Re: Model S på Nürburg ring
Postat: 12 sep 2019 09:22
Inte såå imponerande. En Raven gör 0-180 på typ 8,8.thebishop skrev:Kollade Laguna Seca varvet - bilen gjorde 60-180 på 6.5s ser jag nu. hur står det sig mot typiska sportbilar idag?
Inte såå imponerande. En Raven gör 0-180 på typ 8,8.thebishop skrev:Kollade Laguna Seca varvet - bilen gjorde 60-180 på 6.5s ser jag nu. hur står det sig mot typiska sportbilar idag?
Bur definitivt, men det är väl ett måste. Skrivits om andra ändringar också men inte sett något bekräftat.Verdi skrev:dd88 skrev:Men drivlinan är iaf ett år bort i tiden, och än vet vi inte vad man mer gjort med bilen. Spekuleras om ett nytt elektromagnetiskt chassi, lättad bil och R-däck.dstr skrev:Säg inte det.dd88 skrev:Har svårt att tro att tiden kommer hamna i rekordböckerna då det enligt Tesla själva är frågan om en prototyp.
Det handlar inte om en konceptbil som visas upp i Frankfurt, utan en kommande drivlina i en befintlig bil. Med färdigutvecklad motorstyrning och rätt batteri så borgar produktionsmodellen för riktiga "Håll käften-tider" jämfört med vad en tidig prototyp kommer att prestera.
Vi får helt enkelt vänta ett år och se om Tesla kan slå några rekord.
Var den där Taycanen helt original? Tyckte jag läste att de hade rivit ut baksätet och satt dit en bur.
Nej, med bur räknas inte rekordet. Det styvar upp bilen och är i sig en fördel. Det är väl ett problem att hitta förare som vill slå varvrekord med gatbilar på ringen pga detta? Krävs ju en del nerver och erfarenhet. Insatsen är hög.Legato skrev:Bur definitivt, men det är väl ett måste. Skrivits om andra ändringar också men inte sett något bekräftat.Verdi skrev:dd88 skrev:Men drivlinan är iaf ett år bort i tiden, och än vet vi inte vad man mer gjort med bilen. Spekuleras om ett nytt elektromagnetiskt chassi, lättad bil och R-däck.dstr skrev:Säg inte det.dd88 skrev:Har svårt att tro att tiden kommer hamna i rekordböckerna då det enligt Tesla själva är frågan om en prototyp.
Det handlar inte om en konceptbil som visas upp i Frankfurt, utan en kommande drivlina i en befintlig bil. Med färdigutvecklad motorstyrning och rätt batteri så borgar produktionsmodellen för riktiga "Håll käften-tider" jämfört med vad en tidig prototyp kommer att prestera.
Vi får helt enkelt vänta ett år och se om Tesla kan slå några rekord.
Var den där Taycanen helt original? Tyckte jag läste att de hade rivit ut baksätet och satt dit en bur.
Viktigt är ju också att man från Ringen bekräftat att Taycans 7:42 inte är ett officiellt rekord.
Varför tänker du att det behövs en förare? och om det behövs en förare, varför måste denne sitta i bilen?Verdi skrev:Det är väl ett problem att hitta förare som vill slå varvrekord med gatbilar på ringen pga detta? Krävs ju en del nerver och erfarenhet. Insatsen är hög.
Nä inte så länge alla stora hajar på Blocket (bilfirmor) köper på KVD och säljer svindyrt på blocket. Inkluderat ShiftGear som säljer sina bilar till sjuka överpriser, enligt honom själv är det kunderna som sätter priset, något jag kritiserade honom för eftersom i andra branscher är väl alltid experten som kan marknaden och priserna typ mäklare och andra försäljare. Men nej, han sätter kundens behov förstLegato skrev:Suck. Trodde det var exakt sånt här Elon inte sysslade med. Snacka om att döda XP och SP försäljningen ett år framåt.
