Kanon service!
Postat: 22 aug 2016 10:10
I fredagskväll var jag på väg till landet med familjen och full helgpackning. Helt plötsligt kom det upp ett varningsmeddelande om: "car may shut down unexpectedly" och att "power reduced". Flera funktioner la av inklusive ventilation, yttertemp samt diverse annat och det fanns ingen kraft i bilen. Tack vara tidigare inlägg på forumet om samma fel kom jag ihåg att stannar jag så är det risk att det inte går att köra vidare varför jag stannade innan färjan som leder till vår ö, tyckte det verkade dumt att bli stående på en gul vägfärja..... Mycket riktigt var bilen helt död efter att jag stannat.
Det är i sådana lägen man får en test på om premium märket Tesla också har premium service. Efter lite ringande fram och tillbaks så skickar men en servicekille från Väsby med en låne-Tesla och samt en bärgningsbil. Att jag skulle få någon form av hjälp förväntade jag men jag tycker att servicekillen som i stället för att gå hem fredagkväll kör upp en lånebil till Roslagen för att sedan åka med bärgaren tillbaks till Väsby gör mer än i alla fall jag hade förväntat - snyggt!
Det är i sådana lägen man får en test på om premium märket Tesla också har premium service. Efter lite ringande fram och tillbaks så skickar men en servicekille från Väsby med en låne-Tesla och samt en bärgningsbil. Att jag skulle få någon form av hjälp förväntade jag men jag tycker att servicekillen som i stället för att gå hem fredagkväll kör upp en lånebil till Roslagen för att sedan åka med bärgaren tillbaks till Väsby gör mer än i alla fall jag hade förväntat - snyggt!