Vet inte, men de är alltid stressade och har för mycket pengar när de köper fastighetermartinot skrev:Språket tror jag är det minsta problemet.Maw skrev:martinot skrev:Jo, kombinationen av en större spridning på olika förare och bilar med olika ställen för laddporten, riskerar ju att öka denna typen av incidenter. Kommer nog tyvärr att vara oundvikligt.
Lite som när det kommer folk från Stockholm och andra storstäder till Småland och tar plats. Tänk vad skönt om det bara var smålänningar och pratades småländska i Småland... eller inte....
Parkerar Stockholmarna generellt fel hos er i Småland?
Tesla låter andra ladda på SuC?
Moderator: Redaktion
Re: Tesla låter andra ladda på SuC?
VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Re: Tesla låter andra ladda på SuC?
Nu kan man tom filtera på teslas hemsida för suc som är öppna för allmänheten!
Det var allt från 12 till 32 stalls. men är mer intresserade av hur pass hög beläggning det kommer bli på de mindre ställerna. (det skall man kunna se på något sätt?)
Det var allt från 12 till 32 stalls. men är mer intresserade av hur pass hög beläggning det kommer bli på de mindre ställerna. (det skall man kunna se på något sätt?)
- OfarligTesla
- Teslaägare
- Inlägg: 5703
- Blev medlem: 17 feb 2018 09:16
Re: Tesla låter andra ladda på SuC?
Tycker ändå prissättningen är intressant om man tänker långsiktigt till en tid när kapaciteten finns för att öppna upp alla stationer alltid för alla. Tesla verkar helt enkelt tycka att som Teslaägare är den enda fördelen man skall få 13 EUR/mån helt utan bindningstid, det är ju i praktiken ingen skillnad i så fall. Det intressanta blir ju då att man kan ha abonnemanget bara under resmånaderna, vilket många lär göra. Frågan är hur Tesla tänker sig att laddstolpar skall finansieras i så fall, för om alla har samma pris som Teslor så är frågan om kunderna vill att del av priset de betalar för bilen går till stolpar där de inte har någon direkt fördel jämfört med andra.
- fth
- Teslaägare
- Inlägg: 8215
- Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
- Ort: Stockholm
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Re: Tesla låter andra ladda på SuC?
Ja, när man formulerar det så är det ju kanske lite väl fördelaktigt för icke-Teslor?OfarligTesla skrev:Tycker ändå prissättningen är intressant om man tänker långsiktigt till en tid när kapaciteten finns för att öppna upp alla stationer alltid för alla. Tesla verkar helt enkelt tycka att som Teslaägare är den enda fördelen man skall få 13 EUR/mån helt utan bindningstid, det är ju i praktiken ingen skillnad i så fall. Det intressanta blir ju då att man kan ha abonnemanget bara under resmånaderna, vilket många lär göra. Frågan är hur Tesla tänker sig att laddstolpar skall finansieras i så fall, för om alla har samma pris som Teslor så är frågan om kunderna vill att del av priset de betalar för bilen går till stolpar där de inte har någon direkt fördel jämfört med andra.
Vi har ju (iaf enligt rykten/skrönor/killgissningar) betalat någonstans runt 15-20000 per bil för utbyggnaden av Supercharger-nätverket, det är ju 10-12 års SuC-abonnemang som då andra märken får "gratis".
Tanken kanske är att pris per kWh kommer bli något lägre för Teslor, kanske tom finansierat av abonnemangsintäkterna?
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
- RagWal
- Teslaägare
- Inlägg: 1222
- Blev medlem: 06 dec 2018 19:29
- Referralkod: ts.la/ragnar71607
Re: Tesla låter andra ladda på SuC?
