Re: Fisker Ocean
Postat: 05 mar 2024 07:39
Med den ägarspridningen blir det svårt att pumpa in nytt ägarkapital. Läste i TV att fördäljningsprognosen kapats med 75%.
Skulle gissa att han äger FishDelta som också listas som insider. Geeta Gupta är hans fru för övrigt.SwedishAdvocate skrev: ↑04 mar 2024 21:46Fast tycker i och för sig det verkar som Henrik Fisker äger 0,24% och inte 12%...Legato skrev: ↑04 mar 2024 21:22Det är ju ett noterat bolag så inte så svårt att kolla.SwedishAdvocate skrev: ↑04 mar 2024 19:30Jag tror 'företaget' Fisker vet vem MKHBD är. Men de valde ju onekligen en rätt katastrofdålig 'approach' till vad de nu ville åstadkomma med det där telefonsamtalet...HerrNilsson skrev: ↑04 mar 2024 19:15Såg ni denna? Opsie!
[tweet]
Hyggligt världsfrånvända för att vara ett innovations- och techbaserat bilbolag att man inte vet vem MKHBD är...
Undrar vem det egentligen är som äger Fisker... Det kanske skulle kunna förklara det hela.
Bolaget har extremt bred ägarspridning med massor av småägare. Enda riktigt stora ägaren är faktiskt just (danska) Henrik Fisker med ca 12%.
https://www.wallstreetzen.com/stocks/us ... 0%2413.98M.
Väntat sen start. Frågan var bara när.
Det var nog iofs bara en tidsfråga, Marques recension kanske påskyndade förloppet, men det skulle ha hänt ändå.Don't underestimate the power of MKBHD
Jaså! Får åka förbi och kika.Anderzzon skrev:Så tråkigt om de konkar! Hade gärna kikat på en Ocean som alternativ till Tesla när det är dags att byta bil om ett år.
Såg att de hade en räntekampanj på 2% på lagerbilar just nu också.
Bara att se på SAAB och hur populär den sista 9-5 blev efter konkursen och hur mkt problem folk fick med mjukvara och frånvarande uppdateringar. Eftersom Fiskern inte är i närheten av färdig mjukvarumässigt, så hade det varit katastrof om det framöver inte kom några nya uppdateringar. Bilen har tex inte ens adaptiv farthållare.Zlatje skrev: ↑14 mar 2024 20:39Vad händer med bilarnas andrahandsvärde när företaget gått i konkurs? Den bilen kan inte vara värt ett smack. Buggig programvara som aldrig kommer fixas. Ingen nybilsgaranti? Kan inte reklamera fel?`
Synd. Jag var riktigt sugen på en från att jag hörde om bilen för några år sedan
SAAB hade ju en gigantisk eftemarknad, och många av komponenterna var ju från andra GM-produkter.HelectriC skrev: ↑15 mar 2024 08:19Bara att se på SAAB och hur populär den sista 9-5 blev efter konkursen och hur mkt problem folk fick med mjukvara och frånvarande uppdateringar. Eftersom Fiskern inte är i närheten av färdig mjukvarumässigt, så hade det varit katastrof om det framöver inte kom några nya uppdateringar. Bilen har tex inte ens adaptiv farthållare.Zlatje skrev: ↑14 mar 2024 20:39Vad händer med bilarnas andrahandsvärde när företaget gått i konkurs? Den bilen kan inte vara värt ett smack. Buggig programvara som aldrig kommer fixas. Ingen nybilsgaranti? Kan inte reklamera fel?`
Synd. Jag var riktigt sugen på en från att jag hörde om bilen för några år sedan
Det jag menar är mjukvara, trodde det framgick. Svårt att tro att så många tredjepartsfirmor hackar SAABar och klarar att uppdatera systemen.taliz skrev: ↑15 mar 2024 08:31SAAB hade ju en gigantisk eftemarknad, och många av komponenterna var ju från andra GM-produkter.HelectriC skrev: ↑15 mar 2024 08:19Bara att se på SAAB och hur populär den sista 9-5 blev efter konkursen och hur mkt problem folk fick med mjukvara och frånvarande uppdateringar. Eftersom Fiskern inte är i närheten av färdig mjukvarumässigt, så hade det varit katastrof om det framöver inte kom några nya uppdateringar. Bilen har tex inte ens adaptiv farthållare.Zlatje skrev: ↑14 mar 2024 20:39Vad händer med bilarnas andrahandsvärde när företaget gått i konkurs? Den bilen kan inte vara värt ett smack. Buggig programvara som aldrig kommer fixas. Ingen nybilsgaranti? Kan inte reklamera fel?`
Synd. Jag var riktigt sugen på en från att jag hörde om bilen för några år sedan
Fisker har 0 eftermarknad. Det är bara att skrota skiten typ.
Skillnaden är ju att den tidens system var tämligen enkla. Funkar som en gammal game-boy och behöver inte ny kod för att rätta till fel som inte fanns från början. Det är ”för mycket” kod och processer som minnesdumpar och ställer till oreda i dagens system, mitt tycke.HelectriC skrev: ↑15 mar 2024 13:16Det jag menar är mjukvara, trodde det framgick. Svårt att tro att så många tredjepartsfirmor hackar SAABar och klarar att uppdatera systemen.taliz skrev: ↑15 mar 2024 08:31SAAB hade ju en gigantisk eftemarknad, och många av komponenterna var ju från andra GM-produkter.HelectriC skrev: ↑15 mar 2024 08:19Bara att se på SAAB och hur populär den sista 9-5 blev efter konkursen och hur mkt problem folk fick med mjukvara och frånvarande uppdateringar. Eftersom Fiskern inte är i närheten av färdig mjukvarumässigt, så hade det varit katastrof om det framöver inte kom några nya uppdateringar. Bilen har tex inte ens adaptiv farthållare.Zlatje skrev: ↑14 mar 2024 20:39Vad händer med bilarnas andrahandsvärde när företaget gått i konkurs? Den bilen kan inte vara värt ett smack. Buggig programvara som aldrig kommer fixas. Ingen nybilsgaranti? Kan inte reklamera fel?`
Synd. Jag var riktigt sugen på en från att jag hörde om bilen för några år sedan
Fisker har 0 eftermarknad. Det är bara att skrota skiten typ.
Har inte det i min Zoe och kan inte direkt säga att jag saknar det faktiskt.