Väntrum Model 3 Highland

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Dinsdale
Teslaägare
Inlägg: 730
Blev medlem: 22 apr 2021 22:08
Referralkod: ts.la/gustav72756

Re: Väntrum Model 3 Highland

Inlägg av Dinsdale »

Passerade söder om Södertälje två lastbilar med Highlands på väg norrut på E4 igår kring lunch. Tyckte det var mycket svarta/mörka på vart fall första lastbilen, den andra hade eventuellt även nån Y med sig.
Model 3 SR+ 18" 2021
Användarvisningsbild
niclasfjellner
Teslaägare
Inlägg: 4
Blev medlem: 07 nov 2023 17:54

Re: Väntrum Model 3 Highland

Inlägg av niclasfjellner »

Fanns det några röda på den? :)
Användarvisningsbild
Hjort
Teslaägare
Inlägg: 26
Blev medlem: 29 jan 2021 11:01

Re: Väntrum Model 3 Highland

Inlägg av Hjort »

Fick precis ny tid, Uppskattad leveranstid: December 04–December 18
Hade 25e dec innan. Håller tummarna på att den kan levereras snart 👌
En grå LR med v-däck och dragkrok

———————————————————————

Och där kom sms:et hämtning på onsdag i Norrköping 😍
Model 3 Long Range Stealth Grey/Black -24
Model 3 Long Range Red/Black -21
Användarvisningsbild
Niw0n
Teslaägare
Inlägg: 16
Blev medlem: 29 nov 2023 15:20

Re: Väntrum Model 3 Highland

Inlägg av Niw0n »

Uthämtning bekräftad! 6/12 i Malmö


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Lead developer
Användarvisningsbild
Niw0n
Teslaägare
Inlägg: 16
Blev medlem: 29 nov 2023 15:20

Re: Väntrum Model 3 Highland

Inlägg av Niw0n »

Hjort skrev:
Fick precis ny tid, Uppskattad leveranstid: December 04–December 18
Hade 25e dec innan. Håller tummarna på att den kan levereras snart Bild
En grå LR med v-däck och dragkrok

———————————————————————

Och där kom sms:et hämtning på onsdag i Norrköping Bild
BildBildBildBild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Lead developer
Användarvisningsbild
Klas1234
Teslaägare
Inlägg: 21
Blev medlem: 21 okt 2023 21:47

Re: Väntrum Model 3 Highland

Inlägg av Klas1234 »

Upphämtning i Göteborg 6/12
En röd LR med drag.
👍
Användarvisningsbild
Niw0n
Teslaägare
Inlägg: 16
Blev medlem: 29 nov 2023 15:20

Re: Väntrum Model 3 Highland

Inlägg av Niw0n »

Klas1234 skrev:
Upphämtning i Göteborg 6/12
En röd LR med drag.
Bild
BildBild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Lead developer
Användarvisningsbild
Senspix
Teslaägare
Inlägg: 7
Blev medlem: 12 maj 2020 10:23
Ort: Lund

Re: Väntrum Model 3 Highland

Inlägg av Senspix »

Senspix skrev: 29 nov 2023 18:10
Blå SR med dragkrok, ej vinterdäck, beställd 1/10.
Leveransfönster 3/12-17/12 i Malmö.
Har VIN och reg nr. Tror mig veta säkert att den kom med Hoegh Trigger till Zeebrugge 24/11. Hoegh Trigger är nu i Bremerhaven.
Men var de lastas av....