Fast så länge det är "överkapacitetsplatser" som säljs så är det ju inte märklig prissättning. Det är ju när det är kö som tillgängligheten är viktig. Tex >50% beläggning på stationen. Jag vet dock inte vad den infon kommer ifrån. Kanske bara en killgissning.OfarligTesla skrev:Tycker ändå prissättningen är intressant om man tänker långsiktigt till en tid när kapaciteten finns för att öppna upp alla stationer alltid för alla. Tesla verkar helt enkelt tycka att som Teslaägare är den enda fördelen man skall få 13 EUR/mån helt utan bindningstid, det är ju i praktiken ingen skillnad i så fall. Det intressanta blir ju då att man kan ha abonnemanget bara under resmånaderna, vilket många lär göra. Frågan är hur Tesla tänker sig att laddstolpar skall finansieras i så fall, för om alla har samma pris som Teslor så är frågan om kunderna vill att del av priset de betalar för bilen går till stolpar där de inte har någon direkt fördel jämfört med andra.
MY LR 2022
https://trine.com/just-invested/170729
https://trine.com/just-invested/170729
Re: Tesla låter andra ladda på SuC?
Till S60 som inte hade gratis SuC gick det att köpa till SuC för 20 tkr vill jag minnas.fth skrev:Ja, när man formulerar det så är det ju kanske lite väl fördelaktigt för icke-Teslor?OfarligTesla skrev:Tycker ändå prissättningen är intressant om man tänker långsiktigt till en tid när kapaciteten finns för att öppna upp alla stationer alltid för alla. Tesla verkar helt enkelt tycka att som Teslaägare är den enda fördelen man skall få 13 EUR/mån helt utan bindningstid, det är ju i praktiken ingen skillnad i så fall. Det intressanta blir ju då att man kan ha abonnemanget bara under resmånaderna, vilket många lär göra. Frågan är hur Tesla tänker sig att laddstolpar skall finansieras i så fall, för om alla har samma pris som Teslor så är frågan om kunderna vill att del av priset de betalar för bilen går till stolpar där de inte har någon direkt fördel jämfört med andra.![]()
Vi har ju (iaf enligt rykten/skrönor/killgissningar) betalat någonstans runt 15-20000 per bil för utbyggnaden av Supercharger-nätverket, det är ju 10-12 års SuC-abonnemang som då andra märken får "gratis".
Tanken kanske är att pris per kWh kommer bli något lägre för Teslor, kanske tom finansierat av abonnemangsintäkterna?
/fth
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Re: Tesla låter andra ladda på SuC?
De var ju andra tider, tex så var de ju gratis laddning då, jag tror man ska glömma de där om 20000 även om de möjligen var sant en gång i tiden.Pontus skrev:Till S60 som inte hade gratis SuC gick det att köpa till SuC för 20 tkr vill jag minnas.fth skrev:Ja, när man formulerar det så är det ju kanske lite väl fördelaktigt för icke-Teslor?OfarligTesla skrev:Tycker ändå prissättningen är intressant om man tänker långsiktigt till en tid när kapaciteten finns för att öppna upp alla stationer alltid för alla. Tesla verkar helt enkelt tycka att som Teslaägare är den enda fördelen man skall få 13 EUR/mån helt utan bindningstid, det är ju i praktiken ingen skillnad i så fall. Det intressanta blir ju då att man kan ha abonnemanget bara under resmånaderna, vilket många lär göra. Frågan är hur Tesla tänker sig att laddstolpar skall finansieras i så fall, för om alla har samma pris som Teslor så är frågan om kunderna vill att del av priset de betalar för bilen går till stolpar där de inte har någon direkt fördel jämfört med andra.![]()
Vi har ju (iaf enligt rykten/skrönor/killgissningar) betalat någonstans runt 15-20000 per bil för utbyggnaden av Supercharger-nätverket, det är ju 10-12 års SuC-abonnemang som då andra märken får "gratis".
Tanken kanske är att pris per kWh kommer bli något lägre för Teslor, kanske tom finansierat av abonnemangsintäkterna?
/fth
Volvo EC40 MY25 och Volvo V60 MY19
- OfarligTesla
- Teslaägare
- Inlägg: 5703
- Blev medlem: 17 feb 2018 09:16
Re: Tesla låter andra ladda på SuC?
