Sida 1 av 1

Lägga till ärende till planerad service

Postat: 07 apr 2024 09:21
av TeslaG
Kan man lägga till ett ärende till en bokad servicetid? Ska in med vad jag misstänker är värmepumpen som låter väldigt mycket (oljud) då och då vid uppstart. Nu dök följande felmeddelande upp på skärmen; ”DC snabbladdning ej tillgänglig, ok att AC ladda”. Kan inte hitta något val i appen för att ändra, måste jag avboka och boka en ny tid för service då?

Re: Lägga till ärende till planerad service

Postat: 07 apr 2024 09:29
av Xanthopteryx
En gissning är att de hänger ihop:
När värmepumpen självdestruerat sig så fungerar inte kylningen av batteriet varvid man då antagligen stryper den möjligheten till laddning.
Baserat på hur bra det inte går för Teslas värmepumpar så måste man byta hela pumpen samt alla kyl rör kopplade till den.
Jag gissar att efter det kommer DC-laddningen att fungera igen.
Åter igen - gissar - men det är kvalificerad gissning.

Re: Lägga till ärende till planerad service

Postat: 07 apr 2024 09:36
av TeslaG
Xanthopteryx skrev: 07 apr 2024 09:29
En gissning är att de hänger ihop:
När värmepumpen självdestruerat sig så fungerar inte kylningen av batteriet varvid man då antagligen stryper den möjligheten till laddning.
Baserat på hur bra det inte går för Teslas värmepumpar så måste man byta hela pumpen samt alla kyl rör kopplade till den.
Jag gissar att efter det kommer DC-laddningen att fungera igen.
Åter igen - gissar - men det är kvalificerad gissning.
Tack för din gissning, men med all respekt tror jag inte det stämmer. Har haft DC felmeddelandet innan också, och har bytt värmepumpen en gång redan (detta metalliskt ljud men funktionen är det inte fel på), har läst att DC felmeddelandet kommer av en glapp del som finns på tidiga model Y som sedan uppdaterades. Om du vet hur man lägger till ett ärende på befintlig service får du gärna återkomma med ett svar.

Re: Lägga till ärende till planerad service

Postat: 07 apr 2024 10:19
av Elix747
TeslaG skrev: 07 apr 2024 09:21
Kan man lägga till ett ärende till en bokad servicetid? Ska in med vad jag misstänker är värmepumpen som låter väldigt mycket (oljud) då och då vid uppstart. Nu dök följande felmeddelande upp på skärmen; ”DC snabbladdning ej tillgänglig, ok att AC ladda”. Kan inte hitta något val i appen för att ändra, måste jag avboka och boka en ny tid för service då?
Testa att skriva ett meddelande och beskriv det nya ärendet. Har för mig att jag fick ärende tillagt på det sättet.

Re: Lägga till ärende till planerad service

Postat: 07 apr 2024 10:25
av Legato
Det är inga problem att skriva och lägga till. Gjorde det senast för några dagar sedan och inom några timmar var det tillagt med bytt kostnadsförslag.

Jag håller dock med tidigare skribent om att det är troligt att felen är kopplade till varandra.

Re: Lägga till ärende till planerad service

Postat: 07 apr 2024 10:58
av SkipperO
Fel på DC-Laddning verkar vara ett vanligt fel och ofta beror på dålig kontakt och åtgärden är att byta ut någon kabelhärva som går till laddkontakten.

Re: Lägga till ärende till planerad service

Postat: 07 apr 2024 10:59
av Jojo
Du kan såklart lägga till Ditt nya ärende, dock måste Du räkna med att tiden för Ditt besök kommer flyttas fram. Detta är en smula irriterande. Enligt mitt vetande går det inte heller att skapa ett nytt ärende, så länge det finns ett öppet ärende kvar.

Re: Lägga till ärende till planerad service

Postat: 07 apr 2024 11:09
av TeslaG
Tack! Såklart man kan skriva ärende, kunde jag ju listat ut, men jättebra med stöttning vilket kanonforum