Performance Juniper på gång
Postat: 17 sep 2025 18:01
Hämtning av min nya Performance är bekräftad till 25/9
Någon annan som har fått sin redan ?
Någon annan som har fått sin redan ?
https://www.facebook.com/share/p/1H9ukbZ9TF/merc_slk_amg skrev: ↑17 sep 2025 18:01Hämtning av min nya Performance är bekräftad till 25/9![]()
Någon annan som har fått sin redan ?
Hur känns den jämfört med PS3?HelectriC skrev: ↑25 okt 2025 11:10Varför är insynsskyddet i bagaget så extremt dåligt designat? Kan ju inte vika det eller fälla tillbaks utan att det sprätter ner igen.
Och varför i alla dagar får man inte längre välja mellan 1 tryck för farthållare och 2 tryck för autopilot. Går utvecklingen bakåt eller.
Skön bil att köra, men några små irriterande detaljer.
Intressant, i PS3 fick jag aldrig ratten tillräckligt nära mig, mer nöjd med inställningsmöjligheterna i Y.manneson skrev: ↑25 okt 2025 11:14Hur känns den jämfört med PS3?HelectriC skrev: ↑25 okt 2025 11:10Varför är insynsskyddet i bagaget så extremt dåligt designat? Kan ju inte vika det eller fälla tillbaks utan att det sprätter ner igen.
Och varför i alla dagar får man inte längre välja mellan 1 tryck för farthållare och 2 tryck för autopilot. Går utvecklingen bakåt eller.
Skön bil att köra, men några små irriterande detaljer.
Lättare, lite bullrigare och mer studsig?
Största störningsmoment för mig med Y är att man inte kan sänka ratten tillräckligt. I Model 3 går den mkt lägre och längre ut.
Din bil har väl tredje eller fjärde varianten på insynsskydd, det måste ju vara perfekt nu?HelectriC skrev: ↑25 okt 2025 11:10Varför är insynsskyddet i bagaget så extremt dåligt designat? Kan ju inte vika det eller fälla tillbaks utan att det sprätter ner igen.
Och varför i alla dagar får man inte längre välja mellan 1 tryck för farthållare och 2 tryck för autopilot. Går utvecklingen bakåt eller.
Skön bil att köra, men några små irriterande detaljer.
Den jag har är långt från perfekt iafmikebike skrev: ↑25 okt 2025 12:53Din bil har väl tredje eller fjärde varianten på insynsskydd, det måste ju vara perfekt nu?HelectriC skrev: ↑25 okt 2025 11:10Varför är insynsskyddet i bagaget så extremt dåligt designat? Kan ju inte vika det eller fälla tillbaks utan att det sprätter ner igen.
Och varför i alla dagar får man inte längre välja mellan 1 tryck för farthållare och 2 tryck för autopilot. Går utvecklingen bakåt eller.
Skön bil att köra, men några små irriterande detaljer.![]()
Mannen där vinglar lite onödigt mycket om batteriet när det gäller buffer mm. Trovärdigheten får sig därför en liten törn även om Kyle brukar....HerrNilsson skrev: ↑24 nov 2025 10:07Kyle är mkt nöjd!![]()
För den pengen, den bästa bilen man kan köpa. Enorm prestanda, fantastisk fjädring, bra byggkvalitet, grymma säten, lastar mycket, bra körkänsla, lättare bil och mindre batteri än likvärdiga elbilar men med samma lr bättre räckvidd.
Och sen såklart (i USA) FSD!
De allra flesta använder ordningen NMC.
Det stämmer att Trackmode är borttaget på Performance Juniper.Callevspersson skrev: ↑06 dec 2025 06:59Hur är det trackmode, hörde nånting om att det inte finns längre? Riktigt deppigt i så fall. Älskar min trackmode på vintern? ![]()
Nicke Nyfiken skrev: ↑06 dec 2025 11:47Det stämmer att Trackmode är borttaget på Performance Juniper.Callevspersson skrev: ↑06 dec 2025 06:59Hur är det trackmode, hörde nånting om att det inte finns längre? Riktigt deppigt i så fall. Älskar min trackmode på vintern? ![]()
I stället finns det två andra inställningar för antispinn och stabilisering.
Tydligen används Trackmode så sällan på Model Y att Tesla valde att ta bort det.
Håller med.Earplugged skrev: ↑06 dec 2025 13:04Nicke Nyfiken skrev: ↑06 dec 2025 11:47Det stämmer att Trackmode är borttaget på Performance Juniper.Callevspersson skrev: ↑06 dec 2025 06:59Hur är det trackmode, hörde nånting om att det inte finns längre? Riktigt deppigt i så fall. Älskar min trackmode på vintern? ![]()
I stället finns det två andra inställningar för antispinn och stabilisering.