Ne det håller jag med om, om det är så att de stänger stationer för icke Teslor på resdagar om det bli trångt så är det ju helt klart rimlig prissättning. Du får ladda för i princip samma pris när det inte är så högt tryck och det finns outnyttjad kapacitet, medan om man köper en Tesla så får man alltid ladda. Då får du fortfarande ett mervärde av Teslas nätverk som Teslaägare.RagWal skrev:Fast så länge det är "överkapacitetsplatser" som säljs så är det ju inte märklig prissättning. Det är ju när det är kö som tillgängligheten är viktig. Tex >50% beläggning på stationen. Jag vet dock inte vad den infon kommer ifrån. Kanske bara en killgissning.
Re: Tesla låter andra ladda på SuC?
Roade mig med ett exempel. En virtuell SuC inte helt olik tex Kristinehamn. Alla SuC ser ju dock ganska ut.
Så här skulle det kunna se ut. Att det blir så här beror ju på att SuC är designade för Tesla. I detta fall så Blir det några platser går inte ladda på, men förhoppningsvis tillräcklig omsättning. Om det öppnas upp måste ju tex en Audi kunna ladda på sitt sätt. Det då blir fel enligt tesla sättet, men måste bli ok enligt det nya öppna sättet om inte tesla förlänger kablar och markerar stolpe och tillhörande ruta. Även köandet kan bli lite lurigt. I detta fall så kommer svart köande bil ”gå före” den röda köande då bara svart bil kan ladda på ledig plats.
Det blir säker lite mer rörigt äv tidigare. Men det har ju gått rätt bra med utbyggnad av SuC bör treorna kom, så jag hoppas att Tesla fixar detta också. Det blir förhoppningsvis ännu många fler ställen att ladda på.
Det blir säker lite mer rörigt äv tidigare. Men det har ju gått rätt bra med utbyggnad av SuC bör treorna kom, så jag hoppas att Tesla fixar detta också. Det blir förhoppningsvis ännu många fler ställen att ladda på.
TMY LR AWD 19” Black, 2024, 7000 km
TM3 LR AWD 19” Black, 2019, 242000 km
TM3 LR AWD 19” Black, 2019, 242000 km
Re: Tesla låter andra ladda på SuC?
Om dom ska öppna så öppnar dom väl helt annars kan dom behålla det som en klubb för inbördes beundran. Är väl ingen som tecknar ett abonnemang på en tjänst som man inte kan använda när man har störst behov, och hur skulle detta kommuniceras på ett vettigt sätt tänker ni, behövs ju lite framförhållning. Jag tänker mer att man kan styra det genom att ta bra betalt då istället.OfarligTesla skrev:Ne det håller jag med om, om det är så att de stänger stationer för icke Teslor på resdagar om det bli trångt så är det ju helt klart rimlig prissättning. Du får ladda för i princip samma pris när det inte är så högt tryck och det finns outnyttjad kapacitet, medan om man köper en Tesla så får man alltid ladda. Då får du fortfarande ett mervärde av Teslas nätverk som Teslaägare.RagWal skrev:Fast så länge det är "överkapacitetsplatser" som säljs så är det ju inte märklig prissättning. Det är ju när det är kö som tillgängligheten är viktig. Tex >50% beläggning på stationen. Jag vet dock inte vad den infon kommer ifrån. Kanske bara en killgissning.
27,8 kWp solceller
Pixii Home 10 kWh/10 kW
Pixii Home 10 kWh/10 kW
Re: Tesla låter andra ladda på SuC?
Det blir väl till att köra upp på gräset "bakom" om där är plats.
Blir nog poppis...
Blir nog poppis...
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Re: Tesla låter andra ladda på SuC?
