Jag tänkte starta en tråd där vi kan lägga upp bilder på lite annorlunda platser där vi har stått och laddat våra bilar.
Jag börjar med en spannmålstork.
Spanmålstork
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
En liknande har jag postat i annan tråd, men den platsar här tycker jag.
Herr X hade laddat på ett boende i nordöstra Polen, så jag tänkte göra det enkelt för mig och bo på samma ställe och ladda. Dock var jorden dålig överallt där, så min UMC vägrade. Herr X hade norsk UMC, så det var inte något problem för honom.
Som tur hade dock ägarens bror ordentligt jordad trefas på sin silo.
edit: väderstreck
Senast redigerad av bylund, redigerad totalt 1 gånger.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Vi körde med två andra Teslor till Amsterdam för Tesla Supercharger Rally och stannade i Bremen på hotellet där de hade lovat laddning. När vi checkade in, förstod de inte vad vi pratar om. Efter någon förhandling fick vi en schukoförlängningssladd från receptionen. En för tre bilar att dela på. Vi fick ställa ner laddningen till 5 A. Vi laddade kanske 5 km var över natten. I alla fall fick vi gratis parkeringen.
Vi körde med två andra Teslor till Amsterdam för Tesla Supercharger Rally och stannade i Bremen på hotellet där de hade lovat laddning. När vi checkade in, förstod de inte vad vi pratar om. Efter någon förhandling fick vi en schukoförlängningssladd från receptionen. En för tre bilar att dela på. Vi fick ställa ner laddningen till 5 A. Vi laddade kanske 5 km var över natten. I alla fall fick vi gratis parkeringen.
FUPE3767.jpg
Se förlängningssladden som går in genom fönstret.
Aaah! Så det är du som är Bylunds "tvilling"?
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Ingen snabbladdning direkt och grattis till första inlägget
Tack!
danni skrev:
Aaah! Så det är du som är Bylunds "tvilling"?
Snarare sambo.
Aha, så det är faktiskt Bylunds bil på bilden. Det har nämligen varit en del bilder här på forumet med en röd bil med nummerplåt EMS*** som inte är er bil, så jag tänkte det kanske var den andra bilen här. Siffrorna har jag inte orkat lägga på minnet
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
På väg hem från skidsemester i Lillehammmer. Övernattade i Hamar. Som ni alla vet fungerar inte Schuko i norska uttag. Efter mycket ringande från receptionen och efter kontakt med den tekniske chefen trollades ett runt 3x16 fram alldeles utanför huvudentrén till Scandic i Hamar. Det kallar jag service.