Re: Väntrum Model 3 Highland
Postat: 05 dec 2025 15:14
Klarar man inte av att hålla reda på fyra knappar bör man nog lämna in lappen :/mikebike skrev: ↑05 dec 2025 15:093 gånger så många som tidigare.holden skrev: ↑05 dec 2025 12:55![]()
Klarar man inte av att hålla reda på fyra knappar bör man nog lämna in lappen :/mikebike skrev: ↑05 dec 2025 15:093 gånger så många som tidigare.holden skrev: ↑05 dec 2025 12:55![]()
Har jag aldrig använt. I nödsituationer använder jag bromspedalen.mikebike skrev: ↑05 dec 2025 15:08Det är obligatoriskt med nödbroms, och det brukar som sagt vara samma knapp som till parkeringsbromsen.Niklas Z skrev: ↑05 dec 2025 14:44Den minimalistiska designen är kvar. Inte alls påverkad negativt av att ha diskreta kontroller på ratten i stället för spakarna.
Vad menar du med nödstopp?
Parkeringsbromsen aktiveras så fort man tar av bältet eller öppnar dörren. Jag som har S3XY-buttons+commander kan också aktivera den med skrollhjulet på höger sida. Har nog aldrig saknat knapp för parkeringsbroms.
Nödbromsen är för det tillfället då bromspedalen inte fungerarNiklas Z skrev: ↑05 dec 2025 15:26Har jag aldrig använt. I nödsituationer använder jag bromspedalen.mikebike skrev: ↑05 dec 2025 15:08Det är obligatoriskt med nödbroms, och det brukar som sagt vara samma knapp som till parkeringsbromsen.Niklas Z skrev: ↑05 dec 2025 14:44Den minimalistiska designen är kvar. Inte alls påverkad negativt av att ha diskreta kontroller på ratten i stället för spakarna.
Vad menar du med nödstopp?
Parkeringsbromsen aktiveras så fort man tar av bältet eller öppnar dörren. Jag som har S3XY-buttons+commander kan också aktivera den med skrollhjulet på höger sida. Har nog aldrig saknat knapp för parkeringsbroms.
Håller med, knapparna hittar man med förbundna ögon, fungerar mycket braholden skrev: ↑05 dec 2025 15:14Klarar man inte av att hålla reda på fyra knappar bör man nog lämna in lappen :/
Är man negativ, som du ofta är, kan man se det så. För min del har jag efter två veckors ägande vant mig och tycker funktionen är bramikebike skrev: ↑05 dec 2025 10:20"egenhet" = omskrivning för försämring.ducce916m skrev: ↑05 dec 2025 09:27Ja, det fick jag, funkar bra. En liten egenhet jag börjar vänja mig vid är att man måste gå in i menyn för att välja enbart farthållare eller farthållare i komb med autopilot. Tidigare, med spak, kunde man aktivera farthållare med ett tryck och autopilot med två tryck på spaken. Kör nu mycket ofta med autopilot/farthållare, tycker Highlands fungerar lite mjukare än min tidigare -21![]()
Eller när föraren tappat medvetandet.Maw skrev: ↑05 dec 2025 16:18Nödbromsen är för det tillfället då bromspedalen inte fungerarNiklas Z skrev: ↑05 dec 2025 15:26Har jag aldrig använt. I nödsituationer använder jag bromspedalen.mikebike skrev: ↑05 dec 2025 15:08Det är obligatoriskt med nödbroms, och det brukar som sagt vara samma knapp som till parkeringsbromsen.Niklas Z skrev: ↑05 dec 2025 14:44Den minimalistiska designen är kvar. Inte alls påverkad negativt av att ha diskreta kontroller på ratten i stället för spakarna.
Vad menar du med nödstopp?
Parkeringsbromsen aktiveras så fort man tar av bältet eller öppnar dörren. Jag som har S3XY-buttons+commander kan också aktivera den med skrollhjulet på höger sida. Har nog aldrig saknat knapp för parkeringsbroms.![]()
Jag vant mig efter att ha brutit ryggen, men det var bättre innan i det fallet också.ducce916m skrev: ↑06 dec 2025 10:32Är man negativ, som du ofta är, kan man se det så. För min del har jag efter två veckors ägande vant mig och tycker funktionen är bramikebike skrev: ↑05 dec 2025 10:20"egenhet" = omskrivning för försämring.ducce916m skrev: ↑05 dec 2025 09:27Ja, det fick jag, funkar bra. En liten egenhet jag börjar vänja mig vid är att man måste gå in i menyn för att välja enbart farthållare eller farthållare i komb med autopilot. Tidigare, med spak, kunde man aktivera farthållare med ett tryck och autopilot med två tryck på spaken. Kör nu mycket ofta med autopilot/farthållare, tycker Highlands fungerar lite mjukare än min tidigare -21![]()
Vad är det som är bra med att inte kunna välja om man vill ha farthållare eller AP när man trycker på spaken/knappen?ducce916m skrev: ↑06 dec 2025 10:32Är man negativ, som du ofta är, kan man se det så. För min del har jag efter två veckors ägande vant mig och tycker funktionen är bramikebike skrev: ↑05 dec 2025 10:20"egenhet" = omskrivning för försämring.ducce916m skrev: ↑05 dec 2025 09:27Ja, det fick jag, funkar bra. En liten egenhet jag börjar vänja mig vid är att man måste gå in i menyn för att välja enbart farthållare eller farthållare i komb med autopilot. Tidigare, med spak, kunde man aktivera farthållare med ett tryck och autopilot med två tryck på spaken. Kör nu mycket ofta med autopilot/farthållare, tycker Highlands fungerar lite mjukare än min tidigare -21![]()
Sorry, tog nog i lite för mycket, tar tillbakamikebike skrev: ↑06 dec 2025 10:52Jag vant mig efter att ha brutit ryggen, men det var bättre innan i det fallet också.ducce916m skrev: ↑06 dec 2025 10:32Är man negativ, som du ofta är, kan man se det så. För min del har jag efter två veckors ägande vant mig och tycker funktionen är bramikebike skrev: ↑05 dec 2025 10:20"egenhet" = omskrivning för försämring.ducce916m skrev: ↑05 dec 2025 09:27Ja, det fick jag, funkar bra. En liten egenhet jag börjar vänja mig vid är att man måste gå in i menyn för att välja enbart farthållare eller farthållare i komb med autopilot. Tidigare, med spak, kunde man aktivera farthållare med ett tryck och autopilot med två tryck på spaken. Kör nu mycket ofta med autopilot/farthållare, tycker Highlands fungerar lite mjukare än min tidigare -21![]()