Tesla SuC har redan idag rörliga priser som är kapacitets/behovsberoende (de höjs just under tider och datum med extra hög belastning).Dafro skrev:Om dom ska öppna så öppnar dom väl helt annars kan dom behålla det som en klubb för inbördes beundran. Är väl ingen som tecknar ett abonnemang på en tjänst som man inte kan använda när man har störst behov, och hur skulle detta kommuniceras på ett vettigt sätt tänker ni, behövs ju lite framförhållning. Jag tänker mer att man kan styra det genom att ta bra betalt då istället.OfarligTesla skrev:Ne det håller jag med om, om det är så att de stänger stationer för icke Teslor på resdagar om det bli trångt så är det ju helt klart rimlig prissättning. Du får ladda för i princip samma pris när det inte är så högt tryck och det finns outnyttjad kapacitet, medan om man köper en Tesla så får man alltid ladda. Då får du fortfarande ett mervärde av Teslas nätverk som Teslaägare.RagWal skrev:Fast så länge det är "överkapacitetsplatser" som säljs så är det ju inte märklig prissättning. Det är ju när det är kö som tillgängligheten är viktig. Tex >50% beläggning på stationen. Jag vet dock inte vad den infon kommer ifrån. Kanske bara en killgissning.

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Re: Tesla låter andra ladda på SuC?
Dafro skrev:Om dom ska öppna så öppnar dom väl helt annars kan dom behålla det som en klubb för inbördes beundran. Är väl ingen som tecknar ett abonnemang på en tjänst som man inte kan använda när man har störst behov, och hur skulle detta kommuniceras på ett vettigt sätt tänker ni, behövs ju lite framförhållning. Jag tänker mer att man kan styra det genom att ta bra betalt då istället.OfarligTesla skrev:Ne det håller jag med om, om det är så att de stänger stationer för icke Teslor på resdagar om det bli trångt så är det ju helt klart rimlig prissättning. Du får ladda för i princip samma pris när det inte är så högt tryck och det finns outnyttjad kapacitet, medan om man köper en Tesla så får man alltid ladda. Då får du fortfarande ett mervärde av Teslas nätverk som Teslaägare.RagWal skrev:Fast så länge det är "överkapacitetsplatser" som säljs så är det ju inte märklig prissättning. Det är ju när det är kö som tillgängligheten är viktig. Tex >50% beläggning på stationen. Jag vet dock inte vad den infon kommer ifrån. Kanske bara en killgissning.
Klubb för inbördes beundran? På vilket sätt? Det är laddstationer som jag baserar mitt val av bil på. Inte konstigare än så.
Det som däremot är konstigt är den djupa bitterhet som verkar finnas mot Tesla och våra superchargers bland andra elbilister.
Jag håller med om att det blir en utmaning att kommunicera när det finns plats och när det inte finns plats för andra elbilar. Helt ärligt tror jag inte det kommer fungera så bra. Folk kommer ändå åka fram och testa att koppla in sig "utifall det fungerar ändå". Om de ens kollar innan...
Re: Tesla låter andra ladda på SuC?
Kan det bli "olika" områden?
Tänker på denna "skylt" som syns på ett foto från Jönköping...
Tänker på denna "skylt" som syns på ett foto från Jönköping...
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Re: Tesla låter andra ladda på SuC?
bonath skrev:Kan det bli "olika" områden?
Tänker på denna "skylt" som syns på ett foto från Jönköping...
Vad står det på den vita skylten?
- RagWal
- Teslaägare
- Inlägg: 1222
- Blev medlem: 06 dec 2018 19:29
- Referralkod: ts.la/ragnar71607
Re: Tesla låter andra ladda på SuC?
SUPERCHARGERMWall skrev:bonath skrev:Kan det bli "olika" områden?
Tänker på denna "skylt" som syns på ett foto från Jönköping...
Vad står det på den vita skylten?
MY LR 2022
https://trine.com/just-invested/170729
https://trine.com/just-invested/170729
- fth
- Teslaägare
- Inlägg: 8215
- Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
- Ort: Stockholm
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Re: Tesla låter andra ladda på SuC?
"Tesla Supercharger", inget mer spännande än så tyvärrMWall skrev:bonath skrev:Kan det bli "olika" områden?
Tänker på denna "skylt" som syns på ett foto från Jönköping...
Vad står det på den vita skylten?
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Re: Tesla låter andra ladda på SuC?
