Bra rabatt på nästan ny S70D
Moderator: Redaktion
- lator
- Teslaägare
Bra rabatt på nästan ny S70D
Varför säljer man en bil som har gått 900 mil med närmare 200.000 kr avdrag? Dessutom leasbar. Tusan vad frestad jag blir...
https://www.blocket.se/stockholm/Tesla_ ... 0.htm?aw=1
https://www.blocket.se/stockholm/Tesla_ ... 0.htm?aw=1
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

- Off Grid Byggaren
Re: Bra rabatt på nästan ny S70D
Jag tror det kan vara marknadspriset om du vill sälja bilen snabbt idag.
För 800 000:- finns det rätt mycket fina bilar att välja på och kundgruppen är väl inte så jättestor heller.
För 800 000:- finns det rätt mycket fina bilar att välja på och kundgruppen är väl inte så jättestor heller.
Audi e-tron 55 Quattro 95 kWh MY19
VW iD4 RWD 80 kWh MY 22
Transportel 950 Flakmoppe 2 kWh MY 04
VW iD4 RWD 80 kWh MY 22
Transportel 950 Flakmoppe 2 kWh MY 04
- Gustafsson
- Teslaägare
Den kostade nog inte så mycket mer ny för ett år sedan. Beror på när prishöjningarna satte in i förhållande till när bilen beställdes.
(Fast jag ser nu att den är modellår 2016, så då borde den ha tappat en del).
(Fast jag ser nu att den är modellår 2016, så då borde den ha tappat en del).
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Kundkretsen är nog relativt liten och det finns många olika modeller och tillval till en model s. Det gäller att specen passar köparen. Själv om jag skulle köpa en tesla så skulle det vara en s60, next gen, vit, ap o premium interiör vilket blir 800kkr efter referal o miljöbilsavdrag. Då får jag en ny bil med faceliften och hepafiltret, ljusgråa säten som jag vill ha och svart innertak samt den färg på lacken han vill ha. Men visst en 70D istället för en 60 är ju skillnad så klart.
Bilen är 2015 uttagen 151209
Min är ca lika gammal och har mer utrustning nypris 950k priset är nog rätt
Min är ca lika gammal och har mer utrustning nypris 950k priset är nog rätt
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Då värderar jag 60 högre för det är ju egentligen en 75.apkungen skrev:Kundkretsen är nog relativt liten och det finns många olika modeller och tillval till en model s. Det gäller att specen passar köparen. Själv om jag skulle köpa en tesla så skulle det vara en s60, next gen, vit, ap o premium interiör vilket blir 800kkr efter referal o miljöbilsavdrag. Då får jag en ny bil med faceliften och hepafiltret, ljusgråa säten som jag vill ha och svart innertak samt den färg på lacken han vill ha. Men visst en 70D istället för en 60 är ju skillnad så klart.
+ att den saknar aktiverad autopilot också.
Model S P85D 2015 - Såld
Model 3 LR AWD + drag 2020 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y LR MC-Red, Drag 2021 (snart till salu)
Model Y Performance 2023
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y Performance 2023
Saknargrenhall skrev:+ att den saknar aktiverad autopilot också.
AP
Premium
Luft
HiFi
7 sätes
Nu efterklok så hade det varit betydligt lättare att räkna vad den har
Metallic
Next Gen
Panorama
Köld
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Jag fick en deal av Tesla på en demobil innan jag köpte min. De ville ha 900k för en med allt utom luft, hifi och 7-sits. Tror den hade gått 300 mil eller liknande.e5m1r skrev:Saknargrenhall skrev:+ att den saknar aktiverad autopilot också.
AP
Premium
Luft
HiFi
7 sätes
Nu efterklok så hade det varit betydligt lättare att räkna vad den har
Metallic
Next Gen
Panorama
Köld
Så denna är nog OK prissatt. Jag hade nog köpt den eller snarare tagit över leasingen.
Model S P85D 2015 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y Performance 2023
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y Performance 2023
Vad bilen kostade ny är ju dock aldrig relevant, det är ju vad man får för pengarna nu som är intressant.
För det första är 70an helt onödig nu när 60an har kommit, 80% av 75 är 60, 90% av 70 är 63 så i praktiken är det bara 3kw mer, typ 1,5mil mer räckvidd, och är dessutom segare att ladda än 60an i slutet.
Jag beställde precis en ny 60d istället för att försöka köpa beg, för de flesta vill ha på tok för mycket för sina bilar.
Med refferal och supermiljöpremien så hamnar en 60d på ca 750k, lägg på panorama och next gen så är man på samma pengar som en ett år gammal bil som har nallat på alla garantier samt använd, dessutom har den inte faceliften och saknar alla de fotlöpande små uppdateringar som man inte har en aning om. Såg en annan här som ville att man skulle ta över leasingen på en 70a, räknade ut att den skulle hamna på strax över 800k, en ny med samma spec hamnar på lite lägre och 2k mil mindre.
Dessa bilarna är precis som datorer, de kanske kommer ligga på samma nypris men vad man får för priset skommer att förändras i snabbt tempo.
Hade dessa beg 70or kostat ca 700 med avdragbar moms då hade det varit intressant och jag hade inte tvekat, på 750 kanske jag hade övervägt det pga lägre förmån på en 2015, men jag hade nog ändå hoppat.
För det första är 70an helt onödig nu när 60an har kommit, 80% av 75 är 60, 90% av 70 är 63 så i praktiken är det bara 3kw mer, typ 1,5mil mer räckvidd, och är dessutom segare att ladda än 60an i slutet.
Jag beställde precis en ny 60d istället för att försöka köpa beg, för de flesta vill ha på tok för mycket för sina bilar.
Med refferal och supermiljöpremien så hamnar en 60d på ca 750k, lägg på panorama och next gen så är man på samma pengar som en ett år gammal bil som har nallat på alla garantier samt använd, dessutom har den inte faceliften och saknar alla de fotlöpande små uppdateringar som man inte har en aning om. Såg en annan här som ville att man skulle ta över leasingen på en 70a, räknade ut att den skulle hamna på strax över 800k, en ny med samma spec hamnar på lite lägre och 2k mil mindre.
Dessa bilarna är precis som datorer, de kanske kommer ligga på samma nypris men vad man får för priset skommer att förändras i snabbt tempo.
Hade dessa beg 70or kostat ca 700 med avdragbar moms då hade det varit intressant och jag hade inte tvekat, på 750 kanske jag hade övervägt det pga lägre förmån på en 2015, men jag hade nog ändå hoppat.