Jag mailade Tesla idag för att höra om de kunde säga nåt om leveranstidpunkt, dels med tanke på snön som föll idag och dels med tanke på nummerskyltsituationen. Inget svar än.
Fick svar och nytt leveransfönster idag. Svaret sa bl.a Vi kan dessvärre inte säkerställa något mer än att leverans kommer ske inom dem datumen som ni fått, kan inte säga mer än så.
Nytt leveransfönster 11/12 - 25/12
Användarvisningsbild
Wirdheim
Teslaägare
Inlägg: 15
Blev medlem: 10 jan 2020 18:09

Re: Väntrum Model 3 Highland

Inlägg av Wirdheim »

Senspix skrev: 04 dec 2023 21:33
Senspix skrev: 29 nov 2023 18:10
Blå SR med dragkrok, ej vinterdäck, beställd 1/10.
Leveransfönster 3/12-17/12 i Malmö.
Har VIN och reg nr. Tror mig veta säkert att den kom med Hoegh Trigger till Zeebrugge 24/11. Hoegh Trigger är nu i Bremerhaven.
Men var de lastas av....

Jag mailade Tesla idag för att höra om de kunde säga nåt om leveranstidpunkt, dels med tanke på snön som föll idag och dels med tanke på nummerskyltsituationen. Inget svar än.
Fick svar och nytt leveransfönster idag. Svaret sa bl.a Vi kan dessvärre inte säkerställa något mer än att leverans kommer ske inom dem datumen som ni fått, kan inte säga mer än så.
Nytt leveransfönster 11/12 - 25/12
Jag har fått samma information från Tesla i Malmö. Beställt en vit SR med vinterdäck.
Tesla Model 3 RWD - 24
MG 4 Luxury - 23
Cupra Born e-Boost 58 kwh - 22
Ford Mustang Mach E RWD Teknik+ - 21
Skoda Citigo - 20
Nissan Leaf e+ - 19
Renault Zoe R110 - 18
Användarvisningsbild
JMC
Teslaägare
Inlägg: 31
Blev medlem: 03 nov 2020 17:51

Re: Väntrum Model 3 Highland

Inlägg av JMC »

Fick dessvärre försenat leveransfönster idag med två veckor, från 6-20/12 till 18-31/12.
Detta efter att fönstret flyttats framåt en dag varje dag de senaste två veckorna…
Röd LR i Malmö, beställdes 15/10.
Användarvisningsbild
Niw0n
Teslaägare
Inlägg: 16
Blev medlem: 29 nov 2023 15:20

Väntrum Model 3 Highland

Inlägg av Niw0n »

Hämtade ut min idag i Malmö , väldigt smidigt. Den är förinställd på att ladda till 80% , någon som vet om det är riktigt? Riktigt nöjd, men wow blinkersen i rondellerna känns riktigt konstigt - tänker man vänjer sig efter några dagar… körde BMW style hem
Lead developer
Användarvisningsbild
NiklasTesla
Teslaägare
Inlägg: 2424
Blev medlem: 07 okt 2016 22:07
Referralkod: ts.la/niklas60543

Re: Väntrum Model 3 Highland

Inlägg av NiklasTesla »

Niw0n skrev: 06 dec 2023 17:40
Hämtade ut min idag i Malmö , väldigt smidigt. Den är förinställd på att ladda till 80% , någon som vet om det är riktigt? Riktigt nöjd, men wow blinkersen i rondellerna känns riktigt konstigt - tänker man vänjer sig efter några dagar… körde BMW style hem Bild
Körde bilen för några dagar sedan och tyckte det gick på ett par mil att vänja sig vid blinkers och växelväljaren.

MVH
Romeo_ohlsson
Inlägg: 20
Blev medlem: 21 sep 2023 12:33

Re: Väntrum Model 3 Highland

Inlägg av Romeo_ohlsson »

FreddoMental
Inlägg: 55
Blev medlem: 24 jul 2015 03:03

Re: Väntrum Model 3 Highland

Inlägg av FreddoMental »

Hämtade min röda LR i tisdags 5/12. Hade leveransfönster 7-21 dec. Beställde 29/9. Reg-skylt tillverkad 7/11 vilket är samma datum som Tesla förregistrerade bilen enligt car.info.

