Nja, det där är ju extremt enkelt i jämförelse.
Dom åker ju bokstavligen i vakuum, dvs NOLL omgivning att behöva tolka.
Systemet är nog mer likt ett målstyrningssystem för en missil tex.
Re: Commercial Crew
Postat: 31 maj 2020 17:28
av bylund
Bjelke skrev:
Mission complete då typ
De ska väl hem också?
Re: Commercial Crew
Postat: 31 maj 2020 17:51
av Bjelke
bylund skrev:
Bjelke skrev:
Mission complete då typ
De ska väl hem också?
Jo det är ju sant
Re: Commercial Crew
Postat: 31 maj 2020 18:33
av Pontus
bylund skrev:
Bjelke skrev:
Mission complete då typ
De ska väl hem också?
När åker dom hem?
Re: Commercial Crew
Postat: 31 maj 2020 18:43
av taliz
Inte bestämt riktigt, troligen nån gång i början på augusti.
Re: Commercial Crew
Postat: 31 maj 2020 19:26
av Walker
Bonden Roger skrev:
Dragon 2 kan ta 7 personer. När den används till ISS är det 4 personer. Vid detta test är det bara 2 st. Nästa gång kommer det att vara 4 st.
Ok. Då var det någon information jag missade i onsdagens livesändning när de berättade om de fyra sätena och att man ökar 1 person jämfört med soyus och minskar 3 mot rymdfärjan.
...eller så är mon engelska så urusel att jag helt enkelt fattade fel.
Re: Commercial Crew
Postat: 01 jun 2020 05:28
av carl-pedal
En svindlande tanke - tänk om Nasa gav Nissan i uppdrag att skicka folk till rymden...
Re: Commercial Crew
Postat: 03 jun 2020 15:33
av taliz
Intressant att upplevelsen blir tvärtom mot rymdfärjan.
Den var "rough" medan SRBs var aktiva, för att sedan bli "smooth" efter separation.
För Falcon 9 var första steget "smooth" för att bli "rough" iom stage 2 när vacuum-Merlin aktiverades.