Övrig humor
Moderator: Redaktion
Re: Övrig humor
Inte helt ovanligt att hcp har en toalett i mitten medans dörrarna på sidorna leder till större utrymmen med fler toaletter i.
Det Jerker syftar på är att om så är fallet kan ju betalning för herr- och damtoaletter ske vid respektive toalettdörr.
Det Jerker syftar på är att om så är fallet kan ju betalning för herr- och damtoaletter ske vid respektive toalettdörr.
Re: Övrig humor
Prexis...p1457 skrev:Inte helt ovanligt att hcp har en toalett i mitten medans dörrarna på sidorna leder till större utrymmen med fler toaletter i.
Det Jerker syftar på är att om så är fallet kan ju betalning för herr- och damtoaletter ske vid respektive toalettdörr.
Re: Övrig humor
Det jag reagerade mest på var att dörren ser lite smal ut och att betalgrejen kan vara svår att nå för en rullstolsburen. Svårt att öppna dörren också.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Övrig humor
...vilket fick mig att tänka på en artikel i SvD häromdagen:
https://www.svd.se/a/3EEaVd/kinas-ambas ... nsekvenser
...där sista paragrafen i artikeln lyder:
https://www.svd.se/a/3EEaVd/kinas-ambas ... nsekvenser
...där sista paragrafen i artikeln lyder:
Där slutade artikeln så historien förtäljer inte om journalisten var enfaldig nog att plugga in USB-minnet i sin dator, men jag fruktar att det gjorde hon nog.I besökssalen på kinesiska ambassaden räcker ambassadör Cui över en liten röd ask och ler vänligt. I den ligger ett USB-minne, som innehåller Xi Jinpings tal från partikongressen, där han befäste sin makt. Det som nu ska analyseras och implementeras nedåt i partistatens lager, vilket också innebär ambassaden i Stockholm.
M3 SR+ 2019 FSD, HW 2.5, HW 3, 18"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
- Olof Tenghoff
- Teslaägare
- Inlägg: 173
- Blev medlem: 03 jan 2019 12:49
- Ort: Florida
- Referralkod: ts.la/olof1715
Re: Övrig humor
Denna företeelse är så bisarr att det blir komiskt mot bakgrund av att vi nått Tipping Point elbil och att de som köpt avgasbil på senare tid brukar ha någon typ av ursäkt för varför det inte blev el, typ för lång väntetid, för dyr, etc. Inget man är stolt över direkt.
Satt i trafiken i morse och uppäcke att jag stirrade in i avgasrör av aldrig skådad storlek, i just dessa nyaste avgasbilar!
Både grillar och avgasrör har växt till groteska storlekar . Det verkar gälla de flesta märken. För skojs skull tog jag en titt på VWs hemsida och såg att ju nyare modell, desto fler och större avgasrör. Tror denna, kallad Atlas, är en av de nyaste karosserna bland VWs avgasbilar.
De FYRA(!) avgasrören/portarna/(lagugårdsdörrarna?) eller vad man ska kalla dem är nog de största jag sett utanför Vallåkraträffen och de sitter högt, nästan i ansiktshöjd på mindre barn. Den marknadsför de som familjebil
Eftersom detta är klena mainstream-bilar, inte några dragsters direkt, förstår man att det är inte av funktionella skäl utan av designskäl som rören växt.
Föreställer mig desingkommitens diskussioner på VW: "En bil ska vara ett uttryck för din personlighet, kunden ska känna -titta på mig, jag hade inte råd med elbil" eller "I dessa tider av klimatkris och problem med föroreningar borde avgaser, massor av avgaser, vara perfekt. Det skulle få våra kunder att känna sig stolta och nöjda över sitt bilköp. Avgaser ska bli vårt skyltfönster mot världen" Hur tillgodoser vi då dessa behov? -Vi sätter det fler, mycket större och mer synliga avgasrör än på tidigare modeller." japp, det där är tvåtums dragkroksfäste. Då inser man att de fyra avgasportarna är nästan fyra * sex tum, styck.
Satt i trafiken i morse och uppäcke att jag stirrade in i avgasrör av aldrig skådad storlek, i just dessa nyaste avgasbilar!
