Nyheter i facelift S ?
Moderator: Redaktion
- Gustafsson
- Teslaägare
Nyheter i facelift S ?
Pratade med en nybliven Teslaägare model S 70D med facelift på Lillehammer SuC. Han hävdade att den är bättre ljudisolerad än den förra modellen och det gick inte att höra främre motorn alls ens vid range mode.
Någon som vet vilka fler förbättringar som kan ha gjorts ? Förutom då LED, HEPA filter och karossform ?
Någon som vet vilka fler förbättringar som kan ha gjorts ? Förutom då LED, HEPA filter och karossform ?
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Re: Nyheter i facelift S ?
Det görs hela tiden förbättringar. En 2016 är långt mycket mer solid än en 2015.
Men det e svårt o sätta ett direkt finger på vad som görs. Men visst är det sant att nya modeller inte endast är faceliftade
Men det e svårt o sätta ett direkt finger på vad som görs. Men visst är det sant att nya modeller inte endast är faceliftade
Frunken är nu ännu mindre (D-modell). Ingenstans framgår var/hur bogseringsöglan finns/fästs. Bagagebelysningen sitter vid bakluckans bakkant i stället för i sidorna. Bagageutrymmet hade förut utbuktningar (fästöglor?) nertill vid hjulhusen. Gummimattan jag köpte har numera onödig anpassning för dessa.

Model S P90DL - Facelift - Midnight Silver - Light Gray Lether. Levererad 3-Aug-2016. ( http://www.section4.se )
Ta en titt på sida 176 i manualen om det är samma version som jag har för 2016 Model S.Waxinator skrev:Ingenstans framgår var/hur bogseringsöglan finns/fästs.
EDIT: Ser att den inte gäller faceliften. Borde stå i manualen ändå tycker jag men det verkar som inte alla bilar är utrustade med en bogserögla eller vad man kallar den.
https://www.tesla.com/sites/default/fil ... xtract.pdf
Kan vara liknande som på Model X dock:
https://www.tesla.com/sites/default/fil ... A.pdf?1512
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Har du den tidigare modellen?Waxinator skrev:Frunken är nu ännu mindre (D-modell). Ingenstans framgår var/hur bogseringsöglan finns/fästs. Bagagebelysningen sitter vid bakluckans bakkant i stället för i sidorna. Bagageutrymmet hade förut utbuktningar (fästöglor?) nertill vid hjulhusen. Gummimattan jag köpte har numera onödig anpassning för dessa.
Ja, jag har "senaste" versionen.... (Se min Signatur !
)
Jag försöker upptäcka skillnader gent emot föregående version.
Vissa skillnader kan kanske bero på utrustningspaket.
@Svenssons, Det kan vara som för Model X där fästet sitter under en plastlucka (bild4/4)
Bogseröglan fann jag liggande i räddningsväskan...

@Svenssons, Det kan vara som för Model X där fästet sitter under en plastlucka (bild4/4)
Model S P90DL - Facelift - Midnight Silver - Light Gray Lether. Levererad 3-Aug-2016. ( http://www.section4.se )
Hyrde en tesla s70d hela helgen för att testa den i vardaglig körning innan han bekräftade min order idag. Denna va en facelift som de fått för bara några veckor sedan och främre motorn lät precis som på den äldre 70d som jag kört, jag kommer så väl ihåg det för jag störde mig på ljudet som uppkom vid range mode, och mycket riktigt, samma ljud, som om något skulle vara trasigt fanns även på den med facelift. Så vad som har hänt med han i Norge är nog bara att han blivit äldre så att han tappat lite mer av de höga frekvenserna i hörseln.
Varje gång jag ser den där obefintliga mini-frunken är jag riktigt glad att jag har en "gammal" rwd-modell.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
- Gustafsson
- Teslaägare
Då kanske det ändå bara rör sig om variationer mellan exemplar och inte någon generationsspecifik skillnad. Vissa D-bilar låter ju lite mer än andra. Jag blev lite förvånad när jag hörde det svaga vinandet i min 70D när jag fått den efter att ha läst alla tester om ljudlös motor, men testerna var gjorda på RWD mestadels. Efter norrmannens uppgift om ljudlös 70D, var han övertygad om att man isolerat bilen bättre, men det verkar inte stämma helt i vart fall.jcra skrev:Hyrde en tesla s70d hela helgen för att testa den i vardaglig körning innan han bekräftade min order idag. Denna va en facelift som de fått för bara några veckor sedan och främre motorn lät precis som på den äldre 70d som jag kört, jag kommer så väl ihåg det för jag störde mig på ljudet som uppkom vid range mode, och mycket riktigt, samma ljud, som om något skulle vara trasigt fanns även på den med facelift. Så vad som har hänt med han i Norge är nog bara att han blivit äldre så att han tappat lite mer av de höga frekvenserna i hörseln.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Nyheter i facelift S ?
Förutom plats för krokar (som mig veterligen ingen model S har) så ser jag inga skillnader mot min bil ( tillverkad oktober 2015 )Waxinator skrev:Ja, jag har "senaste" versionen.... (Se min Signatur !)
Att det är skillnad på kofångare fram å bak är givet

I övrigt så är knappar på ratten olika
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se