YggDraCill?Vidio skrev:Ah, kom på mig själv å hittade!cnyb skrev:Titta på fordonen så ser du vin, nyaste ligger förstVidio skrev:Härligt!cnyb skrev:![]()
Verkar klurigt att få reda på just VILKEN det är dock va?
Fick reda på från min DS nu att jag kan hämta den 24/8.![]()
Tyvärr så kan jag som bekant inte det...
Då borde jag höra något snart också.![]()
YDC... Hmmm, smeknamnet blir klurigt på den här. Alla förslag uppskattas!
Hur lång tid tar skeppningen?
Moderator: Redaktion
Re: Hur lång tid tar skeppningen?
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
- gellerstam
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/magnus28392
Personlig nummerplåt?Vidio skrev:Ah, kom på mig själv å hittade!cnyb skrev:Titta på fordonen så ser du vin, nyaste ligger förstVidio skrev:Härligt!cnyb skrev:![]()
Verkar klurigt att få reda på just VILKEN det är dock va?
Fick reda på från min DS nu att jag kan hämta den 24/8.![]()
Tyvärr så kan jag som bekant inte det...
Då borde jag höra något snart också.![]()
YDC... Hmmm, smeknamnet blir klurigt på den här. Alla förslag uppskattas!

Tesla Model Y
"Tesla Model S — EON098"cnyb skrev:
Sååååå bra registreringsnummer för en elbil!!!

/YDB462
Tack för förslagen!
Personlig nummerplåt är nog tyvärr inte att tänka på, då företaget nog inte gillar det...
Men gärna fler förslag, ni är ju så sjukt kreativa på det här forumet.
YDC 887 är det som gäller... Ungefär lika lätt som att rimma på "stolpe"

Personlig nummerplåt är nog tyvärr inte att tänka på, då företaget nog inte gillar det...
Men gärna fler förslag, ni är ju så sjukt kreativa på det här forumet.

YDC 887 är det som gäller... Ungefär lika lätt som att rimma på "stolpe"

Jag gillar onekligen "YggDraCill"... men det kanske borde bli "YggDraCell" om det ska gälla en elbil?! 
-Y do care?
Annars verkar förkortningen oftast förknippas med "Youth Development Centre", vilket kanske är lagom upphetsande? Men jag fick en träff på "Young Drivers' Club"...

-Y do care?
Annars verkar förkortningen oftast förknippas med "Youth Development Centre", vilket kanske är lagom upphetsande? Men jag fick en träff på "Young Drivers' Club"...

Yepp, YggDraCill leder än så länge, eller kanske snarare YggDraCell som du nämnde!Tobility skrev:Jag gillar onekligen "YggDraCill"... men det kanske borde bli "YggDraCell" om det ska gälla en elbil?!
-Y do care?

Bra med en elbilstwist i namnet!

Någon som associerar 887 med något?
Det borde jag ju ha kommit på själv förståsVidio skrev:Yepp, YggDraCill leder än så länge, eller kanske snarare YggDraCell som du nämnde!Tobility skrev:Jag gillar onekligen "YggDraCill"... men det kanske borde bli "YggDraCell" om det ska gälla en elbil?!
-Y do care?
Annars verkar förkortningen oftast förknippas med "Youth Development Centre", vilket kanske är lagom upphetsande? Men jag fick en träff på "Young Drivers' Club"...![]()
Bra med en elbilstwist i namnet!![]()
Någon som associerar 887 med något?

Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Haha, men du är ju "founder" på namnet, men teamwork är det bästa! 

YDC - Varför likström?Vidio skrev:YDC... Hmmm, smeknamnet blir klurigt på den här. Alla förslag uppskattas!
Svaret torde vara självklart!
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
- Happyfeet11
- Teslaägare
+1Happyfeet11 skrev:Your dream car!
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Dealade lite med leasingbolaget, så nu hämtar jag "YggdraCell" (än så länge arbetsnamn
) den 25/8 vilket alltså självklart är en TORSDAG! :
Finns väl ingen annan dag man kan hämta en Tesla på väl?
Hur som helst... Kan inte tiden gå liiiiite fortare, fyyyy vad kul det här ska bli!