Både grillar och avgasrör har växt till groteska storlekar . Det verkar gälla de flesta märken. För skojs skull tog jag en titt på VWs hemsida och såg att ju nyare modell, desto fler och större avgasrör. Tror denna, kallad Atlas, är en av de nyaste karosserna bland VWs avgasbilar.
De FYRA(!) avgasrören/portarna/(lagugårdsdörrarna?) eller vad man ska kalla dem är nog de största jag sett utanför Vallåkraträffen och de sitter högt, nästan i ansiktshöjd på mindre barn. Den marknadsför de som familjebil
Eftersom detta är klena mainstream-bilar, inte några dragsters direkt, förstår man att det är inte av funktionella skäl utan av designskäl som rören växt.
Föreställer mig desingkommitens diskussioner på VW: "En bil ska vara ett uttryck för din personlighet, kunden ska känna -titta på mig, jag hade inte råd med elbil" eller "I dessa tider av klimatkris och problem med föroreningar borde avgaser, massor av avgaser, vara perfekt. Det skulle få våra kunder att känna sig stolta och nöjda över sitt bilköp. Avgaser ska bli vårt skyltfönster mot världen" Hur tillgodoser vi då dessa behov? -Vi sätter det fler, mycket större och mer synliga avgasrör än på tidigare modeller." japp, det där är tvåtums dragkroksfäste. Då inser man att de fyra avgasportarna är nästan fyra * sex tum, styck.
Teslaägare sedan 2013
Re: Övrig humor
Det är bara en designgrej, om du kollar in i avgasröret så ser du oftast att flera inte ens har en öppning och den som har det är ganska liten bara en bit inOlof Tenghoff skrev:Denna företeelse är så bisarr att det blir komiskt mot bakgrund av att vi nått Tipping Point elbil och att de som köpt avgasbil på senare tid brukar ha någon typ av ursäkt för varför det inte blev el, typ för lång väntetid, för dyr, etc. Inget man är stolt över direkt.
Satt i trafiken i morse och uppäcke att jag stirrade in i avgasrör av aldrig skådad storlek, i just dessa nyaste avgasbilar!
Både grillar och avgasrör har växt till groteska storlekar . Det verkar gälla de flesta märken. För skojs skull tog jag en titt på VWs hemsida och såg att ju nyare modell, desto fler och större avgasrör. Tror denna, kallad Atlas, är en av de nyaste karosserna bland VWs avgasbilar.
De FYRA(!) avgasrören/portarna/(lagugårdsdörrarna?) eller vad man ska kalla dem är nog de största jag sett utanför Vallåkraträffen och de sitter högt, nästan i ansiktshöjd på mindre barn. Den marknadsför de som familjebil
Eftersom detta är klena mainstream-bilar, inte några dragsters direkt, förstår man att det är inte av funktionella skäl utan av designskäl som rören växt.
Föreställer mig desingkommitens diskussioner på VW: "En bil ska vara ett uttryck för din personlighet, kunden ska känna -titta på mig, jag hade inte råd med elbil" eller "I dessa tider av klimatkris och problem med föroreningar borde avgaser, massor av avgaser, vara perfekt. Det skulle få våra kunder att känna sig stolta och nöjda över sitt bilköp. Avgaser ska bli vårt skyltfönster mot världen" Hur tillgodoser vi då dessa behov? -Vi sätter det fler, mycket större och mer synliga avgasrör än på tidigare modeller." japp, det där är tvåtums dragkroksfäste. Då inser man att de fyra avgasportarna är nästan fyra * sex tum, styck.
- Olof Tenghoff
- Teslaägare
- Inlägg: 173
- Blev medlem: 03 jan 2019 12:49
- Ort: Florida
- Referralkod: ts.la/olof1715
Re: Övrig humor
Japp, det är ju exakt det som gör det komiskt. Om jag inte missuppfattat och att man i själva verket ska vara stolt över sina avgaser? I så fall har de ju designat helt rätt.Gargamel skrev:Det är bara en designgrej, om du kollar in i avgasröret så ser du oftast att flera inte ens har en öppning och den som har det är ganska liten bara en bit inOlof Tenghoff skrev:
Eftersom detta är klena mainstream-bilar, inte några dragsters direkt, förstår man att det är inte av funktionella skäl utan av designskäl som rören växt.
