte lika viktigt) dörr
*Lampa till spegel i solskyddet
*Fler mugghållare
*Sidofack i dörrarna
*Fler USB-ladduttag
*Lastkrokar i bagaget
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Kan du övertala min fru också så byter jag nu.Svenssons skrev:Lista lite fler saker som finns på Model X men inte Model S förutom dragkrok och självstängande laddlucka:vigge50 skrev:Vita säten, 100 kWh batteri, autopilot 2.0, något mer vi väntar på för kommande uppdateringar av Model S?
*Fler mugghållare
*Sidofack i dörrarna
*Fler USB-ladduttag
*Lastkrokar i bagaget
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
Mai pen rai! Vi kan komma upp på ett besök senare. Lampa till sminkspegel är väl ett plus. Nu har du redan Model S så att man kan spara mat i frunken som håller sig sval under vintern är ju ingen ny fördel. Vi brukar köpa 10-20 kg med pla nin (tilapia) när vi är i Götet t.ex. så jag lär fylla frunken på Model X med fisk... Model X kan också lasta 5 säckar ris extra jämfört med Model S.Pontus skrev:Kan du övertala min fru också så byter jag nu.Svenssons skrev:Lista lite fler saker som finns på Model X men inte Model S förutom dragkrok och självstängande laddlucka:vigge50 skrev:Vita säten, 100 kWh batteri, autopilot 2.0, något mer vi väntar på för kommande uppdateringar av Model S?
*Fler mugghållare
*Sidofack i dörrarna
*Fler USB-ladduttag
*Lastkrokar i bagaget
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
BraSvenssons skrev:Mai pen rai! Vi kan komma upp på ett besök senare. Lampa till sminkspegel är väl ett plus. Nu har du redan Model S så att man kan spara mat i frunken som håller sig sval under vintern är ju ingen ny fördel. Vi brukar köpa 10-20 kg med pla nin (tilapia) när vi är i Götet t.ex. så jag lär fylla frunken på Model X med fisk... Model X kan också lasta 5 säckar ris extra jämfört med Model S.Pontus skrev:Kan du övertala min fru också så byter jag nu.Svenssons skrev:Lista lite fler saker som finns på Model X men inte Model S förutom dragkrok och självstängande laddlucka:vigge50 skrev:Vita säten, 100 kWh batteri, autopilot 2.0, något mer vi väntar på för kommande uppdateringar av Model S?
*Fler mugghållare
*Sidofack i dörrarna
*Fler USB-ladduttag
*Lastkrokar i bagaget
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
Aj då... Jag fick min för tre veckor sedan med helläckra ljusgrå säten.grenhall skrev:De fasar säkert ut de gråa sätena på grund av dålig kvalitet. Har aldrig sett maken till mer slitage på ett år gamla skinnstolar.
Har du någon bild på detta makalösa slitage ?

Model S P90DL - Facelift - Midnight Silver - Light Gray Lether. Levererad 3-Aug-2016. ( http://www.section4.se )
Glömde säga att ni är givetvis välkomna när som.Svenssons skrev:Mai pen rai! Vi kan komma upp på ett besök senare. Lampa till sminkspegel är väl ett plus. Nu har du redan Model S så att man kan spara mat i frunken som håller sig sval under vintern är ju ingen ny fördel. Vi brukar köpa 10-20 kg med pla nin (tilapia) när vi är i Götet t.ex. så jag lär fylla frunken på Model X med fisk... Model X kan också lasta 5 säckar ris extra jämfört med Model S.Pontus skrev:Kan du övertala min fru också så byter jag nu.Svenssons skrev:Lista lite fler saker som finns på Model X men inte Model S förutom dragkrok och självstängande laddlucka:vigge50 skrev:Vita säten, 100 kWh batteri, autopilot 2.0, något mer vi väntar på för kommande uppdateringar av Model S?
*Fler mugghållare
*Sidofack i dörrarna
*Fler USB-ladduttag
*Lastkrokar i bagaget
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
Jag tar några bilder när jag kommer ut till bilen.Waxinator skrev:Aj då... Jag fick min för tre veckor sedan med helläckra ljusgrå säten.grenhall skrev:De fasar säkert ut de gråa sätena på grund av dålig kvalitet. Har aldrig sett maken till mer slitage på ett år gamla skinnstolar.
Model S P85D 2015 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y Performance 2023
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y Performance 2023
grenhall skrev:Jag tar några bilder när jag kommer ut till bilen.Waxinator skrev:Aj då... Jag fick min för tre veckor sedan med helläckra ljusgrå säten.grenhall skrev:De fasar säkert ut de gråa sätena på grund av dålig kvalitet. Har aldrig sett maken till mer slitage på ett år gamla skinnstolar.

Så här ser mina säten ut efter 4' mil och daglig användning
Skickat från min iPhone med Tapatalk
S85D Röd, Mercedes 230 SLK Gul metallic, Modell X 100D Silver en Modell 3 bokad men blir troligen avbokad
Du har ju inte Next Gen.Bow skrev:grenhall skrev:Jag tar några bilder när jag kommer ut till bilen.Waxinator skrev:Aj då... Jag fick min för tre veckor sedan med helläckra ljusgrå säten.grenhall skrev:De fasar säkert ut de gråa sätena på grund av dålig kvalitet. Har aldrig sett maken till mer slitage på ett år gamla skinnstolar.
Så här ser mina säten ut efter 4' mil och daglig användning
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Nu har jag bara haft min bil i 1 månad men föregående ägare har kört 960 mil.
Men mitt förarsäte ser ut såhär:
Model S P85D 2015 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y Performance 2023
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y Performance 2023
Tack för bilderna !
Det ser ut som om det färgade ytskiktet har nötts bort efter en tids användning.
Grundfärgen syns ju tidigare mot ljusa färger. Undrar då hur X modellens vita säten klarar sig.
Har ni visat upp detta för Tesla Service ? Kanske har de passande läderfärg för liknande skador.
P.S. Har någon av er försökt med läderrengöring för att se om det återställs något ?
Det ser ut som om det färgade ytskiktet har nötts bort efter en tids användning.
Grundfärgen syns ju tidigare mot ljusa färger. Undrar då hur X modellens vita säten klarar sig.
Har ni visat upp detta för Tesla Service ? Kanske har de passande läderfärg för liknande skador.
P.S. Har någon av er försökt med läderrengöring för att se om det återställs något ?
Model S P90DL - Facelift - Midnight Silver - Light Gray Lether. Levererad 3-Aug-2016. ( http://www.section4.se )
Alltså. En bil för en miljon som är ett halvår gammal typ tänker jag inte mixtra med några egna lösningar. Det får Tesla fixa. Min bil ska in på verkstad för missljud så jag tänker ta upp allt jag hittat. Jag antar att det inte bara är jag som har problem med sätet.Waxinator skrev:Tack för bilderna !
Model S P85D 2015 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y Performance 2023
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y Performance 2023
Här är mina svarta nextgen
9 månader 2500mil

9 månader 2500mil

Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Om man beställer någon av P-modellerna kan man numera inte längre få dem med grå klädsel, iaf inte enligt den amerikanska designstudion.
MY LR, Pearl White
dom är ersatta med ultravita utan möjlighet till ventilation.Kirre skrev:Om man beställer någon av P-modellerna kan man numera inte längre få dem med grå klädsel, iaf inte enligt den amerikanska designstudion.
Model 3-24/Polestar 3-24