Bilen känns väldigt mycket premium, vilket inte var fallet med min model 3 performance 2019 :)
IMG_5756.jpeg
IMG_5757.jpeg
/Fredric
Användarvisningsbild
pitemacc
Teslaägare
Inlägg: 130
Blev medlem: 30 jul 2015 13:41
Ort: Piteå

Re: Väntrum Model 3 Highland

Inlägg av pitemacc »

FreddoMental skrev: 07 dec 2023 13:59
Hämtade min röda LR i tisdags 5/12. Hade leveransfönster 7-21 dec. Beställde 29/9. Reg-skylt tillverkad 7/11 vilket är samma datum som Tesla förregistrerade bilen enligt car.info.

Bilen känns väldigt mycket premium, vilket inte var fallet med min model 3 performance 2019 :)

IMG_5756.jpeg

IMG_5757.jpeg

/Fredric
Ser ju väldigt trevlig ut, grattis.
FD: vw egolf -15 SÅLD, Porsche TT -10 SÅLD, MXP100D-17 SÅLD
NU: MSP85D-15, Renault Zoe 41kw, Porsche GT4
FR:Cybertruck awd beställt, MX Plaid 2023 beställt
Användarvisningsbild
mykie
Teslaägare
Inlägg: 49
Blev medlem: 28 jun 2019 13:40

Re: Väntrum Model 3 Highland

Inlägg av mykie »

NiklasTesla skrev: 06 dec 2023 23:45
Niw0n skrev: 06 dec 2023 17:40
Hämtade ut min idag i Malmö , väldigt smidigt. Den är förinställd på att ladda till 80% , någon som vet om det är riktigt? Riktigt nöjd, men wow blinkersen i rondellerna känns riktigt konstigt - tänker man vänjer sig efter några dagar… körde BMW style hem Bild
Körde bilen för några dagar sedan och tyckte det gick på ett par mil att vänja sig vid blinkers och växelväljaren.

MVH
Har haft min i 2½ vecka nu, saknar vanlig blinkersspak! Att växla via skärmen är ok.
Blinka i rondell fungerar faktiskt ok, mer irriterande att den ofta inte stänger av automatiskt i rondeller utan man får oftast trycka en gång till! Blinkersspak, lätt dutt, tre blink, det är så jag vill ha det.
Tesla Modell 3 RWD MY24 (Highland)
Porsche Cayman S - 2006
Kia e-Niro 64 kWh - 2020 (såld)
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14560
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Väntrum Model 3 Highland

Inlägg av taliz »

mykie skrev: 07 dec 2023 16:44
NiklasTesla skrev: 06 dec 2023 23:45
Niw0n skrev: 06 dec 2023 17:40
Hämtade ut min idag i Malmö , väldigt smidigt. Den är förinställd på att ladda till 80% , någon som vet om det är riktigt? Riktigt nöjd, men wow blinkersen i rondellerna känns riktigt konstigt - tänker man vänjer sig efter några dagar… körde BMW style hem Bild
Körde bilen för några dagar sedan och tyckte det gick på ett par mil att vänja sig vid blinkers och växelväljaren.

MVH
Har haft min i 2½ vecka nu, saknar vanlig blinkersspak! Att växla via skärmen är ok.
Blinka i rondell fungerar faktiskt ok, mer irriterande att den ofta inte stänger av automatiskt i rondeller utan man får oftast trycka en gång till! Blinkersspak, lätt dutt, tre blink, det är så jag vill ha det.
Kan tycka Tesla borde kunna automatisera blinkandet till rätt stor del. Särskilt vid navigering, då vet ju bilen var du ska svänga. Kanske också när du kör "vanliga rutter" som den lärt sig. AI FTW.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Kelvin
Inlägg: 34
Blev medlem: 01 dec 2023 07:05

Re: Väntrum Model 3 Highland

Inlägg av Kelvin »

Har ni någon input på hur Tesla Vision sköter sig med AP & parkeringen i Highland?
Användarvisningsbild
Lassewoien
Teslaägare
Inlägg: 64
Blev medlem: 27 okt 2023 08:33
Ort: Mantorp

Re: Väntrum Model 3 Highland

Inlägg av Lassewoien »

Bilen ankommit, men under transporten så fick Tesla meddelande om att det var något fel på ratten och den kan inte lämnas ut. Det är ett av dessa 2 hjul som man skall snurra på ratten.
Lite surt, tar ju tid.. Men som tur är det nog inte postnord som levererar grejer.