Föreställer mig desingkommitens diskussioner på VW: "En bil ska vara ett uttryck för din personlighet, kunden ska känna -titta på mig, jag hade inte råd med elbil" eller "I dessa tider av klimatkris och problem med föroreningar borde avgaser, massor av avgaser, vara perfekt. Det skulle få våra kunder att känna sig stolta och nöjda över sitt bilköp. Avgaser ska bli vårt skyltfönster mot världen" Hur tillgodoser vi då dessa behov? -Vi sätter det fler, mycket större och mer synliga avgasrör än på tidigare modeller." .
Teslaägare sedan 2013
Re: Övrig humor
Är väl ungefär samma tänk som konstgjort motorljud. En vrålande V8 trots att bilen är eldriven. Som Porsche gör. Det är väl bara en tidsfråga att man skapar fejkad avgasrök också.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Övrig humor
Var det inte Toyota som har tagit patent eller liknande på manuellt växlad elbil med kopplingspedal
- fth
- Teslaägare
- Inlägg: 7211
- Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
- Ort: Stockholm
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Re: Övrig humor
Honda, men dom har i dagarna gått ut och sagt att dom inte tänker bygga någon EV med manuell växel.Daven skrev:Var det inte Toyota som har tagit patent eller liknande på manuellt växlad elbil med kopplingspedal
Trodde dom på allvar att det skulle finnas en efterfrågan för detta?
https://insideevs.com/news/620007/honda ... ission-ev/
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
- mikebike
- Teslaägare
- Inlägg: 7653
- Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
- Ort: Solna
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Re: Övrig humor
mati skrev:Är väl ungefär samma tänk som konstgjort motorljud. En vrålande V8 trots att bilen är eldriven. Som Porsche gör. Det är väl bara en tidsfråga att man skapar fejkad avgasrök också.
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
-
- Inlägg: 22
- Blev medlem: 19 sep 2022 15:53
Re: Övrig humor
Hur mycket har kapaciteten i ditt batteri minskat på de åren?tor skrev:Tror det börjar bli dags att kolla däcktrycket...
MYP V/S best 6/9
Re: Övrig humor
Wow, äldsta Teslan någonsin. Hur är det med rostskyddet efter så många år? Eller är bilen gjord av brons kanske?
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19598
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Övrig humor
Fan, 6735 blev ju inte ens nåt kul eller logiskt varken binärt eller hex ju
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: Övrig humor
Nåväl, upp och ner ger den kanske en hint? ”SELG” …Bjelke skrev:Fan, 6735 blev ju inte ens nåt kul eller logiskt varken binärt eller hex ju
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19598
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Övrig humor
Ja jäklarthemax skrev:Nåväl, upp och ner ger den kanske en hint? ”SELG” …Bjelke skrev:Fan, 6735 blev ju inte ens nåt kul eller logiskt varken binärt eller hex ju
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: Övrig humor
Bjelke skrev:Ja jäklarthemax skrev:Nåväl, upp och ner ger den kanske en hint? ”SELG” …Bjelke skrev:Fan, 6735 blev ju inte ens nåt kul eller logiskt varken binärt eller hex ju
Har ju en reservation på en S som jag häromdagen fick sms från Tesla att jag inom kort kan hämta ut... tillfällighet?
Re: Övrig humor
Jobbar ju med mjukvara och har såklart funderat på vad det är för bugg. Vet att jag typ aldrig kollat däcktryck så antar att det är ett NULL exception. Men varför 6735? Är ju enligt mig inget standard minimum värde utan mäste vara någon skoj konvertering mellan typ minimum sekunder/millisekunder och tid. Men kan inte komma på vadtor skrev:Bjelke skrev:Ja jäklarthemax skrev:Nåväl, upp och ner ger den kanske en hint? ”SELG” …Bjelke skrev:Fan, 6735 blev ju inte ens nåt kul eller logiskt varken binärt eller hex ju
Har ju en reservation på en S som jag häromdagen fick sms från Tesla att jag inom kort kan hämta ut... tillfällighet?