Är jätteglad att uppdateringen kommer men de borde väntat med att annonsera den. Jag hoppas de iaf specificerar att den kommer bli dyyyyr
Nej, tillgång och efterfrågan sätter alltid priset på en väl fungerande marknad. Att bestämma ett "objektivt värde" går inte. Stefans jobb är att få ut så mycket pengar som möjligt till sina kunder och sig själv. Inte att styra prisbilden.MDurante skrev:Nä inte så länge alla stora hajar på Blocket (bilfirmor) köper på KVD och säljer svindyrt på blocket. Inkluderat ShiftGear som säljer sina bilar till sjuka överpriser, enligt honom själv är det kunderna som sätter priset, något jag kritiserade honom för eftersom i andra branscher är väl alltid experten som kan marknaden och priserna typ mäklare och andra försäljare. Men nej, han sätter kundens behov förstLegato skrev:Suck. Trodde det var exakt sånt här Elon inte sysslade med. Snacka om att döda XP och SP försäljningen ett år framåt.
Är jätteglad att uppdateringen kommer men de borde väntat med att annonsera den. Jag hoppas de iaf specificerar att den kommer bli dyyyyr
Finns ju också rimliga gränser, vem köper en P85DL för 735k?Verdi skrev:Nej, tillgång och efterfrågan sätter alltid priset på en väl fungerande marknad. Att bestämma ett "objektivt värde" går inte.MDurante skrev:Nä inte så länge alla stora hajar på Blocket (bilfirmor) köper på KVD och säljer svindyrt på blocket. Inkluderat ShiftGear som säljer sina bilar till sjuka överpriser, enligt honom själv är det kunderna som sätter priset, något jag kritiserade honom för eftersom i andra branscher är väl alltid experten som kan marknaden och priserna typ mäklare och andra försäljare. Men nej, han sätter kundens behov förstLegato skrev:Suck. Trodde det var exakt sånt här Elon inte sysslade med. Snacka om att döda XP och SP försäljningen ett år framåt.
Är jätteglad att uppdateringen kommer men de borde väntat med att annonsera den. Jag hoppas de iaf specificerar att den kommer bli dyyyyr
Vi som tycker begagnade bilar är för dyra får helt enkelt låta bli att köpa begagnat.
(Tyvärr) Helt ointressant i dessa tider. En film på youtube säljer bilar. Inte vad någon track marshal på ringen säger.Legato skrev:Viktigt är ju också att man från Ringen bekräftat att Taycans 7:42 inte är ett officiellt rekord.
MDurante skrev:Finns ju också rimliga gränser, vem köper en P85DL för 735k?Verdi skrev:Nej, tillgång och efterfrågan sätter alltid priset på en väl fungerande marknad. Att bestämma ett "objektivt värde" går inte.MDurante skrev:Nä inte så länge alla stora hajar på Blocket (bilfirmor) köper på KVD och säljer svindyrt på blocket. Inkluderat ShiftGear som säljer sina bilar till sjuka överpriser, enligt honom själv är det kunderna som sätter priset, något jag kritiserade honom för eftersom i andra branscher är väl alltid experten som kan marknaden och priserna typ mäklare och andra försäljare. Men nej, han sätter kundens behov förstLegato skrev:Suck. Trodde det var exakt sånt här Elon inte sysslade med. Snacka om att döda XP och SP försäljningen ett år framåt.
Är jätteglad att uppdateringen kommer men de borde väntat med att annonsera den. Jag hoppas de iaf specificerar att den kommer bli dyyyyr
Vi som tycker begagnade bilar är för dyra får helt enkelt låta bli att köpa begagnat.
https://www.blocket.se/stockholm/Tesla_ ... ?ca=11&w=3
vem köper en P90DL för 895k?
https://www.blocket.se/stockholm/Tesla_ ... ?ca=11&w=3
Tesla själva runt om europa säljer P85DL för runt 600k, senast gick en snik P85D i Danmark för 518.000SEK och en P90DL facelift med 3900mil för 695.000SEK i Tyskland. bägge med CPO garanti 4år/8000mil från köpsdatum. Varför skulle man få 200.000kr mer i Sverige för den utan garanti?