Verkar bara stå "Tesla supercharger"...
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Re: Tesla låter andra ladda på SuC?
Kan se det framför mig.MWall skrev:Jag håller med om att det blir en utmaning att kommunicera när det finns plats och när det inte finns plats för andra elbilar. Helt ärligt tror jag inte det kommer fungera så bra. Folk kommer ändå åka fram och testa att koppla in sig "utifall det fungerar ändå". Om de ens kollar innan...
Det finns en plats ledig på SuC. En snubbe med icke-Tesla åker och ställer sig där, pluggar in CCS, tar upp appen för att starta och ser att stationen är stängd. "DET FUNGERADE JU IGÅR?"
Blir ju helt fel om han då väljer att stå kvar och blockera tills han kan starta. Eller kanske ringer kundtjänst för att skrika att den ska aktiveras.
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
VW e-UP! 36,8kWh MY20
IONIQ 5 RWD 72,6 kWh MY22
BMW i3S 120Ah MY19
VW e-UP! 36,8kWh MY20
BMW i3S 120Ah MY19
- fth
- Teslaägare
- Inlägg: 8215
- Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
- Ort: Stockholm
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Re: Tesla låter andra ladda på SuC?
Ja, det är en hel del väldigt märkliga kommentarer i den här tråden om inbördes beundran, prostatamassage, apartheid, etc, man häpnar ju över vilka märkliga känslor SuC verkar väcka hos vissaMWall skrev:Klubb för inbördes beundran? På vilket sätt? Det är laddstationer som jag baserar mitt val av bil på. Inte konstigare än så.
Det som däremot är konstigt är den djupa bitterhet som verkar finnas mot Tesla och våra superchargers bland andra elbilister.
För mig är SuC ett mycket väl fungerande laddnätverk som har gjort att mina många, långa resor i Europa fungerat helt bekymmersfritt, varken mer eller mindre.
Att det nu öppnar upp för andra märken tycker jag är jättebra och jag gratulerar verkligen alla som äger andra märken till hur mycket bättre och enklare det nu kommer bli för er.
Jag kan till viss del förstå oron hos Tesla-ägare att SuC-upplevelsen nu skall bli sämre, även om jag alltså inte delar den, men hur man som ägare till någon annan elbil kan vrida detta till att vara något negativt är för mig helt obegripligt.
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
- RagWal
- Teslaägare
- Inlägg: 1222
- Blev medlem: 06 dec 2018 19:29
- Referralkod: ts.la/ragnar71607
Re: Tesla låter andra ladda på SuC?
Här gäller det att vara försiktig med hur man uttrycker sig märker jag...Dafro skrev:Om dom ska öppna så öppnar dom väl helt annars kan dom behålla det som en klubb för inbördes beundran. Är väl ingen som tecknar ett abonnemang på en tjänst som man inte kan använda när man har störst behov, och hur skulle detta kommuniceras på ett vettigt sätt tänker ni, behövs ju lite framförhållning. Jag tänker mer att man kan styra det genom att ta bra betalt då istället.OfarligTesla skrev:Ne det håller jag med om, om det är så att de stänger stationer för icke Teslor på resdagar om det bli trångt så är det ju helt klart rimlig prissättning. Du får ladda för i princip samma pris när det inte är så högt tryck och det finns outnyttjad kapacitet, medan om man köper en Tesla så får man alltid ladda. Då får du fortfarande ett mervärde av Teslas nätverk som Teslaägare.RagWal skrev:Fast så länge det är "överkapacitetsplatser" som säljs så är det ju inte märklig prissättning. Det är ju när det är kö som tillgängligheten är viktig. Tex >50% beläggning på stationen. Jag vet dock inte vad den infon kommer ifrån. Kanske bara en killgissning.
Anledningen till "överkapacitetsplatser" är att jag (som jag skrev lite indirekt) uppfattat i tråden att finns en uppfattning (tagen ur luften?) om att SuC inte alltid kommer att vara öppen för alla. Siffran 50% har nämnts. Kanske helt fel.