Hur som helst... Kan inte tiden gå liiiiite fortare, fyyyy vad kul det här ska bli!

Gillar det här förslaget, men blir lite konstigt att alltid säga "jag kommer över med your dream car då!"Happyfeet11 skrev:Your dream car!

Enklare å säga typ "Bettan" då... Så vill gärna ha åt det hållet.

Jag har sett den irl nu... 
3mån+1 dag från bekräftelse tills den kom till Stockholm, då är det bara att vänta in leveranskontroller å sånt då....

Såg en massa andra bilar också

3mån+1 dag från bekräftelse tills den kom till Stockholm, då är det bara att vänta in leveranskontroller å sånt då....

Såg en massa andra bilar också

Väntar på Tesla #3 (röd M3P)
Härligt! 25/8 är ett av mina förslag på upphämtning ocksåVidio skrev:Dealade lite med leasingbolaget, så nu hämtar jag "YggdraCell" (än så länge arbetsnamn) den 25/8 vilket alltså självklart är en TORSDAG! :
Finns väl ingen annan dag man kan hämta en Tesla på väl?

Kollade inte supernoga men minst två nya svarta var det där iafBarkstrom skrev:cnyb, såg du en svart p90d?

Var på biluppgifter.se ser man nyreggade fordon?cnyb skrev:Kollade inte supernoga men minst två nya svarta var det där iafBarkstrom skrev:cnyb, såg du en svart p90d?Med tanke på mängden nya bilar tror jag att alla nya på biluppgifter.se är där nu!
En röd Model 3 Long Range från Mars 2019.
Lyssna på Bilar med sladd - nordens största elbilspoddcast! http://www.bilarmedsladd.se.
Lyssna på Bilar med sladd - nordens största elbilspoddcast! http://www.bilarmedsladd.se.
cnyb presenterade en länk här ovanför i tråden. Där kan du klicka på var bil och se vin-numret. Hoppas du hittar din lojd där:)djFabbe skrev:Var på biluppgifter.se ser man nyreggade fordon?cnyb skrev:Kollade inte supernoga men minst två nya svarta var det där iafBarkstrom skrev:cnyb, såg du en svart p90d?Med tanke på mängden nya bilar tror jag att alla nya på biluppgifter.se är där nu!
Man kan även söka på sitt VIN direkt på biluppgifter.se och få fram bilens uppgifter.Barkstrom skrev:cnyb presenterade en länk här ovanför i tråden. Där kan du klicka på var bil och se vin-numret. Hoppas du hittar din lojd där:)djFabbe skrev:Var på biluppgifter.se ser man nyreggade fordon?cnyb skrev:Kollade inte supernoga men minst två nya svarta var det där iafBarkstrom skrev:cnyb, såg du en svart p90d?Med tanke på mängden nya bilar tror jag att alla nya på biluppgifter.se är där nu!
Någon som vet om bilarna som kom till Rotterdam den 16 Augusti med Maersk Carolina har kommit till Tilburg ännu?
Från Rotterdam till Tilburg borde det max ta 1-2 dagar. Kan dock ta uppåt ett par veckor i Tilburg verkar det som.Stefan727 skrev:Någon som vet om bilarna som kom till Rotterdam den 16 Augusti med Maersk Carolina har kommit till Tilburg ännu?
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Känns som att Tesla leverar många bilar nu i augusti. Eller är det bara så att det är många "forum" bilar som blir levererade?
Svart X90D, bokat en M3.
Det är jag också nyfiken påStefan727 skrev:Någon som vet om bilarna som kom till Rotterdam den 16 Augusti med Maersk Carolina har kommit till Tilburg ännu?