Det stämmer ju inte. Shiftgear är en förmedlare, de köper inte bilar på KVD för att ha i eget lager. Dessutom verkar de sälja merparten av sina bilar till Norge.MDurante skrev:Nä inte så länge alla stora hajar på Blocket (bilfirmor) köper på KVD och säljer svindyrt på blocket. Inkluderat ShiftGear som säljer sina bilar till sjuka överpriser, enligt honom själv är det kunderna som sätter priset, något jag kritiserade honom för eftersom i andra branscher är väl alltid experten som kan marknaden och priserna typ mäklare och andra försäljare. Men nej, han sätter kundens behov förstLegato skrev:Suck. Trodde det var exakt sånt här Elon inte sysslade med. Snacka om att döda XP och SP försäljningen ett år framåt.
Är jätteglad att uppdateringen kommer men de borde väntat med att annonsera den. Jag hoppas de iaf specificerar att den kommer bli dyyyyr
Har inte påstått Shiftgear köper bilar har påstått att de säljer/förmedlar till överpriser som hajar som köper på KVD gör, det är jag väl medveten om. Men han är ju ute efter att tjäna pengar, och enda sättet är då att sätta höga priser på bilar han förmedlar.Legato skrev:Det stämmer ju inte. Shiftgear är en förmedlare, de köper inte bilar på KVD för att ha i eget lager. Dessutom verkar de sälja merparten av sina bilar till Norge.MDurante skrev:Nä inte så länge alla stora hajar på Blocket (bilfirmor) köper på KVD och säljer svindyrt på blocket. Inkluderat ShiftGear som säljer sina bilar till sjuka överpriser, enligt honom själv är det kunderna som sätter priset, något jag kritiserade honom för eftersom i andra branscher är väl alltid experten som kan marknaden och priserna typ mäklare och andra försäljare. Men nej, han sätter kundens behov förstLegato skrev:Suck. Trodde det var exakt sånt här Elon inte sysslade med. Snacka om att döda XP och SP försäljningen ett år framåt.
Är jätteglad att uppdateringen kommer men de borde väntat med att annonsera den. Jag hoppas de iaf specificerar att den kommer bli dyyyyr
Sen förstår jag inte hur du menar. Hur den svenska begagnatmarknaden ser ut har nog för övrigt extremt liten korrelation till den globala Tesla-försäljningen.
Hmm, är du säker på det? Låter helt galet i mina öron att man från Ringen officiellt skulle kräva att rekord sätts i en bil utan vettig skyddsutrustning.Verdi skrev:Nej, med bur räknas inte rekordet. Det styvar upp bilen och är i sig en fördel. Det är väl ett problem att hitta förare som vill slå varvrekord med gatbilar på ringen pga detta? Krävs ju en del nerver och erfarenhet. Insatsen är hög.Legato skrev:Bur definitivt, men det är väl ett måste. Skrivits om andra ändringar också men inte sett något bekräftat.Verdi skrev:dd88 skrev:Men drivlinan är iaf ett år bort i tiden, och än vet vi inte vad man mer gjort med bilen. Spekuleras om ett nytt elektromagnetiskt chassi, lättad bil och R-däck.dstr skrev:
Säg inte det.
Det handlar inte om en konceptbil som visas upp i Frankfurt, utan en kommande drivlina i en befintlig bil. Med färdigutvecklad motorstyrning och rätt batteri så borgar produktionsmodellen för riktiga "Håll käften-tider" jämfört med vad en tidig prototyp kommer att prestera.
Vi får helt enkelt vänta ett år och se om Tesla kan slå några rekord.
Var den där Taycanen helt original? Tyckte jag läste att de hade rivit ut baksätet och satt dit en bur.
Viktigt är ju också att man från Ringen bekräftat att Taycans 7:42 inte är ett officiellt rekord.