Men, då de anses vara en sak som skulle kunna åtgärdas efter leverans egentligen, fast det inte är så i detta fallet, så får man låna en X tills bilen är leveransklar :)

Har aldrig varit med om en service som detta... Kan förstår att Volvo och andra bussar facket på dom.

Kommer aldrig äga nåt annat än Tesla.... Tack Tesla.
LEXUS -> 2023
M3 - 2024
Användarvisningsbild
mykie
Teslaägare
Inlägg: 49
Blev medlem: 28 jun 2019 13:40

Re: Väntrum Model 3 Highland

Inlägg av mykie »

Kelvin skrev: 07 dec 2023 21:49
Har ni någon input på hur Tesla Vision sköter sig med AP & parkeringen i Highland?
Tesla Vision är inget jag törs lita på! Men har faktiskt aldrig haft en bil med sensorer i fronten. Tycker den är lätt att parkera, backspeglar vinklar ner automatisk och bakåt fungerar kameran ganska bra. Men enkla svaret är att som många andra redan sagt så känns Tesla Vision som en riktig betaprodukt.

AP kan jag bara instämma med många andra, slår på torkarna frenetiskt ibland, vid lätt regn, snö så går dom inte igång. När dom väl går igång så slutar dom inte. Bromsar ibland in utan att jag kan förstå varför, då får man snabbt dutta med gasen.
Finns väl ändå hopp, den registrerar ju trafik, skyltar m.m. väldigt bra på skärmen, så känns bara som alla egenheter borde kunna lösas med bättre kod?
Tesla Modell 3 RWD MY24 (Highland)
Porsche Cayman S - 2006
Kia e-Niro 64 kWh - 2020 (såld)
Användarvisningsbild
AndIT
Teslaägare
Inlägg: 95
Blev medlem: 06 aug 2021 13:22
Ort: Linköping
Referralkod: ts.la/andreas51215

Re: Väntrum Model 3 Highland

Inlägg av AndIT »

Lassewoien skrev: 07 dec 2023 22:38
Bilen ankommit, men under transporten så fick Tesla meddelande om att det var något fel på ratten och den kan inte lämnas ut. Det är ett av dessa 2 hjul som man skall snurra på ratten.
Lite surt, tar ju tid.. Men som tur är det nog inte postnord som levererar grejer.

Men, då de anses vara en sak som skulle kunna åtgärdas efter leverans egentligen, fast det inte är så i detta fallet, så får man låna en X tills bilen är leveransklar :)

Har aldrig varit med om en service som detta... Kan förstår att Volvo och andra bussar facket på dom.

Kommer aldrig äga nåt annat än Tesla.... Tack Tesla.
Håller med dig kring att (nuvarnde känsla) är att inte äga något annat än Tesla,
vill dock tillägga att när TS/Volvo hade problem att registrera in min nya Volvo för några år sedan så fick jag under mer än en månads tid kostnadsfritt låna en V90 av ÅF - med lägre självrisk än 2500€ ;)
Tesla MS G/S -2023

Tesla MY RWD B/S -2023
Tesla MS Plaid G/V
Tesla MYP V/S -2022
Tesla MY LR AWD V/S -2021
Tesla M3 LR AWD FSD V/S -2019
Volvo XC60 D4 -2018
Volvo XC70 D4 -2015
Citroën C3 1,4 -2006
Volvo V50 1,8F -2006
Volvo V40 Classic 2.0 -2004
Användarvisningsbild
ONSatan
Teslaägare
Inlägg: 326
Blev medlem: 21 apr 2021 14:08

Re: Väntrum Model 3 Highland

Inlägg av ONSatan »

Lassewoien skrev: 07 dec 2023 22:38
Bilen ankommit, men under transporten så fick Tesla meddelande om att det var något fel på ratten och den kan inte lämnas ut. Det är ett av dessa 2 hjul som man skall snurra på ratten.
Lite surt, tar ju tid.. Men som tur är det nog inte postnord som levererar grejer.