MY LR 2022
https://trine.com/just-invested/170729
https://trine.com/just-invested/170729
Re: Tesla låter andra ladda på SuC?
Det finns ingen gräns uttalad ännu så allt du har läst är vilda gissningar.RagWal skrev:Anledningen till "överkapacitetsplatser" är att jag (som jag skrev lite indirekt) uppfattat i tråden att finns en uppfattning (tagen ur luften?) om att SuC inte alltid kommer att vara öppen för alla. Siffran 50% har nämnts. Kanske helt fel.
https://www.tesla.com/sv_SE/support/non ... ercharging
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
VW e-UP! 36,8kWh MY20
IONIQ 5 RWD 72,6 kWh MY22
BMW i3S 120Ah MY19
VW e-UP! 36,8kWh MY20
BMW i3S 120Ah MY19
- OfarligTesla
- Teslaägare
- Inlägg: 5703
- Blev medlem: 17 feb 2018 09:16
Re: Tesla låter andra ladda på SuC?
Det är ju Tesla som bestämmer villkoren, precis som det är för Teslaägare, det alla konsumenter kan göra är att inte köpa den produkt som erbjuds om man inte gillar den.Dafro skrev:
Om dom ska öppna så öppnar dom väl helt annars kan dom behålla det som en klubb för inbördes beundran. Är väl ingen som tecknar ett abonnemang på en tjänst som man inte kan använda när man har störst behov, och hur skulle detta kommuniceras på ett vettigt sätt tänker ni, behövs ju lite framförhållning. Jag tänker mer att man kan styra det genom att ta bra betalt då istället.
Tesla har ju skrivit att detta, om det innebär att de bara kommer öppna stationer som det är lite trafik på eller om det kommer ske dynamiskt beroende på utnyttjandegraden under dagen återstår att se.
Future sites will only be opened to Non-Tesla vehicles if there is available capacity.
Re: Tesla låter andra ladda på SuC?
Väl talat!fth skrev:Ja, det är en hel del väldigt märkliga kommentarer i den här tråden om inbördes beundran, prostatamassage, apartheid, etc, man häpnar ju över vilka märkliga känslor SuC verkar väcka hos vissa![]()
För mig är SuC ett mycket väl fungerande laddnätverk som har gjort att mina många, långa resor i Europa fungerat helt bekymmersfritt, varken mer eller mindre.
Att det nu öppnar upp för andra märken tycker jag är jättebra och jag gratulerar verkligen alla som äger andra märken till hur mycket bättre och enklare det nu kommer bli för er.
Jag kan till viss del förstå oron hos Tesla-ägare att SuC-upplevelsen nu skall bli sämre, även om jag alltså inte delar den, men hur man som ägare till någon annan elbil kan vrida detta till att vara något negativt är för mig helt obegripligt.![]()
/fth
MYP
X90d
- fth
- Teslaägare
- Inlägg: 8215
- Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
- Ort: Stockholm
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Re: Tesla låter andra ladda på SuC?
Det är iofs inte gripet ur luften, i Teslas egen beskrivning av piloten skriver dom ju att:RagWal skrev:Här gäller det att vara försiktig med hur man uttrycker sig märker jag...
Anledningen till "överkapacitetsplatser" är att jag (som jag skrev lite indirekt) uppfattat i tråden att finns en uppfattning (tagen ur luften?) om att SuC inte alltid kommer att vara öppen för alla. Siffran 50% har nämnts. Kanske helt fel.
och fortsätter med att:Framtida anläggningar kommer endast att vara öppna för andra fordon än Tesla om det finns ledig kapacitet.
Den här biten är ju lite svårtolkad, menar dom att tillgängligheten för andra märken baseras på hur många Teslor som laddar i varje givet ögonblick?Supercharger-upplevelsen kommer att förbli oförändrad för Tesla-förare.
I så fall blir ju tjänsten i praktiken oanvändbar för andra märken, jag skulle iaf inte åka på långresa via SuC om det var slumpen som avgjorde om jag öht fick ladda.
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options