Jo det har du faktiskt... Sedan kanske du menade något annat: "...köper på KVD och säljer svindyrt på blocket. Inkluderat ShiftGear..."MDurante skrev:Har inte påstått Shiftgear köper bilar har påstått att de säljer/förmedlar till överpriser som hajar som köper på KVD gör, det är jag väl medveten om. Men han är ju ute efter att tjäna pengar, och enda sättet är då att sätta höga priser på bilar han förmedlar.Legato skrev:Det stämmer ju inte. Shiftgear är en förmedlare, de köper inte bilar på KVD för att ha i eget lager. Dessutom verkar de sälja merparten av sina bilar till Norge.MDurante skrev:Nä inte så länge alla stora hajar på Blocket (bilfirmor) köper på KVD och säljer svindyrt på blocket. Inkluderat ShiftGear som säljer sina bilar till sjuka överpriser, enligt honom själv är det kunderna som sätter priset, något jag kritiserade honom för eftersom i andra branscher är väl alltid experten som kan marknaden och priserna typ mäklare och andra försäljare. Men nej, han sätter kundens behov förstLegato skrev:Suck. Trodde det var exakt sånt här Elon inte sysslade med. Snacka om att döda XP och SP försäljningen ett år framåt.
Är jätteglad att uppdateringen kommer men de borde väntat med att annonsera den. Jag hoppas de iaf specificerar att den kommer bli dyyyyr
Sen förstår jag inte hur du menar. Hur den svenska begagnatmarknaden ser ut har nog för övrigt extremt liten korrelation till den globala Tesla-försäljningen.
Globalt sett så är Sverigemarknaden väldigt liten det håller jag med om. Men jag tycker det är bra det kommer en ny modell så priserna går ner. Finns ingen susning en tre år gammal S är värd 700-1m när plaid kommer till produktion.
Raven är faktiskt ännu snabbare än jag mindes. Den har följande tider (från Tesla Racing Channel):thebishop skrev:Om raven 8.8 så är det kanske en sekund snabbare? Inte helt kass ändå men inte revolutionerande såklart.
Legato skrev:
Hmm, är du säker på det? Låter helt galet i mina öron att man från Ringen officiellt skulle kräva att rekord sätts i en bil utan vettig skyddsutrustning.
Som jag fattat det så har Taycanen kört det lite "kortare" varvet, vilket är detsamma som Teslan kommer "prova" på under Industry Days. Den officiella sträckningen är några hundra meter längre.
Ja, 458 Italia.thebishop skrev:![]()
Topp - visst hade du en 458?
Tesla har ju hittills inte varit så rappa efter 120 så det blir kul med referens
Det verkar vara helt nytt för i år att Nurburgring själva publicierar och verifierar rekord. Enligt deras hemsida är sträckan på Nordschleife som ska köras 20832 meter.Verdi skrev:Legato skrev:
Hmm, är du säker på det? Låter helt galet i mina öron att man från Ringen officiellt skulle kräva att rekord sätts i en bil utan vettig skyddsutrustning.
Som jag fattat det så har Taycanen kört det lite "kortare" varvet, vilket är detsamma som Teslan kommer "prova" på under Industry Days. Den officiella sträckningen är några hundra meter längre.
Är det "kortare varvet" Bridge to Gantry? Är det inte det som gäller?


Hårig.e5m1r skrev:Har tittat på bilderna noga och denna bil har ny front
”hänget” där fram är borta och luftintaget är mycket större
Finns typ ingen plats för reg skyllt

e5m1r skrev:Har tittat på bilderna noga och denna bil har ny front
”hänget” där fram är borta och luftintaget är mycket större
Finns typ ingen plats för reg skyllt
Jeppe_E skrev:e5m1r skrev:Har tittat på bilderna noga och denna bil har ny front
”hänget” där fram är borta och luftintaget är mycket större
Finns typ ingen plats för reg skyllt
Shit vilka sulor bak. Ser nästan ut som en såndär Funnycar
Skärmarna är breddade va?
Yes syns ganska tydligtJeppe_E skrev:e5m1r skrev:Har tittat på bilderna noga och denna bil har ny front
”hänget” där fram är borta och luftintaget är mycket större
Finns typ ingen plats för reg skyllt
Shit vilka sulor bak. Ser nästan ut som en såndär Funnycar
Skärmarna är breddade va?