Men, då de anses vara en sak som skulle kunna åtgärdas efter leverans egentligen, fast det inte är så i detta fallet, så får man låna en X tills bilen är leveransklar :)

Har aldrig varit med om en service som detta...Kan förstår att Volvo och andra bussar facket på dom.

Kommer aldrig äga nåt annat än Tesla.... Tack Tesla.
Ha dock i bakhuvudet att du inte kan räkna med denna service. Den är fullständig godtycklig och Tesla är lika oförutsägbara som Elons humör
Användarvisningsbild
cyli
Teslaägare
Inlägg: 33
Blev medlem: 19 sep 2023 10:54

Re: Väntrum Model 3 Highland

Inlägg av cyli »

Tillslut kom den jäkeln, hämtade min LR idag. Hela beställningsförloppet och estimatändringar skedde enligt detta:

  • Order 29 July: est 15Aug
  • Est update 30 Sept: est 19 Oct - 13 dec
  • Est update ?(minns ej): est "Oct-Nov"
  • VIN 2 Nov: est 11-25dec
  • pre-reg 7 Nov: est 11-25dec
  • Est update16 Nov: est 8-22 Dec
  • Delivery booked 29 Nov: est 8 Dec
  • Delivery! 8 Dec
Kunde tidigast ta leverans 15e Augusti pga förmånsbil, därav den långa väntan trots beställning i augusti (tror jag), har dock haft misstankar om att Tesla tappade bort det på något sätt mitt i för efter lång väntan för jag fick mitt VIN tilldelat 24h efter att jag fått tag i någon hos dem som sa "nä inget konstigt i ditt konto som hindrar att du tilldelas, men jag lägger en kommentar för säkerhets skull..."

Oerhört smärtfri upplevelse, tror jag spenderat mer tid att hämta ut paket hos postnord...
Model 3 Highland LR AWD White, 18"
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14560
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Väntrum Model 3 Highland

Inlägg av taliz »

cyli skrev: 08 dec 2023 14:54
Tillslut kom den jäkeln, hämtade min LR idag. Hela beställningsförloppet och estimatändringar skedde enligt detta:

  • Order 29 July: est 15Aug
  • Est update 30 Sept: est 19 Oct - 13 dec
  • Est update ?(minns ej): est "Oct-Nov"
  • VIN 2 Nov: est 11-25dec
  • pre-reg 7 Nov: est 11-25dec
  • Est update16 Nov: est 8-22 Dec
  • Delivery booked 29 Nov: est 8 Dec
  • Delivery! 8 Dec
Kunde tidigast ta leverans 15e Augusti pga förmånsbil, därav den långa väntan trots beställning i augusti (tror jag), har dock haft misstankar om att Tesla tappade bort det på något sätt mitt i för efter lång väntan för jag fick mitt VIN tilldelat 24h efter att jag fått tag i någon hos dem som sa "nä inget konstigt i ditt konto som hindrar att du tilldelas, men jag lägger en kommentar för säkerhets skull..."

Oerhört smärtfri upplevelse, tror jag spenderat mer tid att hämta ut paket hos postnord...
Pics?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14560
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Väntrum Model 3 Highland

Inlägg av taliz »

Niw0n skrev: 06 dec 2023 17:40
Hämtade ut min idag i Malmö , väldigt smidigt. Den är förinställd på att ladda till 80% , någon som vet om det är riktigt? Riktigt nöjd, men wow blinkersen i rondellerna känns riktigt konstigt - tänker man vänjer sig efter några dagar… körde BMW style hem Bild
Pics?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Skriv svar