Tydligen används Trackmode så sällan på Model Y att Tesla valde att ta bort det.
Riktigt tråkigt, klart man inte använder det ofta under vanlig körning och en Y kommer nog aldrig ut på bana men man vill ju ha möjligheten att leka lite när tillfälle ges.
Byta ner !?Nicke Nyfiken skrev: ↑06 dec 2025 14:33Håller med.Earplugged skrev: ↑06 dec 2025 13:04Nicke Nyfiken skrev: ↑06 dec 2025 11:47Det stämmer att Trackmode är borttaget på Performance Juniper.Callevspersson skrev: ↑06 dec 2025 06:59Hur är det trackmode, hörde nånting om att det inte finns längre? Riktigt deppigt i så fall. Älskar min trackmode på vintern? ![]()
I stället finns det två andra inställningar för antispinn och stabilisering.
Tydligen används Trackmode så sällan på Model Y att Tesla valde att ta bort det.
Riktigt tråkigt, klart man inte använder det ofta under vanlig körning och en Y kommer nog aldrig ut på bana men man vill ju ha möjligheten att leka lite när tillfälle ges.
Ännu ett argument för mig att inte byta ner mig till en Juniper.
Agree. Juniper MYP är lika stor förbättring som Highland 3P.merc_slk_amg skrev: ↑07 dec 2025 09:48Byta ner !?Nicke Nyfiken skrev: ↑06 dec 2025 14:33Håller med.Earplugged skrev: ↑06 dec 2025 13:04Nicke Nyfiken skrev: ↑06 dec 2025 11:47Det stämmer att Trackmode är borttaget på Performance Juniper.Callevspersson skrev: ↑06 dec 2025 06:59Hur är det trackmode, hörde nånting om att det inte finns längre? Riktigt deppigt i så fall. Älskar min trackmode på vintern? ![]()
I stället finns det två andra inställningar för antispinn och stabilisering.
Tydligen används Trackmode så sällan på Model Y att Tesla valde att ta bort det.
Riktigt tråkigt, klart man inte använder det ofta under vanlig körning och en Y kommer nog aldrig ut på bana men man vill ju ha möjligheten att leka lite när tillfälle ges.
Ännu ett argument för mig att inte byta ner mig till en Juniper.
Har själv haft Model 3 Performance (mycket bullrig, men snabb), och en 2024 Model Y Performance
Uppgraderingen från 2024 till Juniper är på väldigt många sätt till Junipers fördel.
1. Stolarna, sååå mycket bättre.
2. Juniper är markant tystare, vilket förvånade mig mycket eftersom 2024:an var mycket mer isolerad än tidigare versioner.
3. Fjädringen, wow där kan man snacka om en förbättring, valbar med.
4. Ryggstöden bak som justeras med elmotorer.
5. Batteriet, med längre räckvidd och enl mig snabbare laddning än 2024:an.
6. Design både inne och ute, så mycket snyggare än 2024:an
7. Min 2024 hade HW3 Juniper HW4
8. Prestanda, märkbart snabbare spec acc vid 110km/h
Men detta är mina personliga åsikter, du får gärna ha dina, men att ignorera förbättringarna är lite till o stoppa huvudet i sanden.
Precis, det är personliga åsikter och därför skrev jag för mig är det ett nerbyte.merc_slk_amg skrev: ↑07 dec 2025 09:48
Byta ner !?
Har själv haft Model 3 Performance (mycket bullrig, men snabb), och en 2024 Model Y Performance
Uppgraderingen från 2024 till Juniper är på väldigt många sätt till Junipers fördel.
1. Stolarna, sååå mycket bättre.
2. Juniper är markant tystare, vilket förvånade mig mycket eftersom 2024:an var mycket mer isolerad än tidigare versioner.
3. Fjädringen, wow där kan man snacka om en förbättring, valbar med.
4. Ryggstöden bak som justeras med elmotorer.
5. Batteriet, med längre räckvidd och enl mig snabbare laddning än 2024:an.
6. Design både inne och ute, så mycket snyggare än 2024:an
7. Min 2024 hade HW3 Juniper HW4
8. Prestanda, märkbart snabbare spec acc vid 110km/h
Men detta är mina personliga åsikter, du får gärna ha dina, men att ignorera förbättringarna är lite till o stoppa huvudet i sanden.