Tesla var i Falun idag, å jag var naturligtvis där! Hade grabben med mig (5 år), och farsan som är lite av en elbilsskeptiker. Eftersom jag var nojig att missa tiden, så var jag där en timma före bokad tid. Å jag tackar min lyckliga stjärna att de som hade bokat tid klockan 16:00 inte kom. Då fick jag två tider att köra! En för S och en för x.
Man kände väldigt tydligt vilka skillnader och likheter som bilarna hade då jag körde de efter varann. Först måste jag säga vilken fantastisk bil S är. Det var en P90D Att köra en bil utan explosionsmotor är verkligen en fröjd! Autopiloten var störtskön! Ludicrous var fantastiskt!!!
Tyckte faktiskt att Model x P90D kändes mindre gedigen. Det var något knackande ljud som uppkom vid kraftigt "potentiometerpådrag" (acceleration)
Kan det möjligtvis ha varit antispinn? Stolarna kändes ganska lika, väldigt sköna var de. Körde bara två mil, så vet ej hur de är vid långdistanskörning.
Tyckte inte motorn för flyttning av andra stolsraden lät så märkvärdigt mycket! Det var trångt i tredje raden, men annars fantastiskt utrymme i X!
En sak som jag uppmärksammade var att man var tvungen att hålla i ratten vid filbyte med autopilot. Så är det inte i USA. Har inte hört att någon nämnt detta här på forumet. Är det något nytt för oss i Sverige? Jag hann inte fippla så mycket med skärmen utan fokuserade mest på att köra.
Grabben satt tyst i baksätet och bara log. Farsan skrattade och svor! Man kan säga att han blev konverterad! Nu ska han ha en modell 3 han också

Funderar själv på att lägga en reservation av 3, men vet ej om frun är " redo" än

Tack för ordet! Ha det gott!